Čtvrtá generace Subaru Outback přijíždí v radikálně přestylizovaném provedení a s novou škálou pohonných jednotek. Zkoušeli jsme vrcholový model s nejsilnějším atmosférickým šestiválcem 3.6R o výkonu 260 koní.
Subaru Outback je považován za průkopníka atraktivního segmentu crossoverů, který je charakteristický klasickou karosérií kombi, podvozkem s vyšší světlou výškou a pohonem všech kol. Nespornou výhodou oproti standardním vozům kategorie SUV je níže položené těžiště dané relativně nízkou karosérií. Řidič tedy nesedí tak vysoko jako v běžném SUV, nižší těžiště se ale pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech automobilu a to hlavně na silnici, kde je prakticky každé SUV z veliké části využíváno. |
Nové Subaru Outback oproti svému předchůdci povyrostlo na délku (+40 mm), výšku (+70 mm) i šířku (+50 mm), což je znát především v příčné prostornosti interiéru vpředu a také na velkorysém místě pro kolena cestujících na zadních sedadlech. |
Interiér Outbacku 3.6R si zaslouží stejnou pochvalu jako u nedávno testovaného Legacy (více čtěte zde). Úplně nová přístrojová deska a skvěle do ruky padnoucí tříramenný volant se nám zamlouvá nejen díky své originalitě. Hranatější tvary výdechů klimatizace, voliče automatické převodovky a některých ovladačů jsou bezesporu nadčasovou záležitostí stejně, jako dekor matného hliníku na středovém panelu. Do outbacku s vyšší světlou výškou se jednodušeji nastupuje na příjemně tuhá přední sedadla, která by si zasloužila snad jen o něco delší sedáky. |
Zavazadlový prostor v porovnání s předchozí generací narostl o 6 litrů na celkový objem 526 l, čímž outback poráží např. Audi A4 Allroad. Také z vnějšku to outbacku hodně sluší, robustně působí především zadní svítilny a nárazník. Troufáme si tvrdit, že karosérie provedení Subaru Outback nebo Legacy Kombi působí daleko vyváženěji než varianta sedan. |
Oproti běžnému Legacy Kombi se ale outback liší pozměněnou maskou chladiče (tři chromované lamely oproti jedné), jiným tvarem předního nárazníku s černým spodním dílem a nelakovanými kryty bočních prahů. Efektní siluetu outbacku dotváří také střešní ližiny. Srdcem testované vlajkové lodi byl plochý šestiválec o zdvihovém objemu 191 kW při 5600 ot/min se solidním největším točivým momentem 350 N.m při 4400 ot/min. Oproti původnímu třílitru chválíme zlepšený průběh točivého momentu především v nízkých otáčkách. |
Motor je v nabídce pouze s pětistupňovým automatem, který se hodí pro komfortní jízdu. Tuto kombinaci navíc doplňuje systém SI-DRIVE s kulatým ovladačem na středové konzole. Pomocí něj si řidič může zvolit mezi třemi režimy jízdy – Intelligent, Sport a Sport Sharp. |
V rámci prvního zmiňovaného režimu dochází k jemnému dávkování výkonu a automatická převodovka udržuje nízké otáčky pro zachování nízké spotřeby paliva a hlukové hladiny. V režimu Sport nebo Sport Sharp se reakce motoru na míru sešlápnutí plynového pedálu zostří, převodovka vytáčí motor do vysokých otáček, čímž se tak naplno projeví jeho potenciál. Automobil umí nabídnout razantní akceleraci, při které motor zní tím návykovým zvukem plochého šestiválce. Předjíždění se tak stává bezproblémovou a hlavně bezpečnou záležitostí. |
Nenechte se ale zmást schopností velmi solidního zátahu a při nájezdu do zatáčky mějte na paměti relativně vysokou světlou výšku vozu a s ní spojenou zhoršenou stabilitu. Na sportovní jízdu se pochopitelně ani nový outback příliš nehodí. Jeho domovem jsou dálnice a jako ryba ve vodě se cítí i na jakýchkoliv rozbitých silnicích, polních či lesních cestách a dokonce i ve středně těžkém terénu. |
Nájezdové úhly jsou dostatečné na zdolávání překážek nebo příkrých srázů. Na rozbahněném povrchu jsme si jeden takový výjezd vyzkoušeli a museli smeknout nad stylem, se kterým se Subaru i v nejprudším úseku dokázalo po zastavení znovu rozjet. Za to vděčí především stálému pohonu všech kol s proměnlivým rozdělováním točivého momentu pomocí planetového převodu mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55 (pro variantu s motorem 3,6l). Upřednostnění zadní nápravy je znát především v zatáčkách, kde se pod plynem na povrchu se sníženou adhezí projevuje přetáčivost. |
Na suchu jsou naopak jízdní vlastnosti neutrální, což je s ohledem na výkonný motor jenom dobře. S výkonným outbackem jsme v kombinovaném režimu jezdili za 11 l/100 km, ve městě se spotřeba šplhá až ke 14 l/100 km, mimo město naopak klesá pod 8 litrovou hranici. |
Subaru Outback 3,6l je v současnosti jedním z nejvyspělejších prostorných crossoverů v ryze japonském stylu a navíc s vynikající průchodností terénem. Motor 3,6 l bude v Evropě představovat volbu spíše pro fajnšmekry, kteří od kombi laděného pro jízdu mimo zpevněný povrch vyžadují kultivovaný chod a vysoký výkon. Ti šetrnější určitě zvolí povedený diesel. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Subaru Outback 3.6R |
Motor |
Zážehový šestiválec typu Boxer o zdvihovém objemu 3630 ccm. Nejvyšší výkon 191 kW při 5600 ot/min. Největší točivý moment 350 N.m při 4400 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon všech kol AWD s variabilním rozdělením točivého momentu VTD. Pětistupňová automatická převodovka. |
Podvozek |
Vzpěry McPherson vpředu, double wishbone a vinuté pružiny vzadu. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 230 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 14,4 / 7,5 / 10 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2745 mm. Celkové vnější rozměry 4775/1820/1605 mm. Palivová nádrž 65 l. |
Cena |
1 180 000 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Subaru |
Model: | Outback |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 3.6R |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2010 |
Technické parametry |