Lexus IS 250 F-Sport - parodie na IS-F (TEST)

Testy
04.05.2010

F T G

Lexus IS 250 F-Sport - parodie na IS-F (TEST)

Pokud chcete dynamicky vzhlížející prémiový automobil střední třídy od Lexusu a supervýkonný sedan IS-F je pro vás z jakékoliv důvodu nepřípustný, nemusíte chodit ke konkurenci. Sportovní výbavu jako je M-paket od BMW nebo S-line od Audi můžete nyní mít i u standardního Lexusu IS.

 

Sportovní paket Lexusu se jmenuje F-Sport a mohou jím být vybaveny obě varianty, jak IS 250 (redakční test čtěte zde) tak naftou poháněná IS 220d. Prvně jmenovanou jsme podrobili redakčnímu testu a měli příležitost blíže se seznámit s touto především stylisticky zaměřenou výbavou.

Lexus IS 250 F-Sport nám přijel do redakce na atraktivních osmnáctipalcových ráfcích s titanovou úpravou, které vzhledově vycházejí jak jinak než z ultimativního modelu IS-F.

Nutno ovšem dodat, že kola rozhodně nejsou obdobná, Lexus IS-F totiž používá kované hliníkové disky BBS o rozměru devatenáct palců. S modelem IS-F má naopak totožnou přední masku chladiče, která působí výrazně sportovněji, než u standardního provedení a dodává vozu nezaměnitelné charisma. Sportovní siluetu sedanu IS 250 F-Sport dotváří také nenápadný spoiler, jenž je decentní a elegantní zároveň.

Vyboulenou přední kapotu charakteristickou pro osmiválcové IS-F ale nečekejte. Zajímavostí je, že interiér testovaného IS 250 s paketem F-Sport se mimo několika drobností příliš neliší od toho, který láká nadšence sportovní jízdy v IS-F.

Potěší především sportovní anatomicky tvarovaná sedadla s perfektním bočním vedením, která jsou mimořádně vhodná nejen pro rychlou jízdu, ale také náročné cestování. Sedáky jsou totiž delší, než je tomu u sériových sedadel, čímž zaručují výbornou podpěru pro nohy a to i u řidičů vyššího vzrůstu.

Potěší také sportovní volant a v neposlední řadě i volič samočinné převodovky s hlavicí z perforované kůže. Podobně jako u M-paketu od BMW také u F-Sportu naleznete tmavé čalounění stropu. Sportovní nádech dodají hliníkové pedály nebo třeba šedé stehování koženého volantu a sedadel. Jízdní vlastnosti navíc ovlivňuje sportovní odpružení.

Výbava F-Sport stojí oproti základnímu provedení 155 tisíc korun navíc, mimo zmiňovaných sportovních stylistických prvků interiéru a exteriéru zahrnuje například i bi-xenonové světlomety s adaptivní funkcí (I-AFS), kvalitní audiosystém s 13-ti reproduktory, parkovací asistent, paměť sedadel, stěrače s dešťovým senzorem atd.

V porovnání s konkurencí z řad německých prémiových značek tak ve finálním součtu nezaplatíte za F-Sport příliš.

Nevýhodou je snad jen nemožnost flexibilnější konfigurace jednotlivých prvků, ale na to už jsme si u japonských značek zvykli. Určitým kompromisem může být výbava Dynamic, která je o 70 tisíc levnější než F-Sport, ale výčet jejích sportovních prvků se omezuje na tvrdší odpružení a hliníkové pedály.

Právě zmiňované tužší odpružení si zaslouží pozornost. Podvozek Lexusu IS pochopitelně nelze srovnávat s tím, který využívá sportovní sedan Lexus IS-F, rozdíl oproti základnímu provedení IS je ale znatelný.

Svůj podíl na tom mají mimo jiné i veliká osmnáctipalcová kola s rozdílnou šířkou pneumatik na zadní a přední nápravě. Vůz se v zatáčce chová sebejistě a přestože nejvyšší výkon benzinového šestiválce není nikterak nízký (153 kW při 6400 ot/min), na nekonečné drifty na suchém povrchu raději zapomeňte.

Stabilita je totiž i při rychlém průjezdu zatáčkou na vysoké úrovni a právě Lexus IS 250 F-Sport přesně splňuje nepsané pravidlo konstruktérů o tom, že podvozek má být rychlejší než motor. Podvozek F-Sportu si zaslouží pochvalu hlavně za to, že na našich nepříliš kvalitních silnicích funguje lépe, než je tomu u radikálně tvrdšího sportovního odpružení paketu M od BMW.

Lexus IS ve výbavě F-Sport (Dynamic) tak představuje lepší kompromis mezi komfortem a stabilitou. Právě k jízdnímu komfortu ještě navíc přidává vynikající odhlučnění interiéru, sametový chod šestiválce s hladce řadícím automatem. Oproti BMW naopak ztrácí v oblasti komunikativnosti řízení a pochopitelně i limitované nabídce pohonných jednotek.

Vzhledem ke sportovnějšímu a zároveň méně komfortnímu charakteru BMW lze za nebezpečnějšího konkurenta testovaného lexusu označit spíše Audi A4, které sice rovněž nabízí širší škálu pohonných jednotek a větší variabilitu volitelné výbavy, ale za cenu vyšších pořizovacích nákladů. Lexus u nás naopak boduje nezaměnitelným vzhledem své kompaktní siluety IS, kterou paket F-Sport dovádí téměř k dokonalosti.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Lexus IS 250 F-Sport

Motor

Zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2500 ccm. Nejvyšší výkon 153 kW při 6400 ot/min. Největší točivý moment 252 N.m při 4800 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon zadních kol. Šestistupňová automatická převodovka.

Podvozek

Dvojité lichoběžníkové zavěšení předních kol. Víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 225 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 12,5 / 6,9 / 8,9 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2730 mm. Celkové vnější rozměry 4585/1800/1425 mm. Palivová nádrž 65 l.

Základní cena (testovaný vůz)

1 104 000 Kč (1 324 000 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Lexus
Model:IS
Karosérie:Sedan
Motor:250 F
Palivo:benzín
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -