Peugeot 407 Coupé 3.0 HDI - opravdové Grand Tourismo (TEST)

Testy
04.05.2010

F T G

Peugeot 407 Coupé 3.0 HDI - opravdové Grand Tourismo (TEST)

Zapomeňte na uhlazené elegantní tvary legendárního Peugeotu 406 Coupé. Již pár let se francouzská automobilka pyšní robustně vzhlížejícím velikánem 407 Coupé, který je v současnosti se svojí délkou 4,815 m nejdelší „čtyřistasedmičkou“ vůbec. A nejen se svojí velikostí se snaží tak trochu provokovat. Nyní navíc přichází s netrpělivě očekávaným třílitrovým HDI pod kapotou.

 

Jedinečné postavení dvoudveřového Peugeotu 407 Coupé v minulém roce ohrozil příchod Laguny Coupé od Renaultu. U Peugeotu ale nezaspali a kromě drobných úprav především interiéru uložili do motorového prostoru naftový šestiválec 3.0 HDI. Ale pěkně od začátku. Peugeot 407 Coupé reprezentuje současný design francouzského výrobce v odvážnější formě. Na druhou stranu právě kupé hodnotíme jako vyváženější především díky převisům zadní a přední části vozu, které mají na rozdíl od sedanu nebo SW opticky stejnou délku.

Přídi dominují rozměrné světlomety výrazně vytažené do boků karosérie stejně jako u ostatních variant této modelové řady. Ani u kupé nechybí obrovská mřížka chladiče, která je v současnosti charakteristickým prvkem prakticky všech modelů značky Peugeot. Netradičně působí zadní část vozu se šikmo profilovanými světlomety. Peugeot je vzadu zakončen dvojicí koncovek výfuků, celková silueta je rozhodně originální a má neodolatelné kouzlo vozů Grand Turismo.

Díky relativně nízké karosérii s rozměrným výrazně skloněným předním sklem a masivní přední mřížce před chladičem umocněné mohutnými světlomety, působí 407 Coupé poměrně agresivně. Věřte ale, že právě GT je tím pravým výrazem pro označení tohoto vozu.

Při nasedání asi nikoho nepřekvapí dlouhatánské dveře a nutnost trochu sklopit hlavu kvůli nízké karosérii automobilu. Zajímavostí jsou boční okna stylově vyvedené bez rámů. Uvnitř pohltí posádku rozměrná sedadla v koženém čalounění s výrazným bočním vedením stejně jako atraktivní provedení přístrojové desky, které rozhodně nikoho nudit nebude.

Sedadla si opravdu nezaslouží ani slůvko kritiky, jsou bohatě dimenzována prakticky pro jakéhokoliv řidiče, pochválit také musíme jejich příjemnou tuhost. Navíc jsou elektricky nastavitelná a s pamětí, která si mimo jiné pamatuje i nastavení polohy volantu, jenž se provádí jak jinak, než pomocí servomotorku. Kromě trochu limitovaného prostoru v oblasti hlavy si nemůže posádka na předních sedadlech na nic ztěžovat.

Vzadu je to s prostorem pochopitelně o poznání horší především v oblasti hlavy a nohou. Pokud se však cestující na předních sedadlech posunou dopředu, umí i zadní sedadla nabídnout velmi dobrý jízdní komfort a to hlavně díky výraznému tvarování, jenž trochu připomíná dvě samostatná křesla.

Přestože se dnes od hliníkových dekorů interiéru trochu odstupuje, u tohoto kupé působí celkem důvěryhodně a k tmavému odstínu přístrojové desky testovaného vozu se hodí. Tříramenný volant skvěle padne do ruky a stále se obejde se bez jakýchkoliv ovladačů.

Ty jsou totiž skryty pod ním, tak jak jsme u Peugeotu zvyklí. Po chvíli seznamování, ale zjistíte, že ovládání audiosoustavy a dalších funkcí je velice intuitivní. To se nedá bohužel říct o ovladačích na samotném středovém panelu, jenž hýří nepřeberným množstvím tlačítek. Jejich komplexní zvládnutí bude nové posádce vozu trvat o poznání déle. Právě na středovém panelu se nachází také rozměrný barevný LCD displej, který má perfektní rozlišení i čitelnost.

Pochválit musíme integrovanou navigaci především díky skvělé čitelnosti mapy a rychlé aktualizaci polohy vozu bez jakékoliv „trhání“ obrazu.

Peugeot navigace zkrátka umí. Výkonný audiosystém JBL s osmi reproduktory se nabízí v rámci výbavy Coupé Pack bez příplatku a poskytuje velmi dobré zážitky z poslechu hudby. Horkou novinkou v oblasti techniky modelové řady 407 Coupé je prémiový naftový třílitr s nejvyšším výkonem 177 kW při 3800 ot/min. a největším točivým momentem 450 N.m vrcholícím v rozmezí 1600 – 3600 ot/min.

Common-railové HDI se šesti válci tak neobvykle nahradilo již poněkud archaický zážehový 3.0 V6 a protože český importér k nám už nebude dovážet ani variantu s dvoulitrovým HDI, stává se právě mimořádně kultivovaný šestiválec 3.0 HDI jedinou motorizací pro model 407 Coupé. Asi největší jeho předností je absolutně tichý chod a dostatečný výkon, který v kombinaci s velmi povedeným šestistupňovým automatem zaručuje tomuto „gétéčku“ sametovou plynulost prakticky v jakékoliv situaci.

Identifikovat motor spalující naftu pod kapotou není pro běžného uživatele zdaleka tak jednoduché, jak bychom čekali. Motor při volnoběžných otáčkách má na úroveň dieselového pohonu až neuvěřitelně tichý chod a hlavně z jeho útrob nevychází typický klapot automobilů jezdících na naftu.

I při zrychlování se z pod kapoty ozývají zvuky více podobné zážehovým motorům a jen z povzdálí je slyšet standardní tlukot dieselového srdce. Troufáme si tvrdit, že co se akustiky týče má 3.0 HDI navrch i před uznávaným vznětovým třílitrem od BMW.

V otázce dynamiky sice takové zrychlení jako zmíněná konkurence nenabídne, točivého momentu je ovšem dostatek a to i ve vysokých rychlostech. Právě dálnice vozu mimořádně svědčí, při rychlém tempu automobil zkresluje rychlost tak, že má posádka pocit jakoby jela výrazně pomaleji. Je to dáno především skvělým odhlučněním interiéru a zmiňovanou kultivovaností motoru, který si dobře rozumí se šestistupňovým automatem. Právě převodovka s možností manuálního řazení si zaslouží slova chvály.

Škoda jen, že je jedinou možnou volbou pro potencionálního zákazníka tohoto kupé. Ale i tak si s ní v manuálním režimu užijete docela dost zábavy. Relativně hbitě totiž reaguje na pokyny řidiče a při podřazování elektronika přidá i nějaký ten meziplyn. Navíc manuální volbu převodového stupně nechává více na řidiči, takže tak často nedochází k automatickému podřazování jako u konkurence.

Spotřeba pohonných hmot je na naftový motor docela dost závislá na režimu jízdy. Při dodržování rychlostních limitů lze mimo město jezdit pod osmilitrovou hranicí na sto kilometrů, provoz ve městě pak znamená hodnotu spotřeby paliva kolem 10,5 l/100 km.

Sportovní jízda však spotřebu žene až k patnáctilitrové metě. Díky sníženým tlumičům oproti sedanu a SW je podvozek kupé o něco tvrdší nikoliv však nepohodlný. Skvěle tak koresponduje s posláním vozů kategorie GT, tj. být rychlým dálničním křižníkem.

Řízení je tužší než je tomu u standardní 407, příliš informací prostřednictvím volantu ale k řidiči neproudí. Výraznou zpětnou vazbu ale zákazníci požadují od sportovního vozu a nikoli od rychlého cestovního auta

Peugeot 407 Coupé 3.0 HDI je vyvážené atraktivní kupé s mimořádně kultivovaným vznětovým motorem, které skvěle koresponduje s posláním vozů kategorie Grand Tourismo. Snad jedinou vadou na kráse tak může být pořizovací cena, která začíná na 1 190 000 korunách českých.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Peugeot 407 Coupé 3.0 HDI

Motor

Vznětový šestiválec o zdvihovém objemu 2992 ccm. Nejvyšší výkon 177 kW při 3800 ot/min. Největší točivý moment 450 N.m při 1600-3600 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová automatická převodovka.

Karoserie

Samonosná dvoudveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 243 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 10,0 / 5,6 / 7,2 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2724 mm. Celkové vnější rozměry 4815/1868/1395 mm. Palivová nádrž 66 l.

Cena (testovaný vůz)

1 190 000 Kč (1 258 400 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:407
Karosérie:Kupé
Motor:3.0 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -