Peugeot 207 SW Premium Outdoor 1.6 HDI - švihák do města i na chalupu (TEST)

Testy
13.12.2009

F T G

Peugeot 207 SW Premium Outdoor 1.6 HDI - švihák do města i na chalupu (TEST)

Francouzský Peugeot v minulém roce zajímavě rozšířil nabídku modelové řady 207 o netradiční variantu Outdoor, která nabízí nejen originální vzhled, ale také vyšší světlou výšku vozu.

 

Oudoorové věci jsou v současnosti v módě a je úplně jedno, že se majitelé vozů SUV málokdy vypraví mimo silnici. A tak se není se co divit, že si Peugeot dovolil představit model 207 SW Outdoor s pohonem pouze jedné nápravy.

Tvůrci testovaného automobilu vyzdobili karosérii robustními plasty kolem dokola, ale potaz byl brán i na funkčnost. Oproti standardní 207 SW disponuje varianta Premium Outdoor většími koly (spolu s nejvyšší výbavou Premium), a také upraveným odpružením, díky kterému se zvětšila světlá výška karosérie o 16 mm vpředu a 21 mm vzadu.

Auto vypadá opticky skutečně vyšší, výrazné terénní geny v něm ale nehledejte. Skvěle se však hodí nejen na suché a zároveň rozbité polní cesty, ale také do městského provozu, třeba při zdolávání obrubníků.

Zpomalovací prahy ve městě lze přejíždět o něco rychleji než se standardním provedením, aniž by se řidič musel obávat kontaktu citlivých plastů nebo spodní části automobilu se silnicí. Pod motorem navíc přibyl i ochranný kryt bránící nepříjemnému poškození jednotky při jízdě mimo zpevněnou komunikaci.

Kvalitně zpracovaný interiér potěší příjemnými materiály a především svojí variabilitou. Přestože model 207 SW nenabízí tak objemný zavazadelník (428 l), jako třeba domácí Fabia Combi (480 l), svojí praktičností se jí rozhodně vyrovná.

Sklopením opěradel zadních sedadel vznikne rovná plocha mimořádně vhodná pro převoz rozměrnějšího nákladu. Opěradla lze jednoduše sklopit odjištěním páčky buď přímo ze zavazadlového prostoru nebo z kabiny automobilu.

Při tomto úkonu není navíc vůbec potřeba manipulovat s hlavovými opěrkami. Přístrojová deska potěší typicky francouzským šarmem stejně, jako přehledností červeně podsvícených ukazatelů provozních funkcí. Volant lze nastavit ve dvou směrech s poměrně velkou vzdáleností mezi krajními polohami.

Právě to ocení zejména řidiči vyšších postav, kteří si mohou dostatečně přitáhnout volant k tělu a patřičně upravit podélnou vzdálenost sedadla, čímž si zachovají dostatečný prostor pro nohy.

Avizovanou vlastnost považujeme u automobilu této kategorie za jedinečnou. Sedadla jsou příjemně tuhá, mohla by však mít delší sedáky a výraznější boční vedení opěradel. Pod kapotou námi testovaného modelu se nacházel přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1560 cm3 a nejvyšším výkonu 80 kW při 4000 ot/min.

Čtyřválec plynule zatahuje už od 1600 ot/min, největší točivý moment 240 N.m (260 N.m při Overboost) vrcholí při 1750 ot/min. Silnější varianta naftového motoru 1.6 HDI (slabší diesel 1,6 HDI, 66 kW, 215 N.m je k dispozici pouze pro standardní verzi 207 SW) je jedinou naftovou motorizací pro variantu Premium Outdoor a lze jí považovat za výkonnostně optimální pohonnou jednotku.

Otázkou zůstává, zda se cenový rozdíl 55 tisíc korun oproti benzinové 1.6 16V VTi vyplatí.

Motor samozřejmě potěší nejen svojí dynamikou, ale také příznivou spotřebou pohonných hmot, která se ve městě pohybuje mezi 6,5-7 l/100 km, mimo město dokonce klesá pod šestilitrovou hranici na stokilometrové vzdálenosti. Jedinou výtku máme snad jen proti nepříliš přesnému řazení pětistupňové převodovky.

Absence šestého převodového stupně nám díky relativně dlouhému pátému stupni ani nevadila, vhod by přišla snad až při opravdu vysokých dálničních rychlostech. Podvozek tlumí velmi dobře nerovnosti a zároveň v zatáčkách zamezuje přílišným bočním náklonům karosérie. Řízení je ale bez výraznější zpětné vazby, k charakteru automobilu se ale hodí.

Cenový rozdíl Peugeotu 207 SW Premium Outdoor činí oproti variantě s výbavou Premium (1.6 HDI, 80 kW) pouhých 15 tisíc korun, což rozhodně stojí za zvážení. V sázce je totiž originální vzhled a zajímavá image tohoto malého kombi.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Peugeot 207 SW Premium Outdoor 1.6 HDI

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1560 ccm. Nejvyšší výkon 80 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1750 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon přední nápravy. Pětistupňová ručně řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 193 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 5,8 / 3,8 / 4,5 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2540 mm. Celkové vnější rozměry 4156/1748/1519 mm. Palivová nádrž 50 l.

Cena

484 900 Kč

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:207
Karosérie:Kombi
Motor:1.6 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -