Boxer na naftu ve sportovním kabátě - Subaru Impreza 2.0D (TEST)

Testy
07.10.2009

F T G

Boxer na naftu ve sportovním kabátě - Subaru Impreza 2.0D (TEST)

Vznětový motor Boxer Diesel jsme do třetice zkoušeli tentokrát v dynamicky pojatém modelu Impreza. Přestože je avizované Subaru o pár desítek kilogramů těžší než je tomu v případě imprezy s „civilním“ benzinovým dvoulitrem, při jízdě rozdíl prakticky nezaznamenáte.

 

Hned na úvod musíme podotknout, že Subaru Impreza představuje svérázné auto stejně, jako ostatní modely této značky. A to platí i pro Imprezu Boxer Diesel…

Díky vznětovému motoru subaru vykouzlí úsměv na tváři nejen razantním snížením spotřeby pohonných hmot oproti benzinovým modelům, ale především kultivovaným chodem a celkově příjemným průběhem točivého momentu v relativně širokém spektru otáček.

Na druhou stranu ale impreza stále vyžaduje pevnou ruku nejen při točení volantem, ale také při řazení ve striktně vymezené kulise šestistupňové převodovky. Spojkový pedál u testovaného provedení navíc zabíral docela nízko, takže vyžadoval úplné sešlápnutí a navíc i větší sílu.

Impreza zkrátka není pro žádné slečinky, což nezmění ani atraktivní červené provedení naší zkoušené verze ve speciální výbavě Edition. Ta mimo jiné zahrnuje efektní spoilery včetně prahů, sedmnáctipalcová kola, xenonové světlomety, zatmavená zadní skla, nebo třeba kožené čalounění. Navíc nechybí ani efektní nasávací otvor integrovaný do přední kapoty.

Dnes zkrátka může i „nafťák“ vypadat sportovně, obzvlášť má-li 150 koní a nejvyšší točivý moment 350 Nm.

Stokilometrovou rychlost ukáže ručička tachometru za 9 sekund, potěší však především pružné zrychlení a skvěle odhlučněný motor. To nejlepší ale ukazuje impreza na našich rozbitých silnicích. Díky dostatečnému zdvihu tlumičů žehlí skvěle nerovnosti a i přes částečný boční náklon drží v zatáčce jako přibitá.

Už před apexem zatáčky může řidič razantně přidat plyn a stálý pohon všech kol „vytáhne“ imprezu ze zatáčky ve velkém stylu. A to jsme s Imprezou Boxer Diesel nejezdili na mokru, natož pak sněhu.

Právě v těchto podmínkách je totiž nepřekonatelná, což jsme si ověřili už několikrát při testování benzinových variant. Mimo skvělé stability totiž nabízí i vynikající průchodnost sněhovou pokrývkou. V tomto období ale sníh musel nahradit šotolinový povrch, na kterém nebyl o něco těžší diesel (oproti zážehovému 2.0i/110 kW) prakticky vůbec znát.

Výhradu nelze mít ani proti brzdám, vyžadují sice trochu více síly, při razantnější jízdě však neztrácejí svojí účinnost. Pochvalu si zaslouží i hodnota spotřeby pohonných hmot, která se v kombinovaném režimu ustálila na 6,6 l/100 km, což je s ohledem na stálým pohon všech kol více než dobré.

Ve městě lze jezdit kolem 8 litrů, mimo městské komunikace spotřeba dokonce klesá pod šestilitrovou hranici na stokilometrové vzdálenosti.

Tradiční nevýhodou pětidveřové Imprezy je podprůměrný zavazadelník, jehož nižší výšku omezuje náročná konstrukce víceprvkové nápravy. Přístrojová deska příliš nenadchne použitými materiály ani designem, ještě, že se z jejích útrob při jízdě neozývají žádné nepříjemné zvuky.

Zastarale působí především grafické provedení displeje palubního počítače na vrchu přístrojové desky stejně, jako audiosoustavy. Od vozu se základní cenou 624.800,- korun, bychom v tomto směru přeci jen očekávali více.

Subaru Impreza s povedeným naftovým motorem je originální hatchback pro zákazníky s vytříbeným vkusem. V rámci nižší střední třídy disponuje nejen jedním z nejlepších podvozků, ale také velmi efektivním systémem stálého pohonu všech kol, který hraje první ligu především na sněhu. V kombinaci s úsporným dieselem je cestování na povrchu se sníženou adhezí o to příjemnější.

Příznivce sportovního vzhledu potěší i akční model Edition, který nabízí výbavu s cenovým zvýhodněným 90 tisíc korun.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Subaru Impreza 2.0D

Motor

Vznětový čtyřválec typu boxer o zdvihovém objemu 1998 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 3600 ot/min. Největší točivý moment 350 N.m při 1800 ot/min.

Převodové ústrojí

Stálý pohon všech kol se třemi diferenciály.

Podvozek

Nezávislé zavěšení předních kol McPherson, víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,0 / 5,2 / 5,9 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2620 mm. Celkové vnější rozměry 4415/1740/1475 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena (testované provedení)

624 800 Kč (834 800 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Subaru
Model:Impreza
Karosérie:Hatchback
Motor:2.0 D
Palivo:nafta
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -