Peugeot 308 CC 1.6 THP - čtyřmístné planetárium (TEST)

Testy
23.09.2009

F T G

Peugeot 308 CC 1.6 THP - čtyřmístné planetárium (TEST)

Francouzský Peugeot patří mezi průkopníky vozů s pevnou skládací střechou a právě proto jsme si od nedávno představené novinky 308 CC slibovali hodně. Splnil testovaný model s přeplňovaným čtyřválcem 1.6 THP naše očekávání?

 

Už z propagačních materiálů nám bylo jasné, že je avizovaná novinka 308 CC jedním z nejhezčích modelů značky. A co teprve, když „fešácké“ kupé spatříte v reálu! S běžným provedením 308 má varianta CC společnou pouze přední část karosérie. Od jejího „A“ sloupku se však jedná o zcela nový design, který je líbivý, ať už jedete se střechou nebo bez ní.

Škoda jen, že se horní hrana předního okna nachází relativně blízko hlav předních cestujících. Vyšší jedinci tak mohou v modelu CC trpět nedostatkem místa v oblasti hlavy stejně, jako v případě hatchbacku nebo SW…

U 308 CC to má ale i jednu nezanedbatelnou výhodu, extrémní sklon čelního okna totiž výborně chrání cestující proti aerodynamickým turbulencím při jízdě se staženou střechou, o tom ale později. Pochválit musíme relativně objemný zavazadelník, který pojme až 465 litrů nákladu (265 litrů se staženou střechou).

Nedostatkem prostoru naopak budou trpět cestující vzadu a to zejména v oblasti nohou. Jak je tomu u většiny čtyřmístných kabrioletů zvykem, na zadních sedadlech se pohodlně usadí snad jenom děti.

Přístrojová deska vychází z modelu 308, v případě našeho testovaného provedení byla obšitá kvalitní kůží, jejíž tmavě červený odstín korespondoval s koženým čalouněním sedadel. Právě ty musíme pochválit za vynikající boční držení těla a skvělý komfort i při delším cestování.

Sedadla navíc mají na francouzské auto až nezvykle dlouhé sedáky. Proti dílenskému zpracování interiéru nelze mít námitky, snad jen vrzání zadní části střechy při jízdě přes nerovnosti, nás u testovaného modelu trochu zaskočilo. Zvyknout si řidič musí na ovládání autorádia pomocí tlačítek rychlé volby stejně, jako navigace spolu s ostatními funkcemi.

Displej zmiňovaného navigačního systému se vyklápí na střední části přístrojové desky, a tak příliš neláká zloděje po zaparkování. Ovladač střechy se standardně nachází na středové konzole za ruční brzdou.

Celý proces je velmi rychlý a obejde se bez jakýchkoliv ,,pazvuků\'\'. Z bezpečnostních důvodů je ale i v případě 308 CC nutné ovladač držet po celou dobu. Hned vedle se nachází tlačítko jednorázového stažení všech oken, které s ohledem na praktičnost nesmí chybět v žádném kabrioletu.

Podvozek byl naladěn spíše komfortněji, a proto příliš nekorespondoval s osmnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 225/40 R18. Díky nim ale vůz zvládal i sportovnější jízdu, trpěl však při přejezdu výmolů kvůli tvrdosti nízkoprofilových kol . Proti dynamické jízdě ale hovoří brzdy, které měly při vysokém zatížení tendenci vadnout, a také karosérie, jenž se vzhledem ke koncepci vozu v zatáčkách trochu kroutí.

Na sportovní jízdu si ale tento atraktivní Peugeot nikdo pořizovat nebude. Dominantou Peugeotu 308 CC je klidné svezení se staženou střechou. Právě v tomto režimu je automobil v porovnání s většinou konkurenčních kabrioletů o poznání tišší, k čemuž bezesporu přispívá i zmiňované rozměrné přední okno.

S nasazeným difuzorem zabraňujícím nepříjemným větrným turbulencím za hlavou posádky, lze se staženou střechou cestovat i ve 120 km/h bez nepříjemného foukání. Komfort při takovéto jízdě navíc zajišťují výdechy topení přímo integrované do hlavových opěrek, jako tomu je například u Mercedesu SLK.

Ověřili jsme si, že s vytaženými okny, zapnutým vyhříváním sedadel a teplým vzduchem proudícím od opěrek hlav předních sedadel na krční páteř posádky, není problém cestovat ani při teplotě vzduchu kolem patnácti stupňů. Testované provedení poháněl přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 THP, který vznikal ve spolupráci s BMW.

Přestože výkonové hodnoty pohonné jednotky vypadají slibně, nadprůměrnou dynamiku od motoru nečekejte. Nejvyšší výkon 110 kW v kombinaci největším točivým momentem 240 N.m při 1400 ot/min, nemusí být zárukou sportovního svezení, především pružné zrychlení na třetí a čtvrtý převodový stupeň trvá vozu o něco déle.

Právě u toho kupé-kabrio nás to ale nijak nemrzelo, prakticky všechny prvky diktující jízdní vlastnosti vozu, včetně účinného posilovače řízení byly nastaveny spíše na pohodlné svezení s větrem ve vlasech.

Pochválit musíme přesné řazení šestistupňové převodovky, které potěší i při klidném svezení. V rámci kombinovaného provozu jsme se zážehovou šestnáctistovkou jezdili se spotřebou kolem 9 l/100 km, což považujeme za relativně dobrý výsledek zejména s ohledem na přeplňování motoru.

Peugeot 308 CC je jedním z nejelegantnější čtyřmístných kabrioletů současnosti poskytující nadmíru pohodlnou jízdu bez střechy nad hlavou. Vzhledem k charakteru automobilu ho vidíme jako velmi stylový vůz zejména pro zástupkyně něžného pohlaví.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Peugeot 308 CC 1.6 THP

Motor

Přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1598 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 5800/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1400/min.

Převodové ústrojí

Pohon přední nápravy. Šestistupňová ručně řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná dvoudveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 215 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 10,7 / 5,6 / 7,5 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2608 mm. Celkové vnější rozměry 4440/1817/1424 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena (testované provedení)

740 900 Kč (791 300 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:308
Karosérie:Kupé
Motor:1.6 THP
Palivo:benzín
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -