BMW 335i Coupé - sportovní GT (TEST)

Testy
10.08.2009

F T G

BMW 335i Coupé - sportovní GT (TEST)

„Je to nejhezčí trojkový bavorák současnosti, a přestože má motor dopovaný dvojicí turbodmychadel o nějakém přeplňování při jízdě ani nevíte.“

 

Slova chvály zazněla od našeho redaktora v průběhu náročného testování ultimativního BMW 335i Coupé, jehož sportovní charisma diktoval mimo silného třílitrového šestiválce s přeplňováním biturbo, také příplatkový M-paket posunující stabilitu vozu na kvalitní silnici o pořádný kus dopředu.

Nás především zajímalo, zda-li je takto výkonné sportovní kupé všeumělem, nebo pouze přemotorovaným GT. Exteriér vozu nese klasické designové rysy mnichovských automobilů, zadní část však oproti klasickému sedanu třetí řady působí majestátnějším dojmem s velikou dávkou elegance.

Ať jsme chodili kolem vozu jakkoliv dlouho a pozorovali ho ze všech možných úhlů, vizuální chyby jsme na něm mimo jedné nenalezli. Tím zmiňovaným nedostatkem jsou kola poněkud zapadlá v karosérii. Sexy eleganci testovaného vozu podtrhoval bílý lak karosérie „Alpinweiss“, který v poslední době letí snad na všem co má kola, dvojnásob to platí u sporťáků.

Uvnitř bavorák překvapí především solidním objemem zavazadelníku 440 l, který v kombinaci s možností sklopení zadních sedadel nabízí dostatek prostoru, například i pro převoz jízdního kola. Dozadu se relativně pohodlně usadí dva dospělí, přebytek místa v interiéru ale nečekejte.

Na druhou stranu posádku vpředu dokáže interiér příjemně pohltit a vtáhnout do děje. Svůj podíl na tom mají bezchybná sedadla s výborným bočním vedením dofukovacích bočnic, stejně jako nastavitelnou délkou sedáku.

Skvělý je volant s menším průměrem a úžasně tlustým věncem. Čalounění interiéru červenou kůží působilo dynamickým dojmem, stejně jako tuhé řízení, chod spojkového pedálu nebo řadicí páky šestistupňového manuálu. Pod kapotou kupé se nacházel dvěma turby přeplňovaný zážehový šestiválec, vycházející z klasického třílitru výrobce.

V tomto případě se však vývojářům povedl neskutečný kousek, o nějakém „dopingu“ válců řidič prakticky ani neví. Nárůst výkonu je lineární v průběhu celého spektra otáček a žádná prodleva turbodmychadel není patrná.

Je to možná také tím, že přeplňovaná verze nabízí o 30 koní více oproti atmosférickému motoru, což není s ohledem na dvojici turbodmychadel příliš. Papírové hodnoty ale mnoho nenapoví, snad jen největší točivý moment 400 N.m v rozmezí 1300-5000 ot/min naznačuje úžasnou pružnost, která se projevuje i v praxi.

Omezovač zasahuje až v 7200 otáček, což je na přeplňovaný motor výborný výsledek. Funkce řadící páky v případě 335i ustupuje do pozadí a slouží řidiči v běžném provozu spíše jako zdroj zábavy. Automobil totiž dokáže akcelerovat prakticky od volnoběhu na jakýkoliv převodový stupeň ve velkém stylu.

Odměnou za dobrou práci s manuálem budou až zážitky z projetí oblíbených vlásenek, nebo skvělý čas dosažený při jízdě na závodním okruhu. To vše za doprovodu úchvatného dunění linoucího se z dvojice koncovek výfuků.

Nevýhodou oproti atmosférickému motoru je vyšší spotřeba při opravdu sportovní jízdě, která se vyšplhá i přes třicetilitrovou hranici na 100 kilometrů. Při snaze o umírněnou jízdu není problém jezdit kolem 9 l/100 km, což s ohledem na výkonnostní parametry pohonné jednotky považujeme za skvělý výsledek.

Nám ukázal palubní počítač na konci testu hodnotu 9,9 l/100 km v kombinovaném režimu. Testovaný model měl všechny předpoklady k zábavnému sportovnímu svezení. Řeč je o zmiňovaném M-paketu, který posádku sice příliš nepotěší na většině našich nekvalitních silnicích, na druhou stranu ale dokáže z podvozku dostat maximum na kvalitním povrchu.

Ve prospěch zábavy za volantem hovořila i absence aktivního řízení stejně jako automatické převodovky na seznamu příplatkové výbavy.

Výkonné bavorské kupé vidíme jako povedený kompromis mezi sporťákem a automobilem typu GT.

Maximu z něj lze dostat v rychlých zatáčkách, ve kterých drží jako přibitý k asfaltu a záleží jen na odvaze řidiče, jaké přetížení bude působit na jeho tělo.

Kvůli vyšší hmotnosti se nevrhá do prudkých zatáček s takovou vervou jako hothatch 130i, od apexu je ale výjezd ze zatáčky návykovou záležitostí, na čemž má svůj podíl i výkonný motor. Brzdy se skvěle dávkují a nepolevují ani při opravdu ostré jízdě. Ocenili bychom snad jen vyšší strmost jinak docela komunikativního a přesného řízení.

BMW 335i Coupé je hodně rychlý cesťák, který dokáže řidiči poskytnout pořádnou dávku zábavy a to prakticky v jakémkoliv režimu, podmínkou je jen kvalitní povrch. Coupé je překvapivě i docela praktické a jeho využití v běžných podmínkách je vyšší, než je tomu v případě mrštnějšího 130i. Není se co divit, že si za něj nechá BMW solidně zaplatit…

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

BMW 335i Coupé

Motor

Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2979 ccm. Nejvyšší výkon 225 kW při 5800 ot/min. Největší točivý moment 400 N.m při 1300-5000 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon zadní nápravy. Šestistupňová manuální převodovka.

Karoserie

Samonosná dvoudveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 13,2 / 6,7 / 9,1 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2760 mm. Celkové vnější rozměry 4580/1985/1395 mm. Palivová nádrž 63 l.

Základní cena (Testovaný vůz)

927 450 Kč (1 601 450 Kč)

Základní parametry
Výrobce:BMW
Model:řada 3
Karosérie:Kupé
Motor:3.0
Palivo:benzín
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -