Lexus IS 220d - švihák lázeňský (TEST)

Testy
20.07.2009

F T G

Lexus IS 220d - švihák lázeňský (TEST)

Cestu na filmový festival do Karlových Varů jsme absolvovali v mírně pozměněném Lexusu IS, který prošel inovací na přelomu letošního roku. Tentokrát jsme zkoušeli naftovou motorizaci známou z koncernové Toyoty.

 

V Karlových Varech se rozhodně bylo na co dívat a to i co se týče vozového parku některých pořadatelů. Náš Lexus IS se v atraktivní perleťové bílé také neztratil, přestože rozměry luxusních limuzín filmových hvězd mnohdy výrazně přebíjely délku tohoto kompaktního prémiového sedanu střední třídy.

Není se co divit, Lexus IS se zkrátka stále počítá mezi to nejhezčí v této kategorii a to především díky dynamicky střiženému kabátu s elegantními rysy.

Nikoho ani v podstatě nezajímá, že kromě ultimativní varianty IS-F není modelová řada IS naladěna na sportovní notu, obzvlášť to platí pro námi zkoušený lexus vybavený přeplňovaným naftovým čtyřválcem. Design zkrátka k žádané profilaci určitým směrem stačí, přestože požadavky na jízdní charakter vozu mohou být zcela odlišné.

Lexus IS je v modelovém roce 2009 po designové stránce ještě o krůček dále a to díky pár drobným úpravám exteriéru, které jsme popisovali v rámci nedávného redakčního testu benzinové varianty. Nová je maska chladiče stejně jako tvar nasávacího otvoru v předním nárazníku.

Zadní světlomety se chlubí diodovou optikou a boční ukazatele směru byly integrovány do vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř je změn ještě o něco méně, pozměněn byl středový panel, výdechy klimatizace a také některé ovládací prvky.

Srdcem testovaného lexusu byl zmiňovaný naftový motor 2.2 D-4D CAT, který patří mezi výkonné naftové motorizace Toyoty. Nejvyšší výkon 130 kW dosahuje motor při 3600 ot/min, křivka největšího točivého momentu 400 N.m vrcholí při 2000 – 2600 ot/min. Pohonné jednotce nechybí solidní pružnost, postrádali jsme snad jen absenci výraznější výkonové špičky.

Pochválit naopak musíme jeho kultivovaný projev stejně, jako vynikající odhlučnění. Kombinovaná spotřeba pohonných hmot se při běžné jízdě pohybovala kolem osmilitrové hranice, mimo město při defenzivní jízdě klesla až k 6 l/100 km.

Ve městě se ale pod devět litrů na sto kilometrů dostanete jen stěží. Přestože při porovnání s konkurencí patří hodnoty spotřeby pohonných hmot spíše k vyšším, díky změně převodového poměru převodovky bylo dosaženo zajímavých úspor.

Řazení šestistupňové převodovky je relativně přesné, komfortní chod řadící páky dobře koresponduje s nastavením vozu. Nelíbily se nám snad jen nepříjemné zvuky, které občas převodovka vydávala při změně rychlostního stupně. Podvozek lexusu dobře žehlí nerovnosti našich silnic a i přes částečný náklon karosérie v zatáčkách, drží testované IS dobře stopu.

K potěšení z jízdy přispívá i oproti předchozímu provedení subjektivně komunikativnější řízení. Zkoušené IS 220d bylo navíc v příplatkovém provedení Sport.

To oproti standardní výbavě nabízí například osmnáctipalcová kola (vzadu s pneumatikami o rozměru 255/40 R18), hliníkové sportovní pedály, kratší stálý převodový poměr, bixenonové přední světlomety a v neposlední řadě například i elektronicky nastavitelná přední sedadla včetně bederní podpěry. Úpravy podvozkových prvků ale nečekejte.

Součástí výbavy byl navíc i paket Multimediálního a navigačního systému, který zahrnuje barevný LCD displej na středové konzole s DVD navigací, připojení mobilního telefonu prostřednictvím technologie Bluetooth, a také špičkový audiosystém Mark Levinson se 14-ti reproduktory.

Cena automobilu v základní výbavě činí 779.000,- Kč, což je v porovnání se stejně vybavenou konkurencí od audi nebo BMW lákavá nabídka.

Japonci totiž staví na své filozofii bohatého standardu výbavy a to i v případě této prémiové značky. Vše potřebné včetně bohaté bezpečnostní výbavy je již v ceně, zákazník si tak v podstatě připlácí pouze za vyšší luxus.

Lexus IS je vytříbený sedan střední třídy pro náročné zákazníky. Za vysokou dávku originality zaplatí zákazník nižší cenu oproti konkurenci. Daní je naopak stísněný prostor interiéru vyhovující spíše průměrně rostlým zákazníkům.
Pohonná jednotka je úspornější alternativou k benzinovému šestiválci, který se však k charakteru automobilu podle nás přeci jen hodí lépe.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Lexus IS 220d

Motor

Vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2231 ccm. Nejvyšší výkon 130 kW při 3600/min. Největší točivý moment 400 N.m při 2000 - 2600/min.

Převodové ústrojí

Pohon zadních kol. Šestistupňová ručně řazená převodovka.

Podvozek

Dvojité lichoběžníkové zavěšení předních kol. Víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,6 / 5,9 / 6,9 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2730 mm. Celkové vnější rozměry 4585/1800/1425 mm. Palivová nádrž 65 l.

Základní cena (testovaný vůz)

779 000 Kč (1 044 000 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Lexus
Model:IS
Karosérie:Sedan
Motor:2.2 D-4D
Palivo:nafta
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -