Ideál nejen pro město - Toyota Yaris Dual VVT-i (TEST)

Testy
14.07.2009

F T G

Ideál nejen pro město - Toyota Yaris Dual VVT-i (TEST)

Faceliftovaný Yaris s novým zážehovým čtyřválcem má v kategorii malých vozů jen málo konkurentů. Příjemný vzhled a interiér, velmi dobré jízdní vlastnosti a také spolehlivý a úsporný provoz řadí právě tento model k těm nejlepším z dnešní nabídky. Podle uveřejněných průzkumů by 90 procent spokojených zákazníků opět sáhlo po této značce……

 

Na inovovaném exteriéru se podílí nejen přepracovaný přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty, ale také pozměněný tvar předních světlometů. Zadní svítilny mají nyní šest integrovaných světelných diod v novém barevném uspořádání. V interiéru ocení uživatel přehledné ovladače, digitální ukazatele a výškově nastavitelný volant. Na delší řadící páku si ale musíte postupně zvyknout.

Přední sedadla mají optimální tuhost, zadní sedáky jsou strmější a lze je sklápět i podélně variabilně posouvat. To hlavní je však zcela nový šestnáctiventilový motor o výkonu 74 kW.

Na dynamice a výkon hnacího agregátu se výrazně podílí vysoký kompresní poměr 11,5 : 1 a proměnné časování sacích a výfukových ventilů Dual VVT-i. Oproti předchůdci i přes nižší objem má motor vyšší výkon, pružnost a dosahuje velmi příznivých hodnot emisí.

Hnací jednotka je doplněna zcela novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Oceňujeme poměrně krátké dráhy řadící páky a bezproblémové řazení zpětného chodu.

Optimální rozložení převodových stupňů se příznivě projevuje jak na provozních vlastnostech, tak i hospodárnosti provozu. Skutečně unikátní je z tohoto pohledu systém Stop & Start, který při zastavení a zařazení neutrálu vypne motor. Po sešlápnutí spojky motor ihned opět startuje a lze pokračovat v jízdě.

Především v městském provozu se právě díky tomuto systému jezdí výrazně ekonomicky. Obavy z vyššího opotřebení agregátů jsou zbytečné. Zesílený setrvačník, startér a také výkonný akumulátor o kapacitě 60 Ah je připraven zvládnout časté startování a s tím zvýšené opotřebení v souladu s životností dalších částí vozu.

Testovací jízda potvrdila reálnost hodnot udávaných výrobcem: v městě 6,2 l, mimo město 4,5 l a kombinovaná spotřeba 5,1 litrů na sto kilometrů. Při jízdě rychlostí vyšší než 100 km/h se ale musí počítat s nárůstem spotřeby, naopak ve městě jsme bez problémů jeli i pod hranicí šesti litrů.

Nový Yaris je jako doma především ve městě. Na dálnici od něj nelze očekávat razantnější sportovní výkony a jako u všech malých vozů především zaleží na počtu cestujících a zavazadel.

V každém případě se vyplatí včas řadit a udržovat optimální provozní otáčky motoru. Testovaná Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i v provedení Terra Cool je nyní v nabídce za akční cenu 304 900 Kč.

Ve výbavě nechybí manuální klimatizace, přední elektricky ovládaná okna, centrální zamykání, radio s CD, RDS a Aux-in, čelní a boční airbagy a v neposlední řadě ABS s brzdovým asistentem. Příplatek za metalízu je 10000 Kč, desítky dalších doplňků si lze objednat přímo u prodejců.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i

Motor

Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1329 ccm. Nejvyšší výkon 74 kW při 6000/min. Největší točivý moment 132 N.m při 3800/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová ručně řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 175 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,7 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 6,2 / 4,5 / 5,1 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2460 mm. Celkové vnější rozměry 3785/1695/1530 mm. Palivová nádrž 42 l.

Základní cena (testovaný model)

284 900 Kč (314 900 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Toyota
Model:Yaris
Karosérie:Hatchback
Motor:1.33 Dual VVTi
Palivo:benzín
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -