Nezaměnitelná ikona střední třídy (TEST)

Testy
29.07.2009

F T G

Nezaměnitelná ikona střední třídy (TEST)

Lexus IS byl od svého uvedení na trh považován za jeden z nejhezčích sedanů střední třídy vůbec. Pro letošní modelový rok vyjela na silnice jeho faceliftovaná verze, kterou jsme zkoušeli s šestiválcem 2,5 l pod kapotou.

 

V rámci modernizace byl upraven nasávací otvor v nárazníku, jiná je i přední maska chladiče. Provedené úpravy přední části karosérie řady IS tak ještě více zdůrazňují dynamický vzhled sedanu s velkou dávkou elegance jeho sportovně vzhlížející siluety.

Luxusnější dojem navozují i zadní světlomety s novou diodovou technikou, atraktivně působí také nové boční ukazatele směru, které se přesunuly do krytů vnějších zpětných zrcátek. Při každém pohledu na lexus zvenku jsme obdivovali jeho klínovitý profil, který právě vozům střední třídy náramně sluší.

Změny uvnitř vozu nejsou sice tolik nápadné jako na exteriéru, ale zato eliminují většinu neduhů původního interiéru této modelové řady. Na středovém panelu přibily ozdobné chromové prvky, které posunují dojem z interiéru ještě o kus dál.

Hlavní ovladače kolem barevného displeje navigačního systému dostaly pozměněný tvar, ovládání jednotlivý funkcí je tak nyní jednodušší. Současný interiér je útulnější a poskytuje posádce nefalšovaný prémiový dojem.

Oproti sedanům především německých konkurentů je poloha za volantem trochu jiná. Relativně nízké čelní sklo s poměrně velikým sklonem má za následek méně prostoru v oblasti hlavy cestujících stejně, což dohromady s limitovanými možnostmi nastavení sloupku řízení vyžaduje delší dobu pro nalezení optimální pozice.

Především vzadu bychom navíc přeci jen ocenili více místa v oblasti kolen a hlavy posádky. Sedadla vyvedená v kvalitním koženém čalounění jsou pohodlná, hodily by se snad jen delší sedáky vpředu. Slova chvály si zaslouží jejich účinné odvětrávání, které rozhodně není ve střední třídě samozřejmostí.

Pro nadšence je v nabídce i špičkové audio Mark Levinson se 14 reproduktory, nadstandardní výbava dále zahrnovala například i navigační systém s couvací kamerou, bixenonové světlomety či adaptivní radarový tempomat.

O sametovém běhu šestiválce o objemu 2500 cm3 se netřeba zmiňovat, v kombinaci s téměř dokonalým odhlučněním interiéru je zárukou až nepřirozeného ticha v kabině vozu při jízdě. Zkrátka tato doména značky Lexus se nese všemi modelovými řadami nejmenšího "í-esa" nevyjímaje.

Pohonná jednotka poskytuje vozu nejvyšší výkon 154 kW při 6400 ot/min, křivka největšího točivého momentu 252 N.m vrcholí při 4800 ot/min. S testovaným automobilem lze jezdit opravdu svižně, pokud však zvolíte manuální mód automatické převodovky budete nemile překvapeny prodlením v řazení mezi jednotlivými převodovými stupni.

Potěší naopak "pádla" pod volantem evokující sportovní svezení v supersportovní verzi IS-F. Když už jsme se dostali k tomuto modelu trochu nám chybí kompromisní varianta právě mezi IS 250 a ultimativním IS-F.

Například BMW řeší tento mezistupeň svým zážehovým třílitrovým motorem případně vznětovými šestiválci. Stejně jako zmiňovaná konkurence, také Lexus IS se může chlubit koncepcí zadní hnané nápravy.

Ta je zárukou vyváženějších jízdních vlastností a díky omezené možnosti deaktivace stabilizačního systému tohoto lexusu nepředstavuje ani pro méně zručné řidiče prakticky žádné riziko.

ESP už lze úplně deaktivovat a nechat záď trochu vybočit při rychlém průjezdu zatáčkou. Tato disciplína však civilnímu lexusu příliš nevoní, proto si jí raději schovejte na zmiňované IS-F.

V porovnání s německou konkurencí není podvozek tolik naladěn na dynamické svezení a to i přes tužší odpružení. Nutno ale dodat, že je stabilita na optimální úrovni a IS se sportovnější jízdy nikterak nezříká.

Řízení není příliš komunikativní, při porovnání s předchozími modely se nám ale zdá méně přeposilované, což je jen dobře. Brzdy jsou velmi účinné a neúnavné, někdy jsou ale obtížněji dávkovatelné. Lexus IS dospěl a nedávná modernizace ho dokázala posunout opět o kus dál.

Přestože tento prémiový sedan příliš prostoru své posádce nenabídne, nezaměnitelné image, komfortního svezení za absolutního ticha v kabině a potěšení pro oči kolemjdoucích má na rozdávání.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Lexus IS250

Motor

Zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2500 ccm. Nejvyšší výkon 153 kW při 6400 ot/min. Největší točivý moment 252 N.m při 4800 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon zadních kol. Šestistupňová automatická převodovka s možností ručního řazení pod volantem.

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 225 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 12,7 / 7,0 / 9,1 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2730 mm. Celkové vnější rozměry 4585/1800/1425 mm. Palivová nádrž 65 l.

Testovaný vůz

1 279 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Lexus
Model:IS
Karosérie:Sedan
Motor:2.5
Palivo:benzín
Rok výroby:2009
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -