Úspěšná éra pokračuje - Honda Accord 2.2 i-DTEC (TEST)

Testy
06.07.2010

F T G

Úspěšná éra pokračuje - Honda Accord 2.2 i-DTEC (TEST)

Velmi úspěšná předchozí generace accordu přinesla do střední třídy mnoho zajímavého. Sportovní posez za volantem a dynamický design charakteristický ostře řezanými tvary mělo v té době jen málo konkurenčních sedanů.

 

Novým accordem se Honda snaží dotáhnout úspěch ještě o kus dále. Do redakce přijela varianta v nejvyšší výbavě Top Executive s dieselovým čtyřválcem pod kapotou.

Jeho předchozí verze nesla označení 2.2 i-CTDi a byla považována za jeden z nejsilnějších naftových motorů ve své třídě. Druhá generace je sice nejslabší motorizací pod kapotou accordu, stále však trápí konkurenci svým tichým a kultivovaným chodem.

Jeho nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot/min dnes patří k dobrému standardu naftových dvoulitrů, nejvyšším točivým momentem 350 N.m při 2000 až 2500 ot/min mnohé ale překonává. Nespornou výhodou je odezva motoru s minimálním turboefektem i na sebemenší pohyb plynového pedálu.

Plynulý nástup točivého momentu je navíc u diesela příjemnou záležitostí stejně jako možnost točit motor až k 5000 ot/min. I ve vysokých otáčkách má totiž motor rozhodně co říci... Spotřeba je na naftovou motorizaci poměrně značně závislá na stylu jízdy. Ve městě snadno vyšplhá až k 9 l/100 km, mimo město naopak klesá až k 5,5 l na 100 km.

Dálniční tempo kolem 140 km/h pak odsaje z nádrže 7,3 l každých sto kilometrů. Jízdní vlastnosti nového accordu si zamilují vyznavači pohodlí, ale také svižnější jízdy. Sportovnímu svezení však nesvědčí výraznější boční náklony karosérie při rychlém průjezdu zatáček.

Svižné dálniční tempo znamená skvělé odhlučnění aerodynamicky optimálně ztvárněné karosérie. Ta je oproti minulé generaci opticky ještě nižší a širší díky vytaženým blatníkům do boků. Tvar předních a zadních svítilen je nyní více členitý, novému accordu ale sluší a dodává mu jistou nadčasovost.

Neduh předchozí generace v podobě opticky zapadlých kol v karosérii se honda bohužel nezbavila. Accordu tak ještě více než jiným sedanům budou slušet velká kola. Interiér automobilu považujeme za jeden z nejzdařilejších ve své třídě.

Posez v této Hondě se blíží prémiovému trojkovému BMW především nízkou polohou sedadla nad silnicí, skvělým bočním vedením těla (i v oblasti ramen) a tříramenným sportovním volantem. Jen to řízení by mohlo být méně přeposilované a více komunikativní…

Kaplička s přístroji má modrobílé podsvícení a zajímavé uchycení ručiček provozních ukazatelů. Pochvalu si také zaslouží krátká řadící páka šestistupňové převodovky s krátkými dráhami řazení nacházející se na vyvýšeném středovém tunelu.

Na rozmístění jednotlivých ovladačů přístrojové desky je potřeba si chvíli zvykat, řada tlačítek audiosoustavy je ale přehledně oddělena od ovladačů ventilace. Výhradu máme snad jen proti hrubšímu rozlišení displeje navigačního systému a lacině působícím klikám na vnitřní straně dveří.

Jinak jsou ale použité materiály velmi kvalitní a blíží se těm, které nacházíme u prémiových značek. Na zadní sedadla se nastupuje relativně krátkými dveřmi, zadní řada však potěší zvětšeným místem pro nohy cestujících. Na desítky centimetrů pro kolena u nového superbu však zapomeňte.

Na šířku je na tom ale nový Accord například oproti Mazdě 6 nebo Fordu Mondeo rozhodně lépe. Objem zavazadlového prostoru 467 litrů řadí accord mírně pod průměr vozů střední třídy. Ocenili bychom také větší otvor pro nakládání zavazadel.

Přestože s charakterem accordu lépe koresponduje benzinový motor, představuje vznětová varianta úspornější řešení pro řidiče, kteří milují sportovní a zároveň pohodlný posez za volantem japonského vozu. Cenovka vozu s benzinovou motorizací 2.4 i-VTEC je stejná jako u naftového modelu, rozhodovat tedy budou spíše emoce a provozní náklady.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Accord 2.2 i-DTEC

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2199 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 350 N.m při 2000-2500 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová ručně řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná čtyřidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 212 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,5 / 4,9 / 5,9 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2705 mm. Celkové vnější rozměry 4725/1840/1440 mm. Palivová nádrž 65 l.

Cena

949 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:Accord
Karosérie:Sedan
Motor:2.2 i-DTEC
Palivo:nafta
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -