Touha být jiný - BMW 320d Individual (TEST)

Testy
06.04.2008

F T G

Touha být jiný - BMW 320d Individual (TEST)

Výrobce s roztočenou vrtulí ve znaku se snaží vyjít vstříc individuálním potřebám náročných zákazníků vozů prémiového segmentu. Tak například za příplatek 200 tisíc korun může být vaše BMW v odstínu, který nemá nikdo na světě.

 

Přes tři tisíce kilometrů jsme ujeli s „trojkou“ od BMW a dokonale jsme tak prověřili nejen jízdní komfort, ale také posílený vznětový čtyřválec ve spojení s automatickou převodovkou.

Vůz jsme přebírali v atraktivní metalíze Moon stone, za kterou si nechá výrobce zaplatit 54 tisíc korun. Její kouzlo tkví v obsahu pigmentu TiO2 (oxid titaničitý), jenž dodává laku karosérie nádherný perleťový efekt. Na denním světle se tudíž BMW zrcadlí někdy modravě a někdy až zlatavě žlutě.

Program Individual byl poprvé představen na ženevském autosalonu u luxusních limuzín v roce 1992 a nyní se dostává i do nižších tříd. Výbava Individual odráží touhu po originálním zboží patřící u zákazníků prémiových značek k důležitým kritériím výběru.

Klient si může zvolit až čtyři prvky výbavy. O laku karosérie jsme se již zmiňovali, podívejme se nyní do interiéru. K dispozici je 15 provedení koženého čalounění, které lze kombinovat se škálou odstínů dekoru přístrojové desky.

V případě námi zkoušeného vozu byla kůže Merino (57 tisíc korun) ve spojení s pianovým lakem dekoru palubní desky (23 tisíc korun). Nechyběl ani volant s dřevěnou výplní (20 tisíc korun), tónovaná skla vzadu a atraktivní stropní výplň. Pro fajnšmekry vůz navíc disponoval také nadstandardními osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin (50 tisíc Kč) s obutím o úctyhodném rozměru 255/35 R18.

Není divu, že se pořizovací cena automobilu vyšplhala z 895 245 Kč na 1 475 675 Kč. Zpracování interiéru bylo pochopitelně na té nejvyšší úrovni, zárukou skvělé orientace při jízdě byl navigační systém Professional s centrálním displejem a ovládáním pomocí zjednodušeného systému iDrive.

Přední sedadla nabízela dostatečný komfort i při dlouhém cestování, ocenili bychom snad jen o něco delší sedáky. Objem zavazadlového prostoru činil průměrných 460 litrů. BMW ale jako vždy téměř vše soustředí na řidiče a jeho požitek za volantem.

To pochopitelně platí i pro námi zkoušené provedení s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 1995 cm3. Jeho výkon narostl na 130 kW při 4000 ot/min, křivka největšího točivého momentu 350 N.m vrcholí v rozmezí 1750 - 3000 ot/min.

Jak jsme již u BMW zvyklí, jejich tovární vznětové motory se vstřikováním common rail hledají jen stěží konkurenci. Kultivovaný chod, zvukový projev minimalizující klapot klasického dieselu a v neposlední řadě také výkonové parametry jsou na té nejvyšší úrovni.

I v kombinaci s automatickým převodovým ústrojím nabízí jízda s vozem vybaveným avizovaným motorem požitek. Automat inteligentně řadí jednotlivé převodové stupně a dokáže promptně reagovat na jakýkoliv podnět ze strany řidiče.

Díky optimálnímu odstupňování udržuje otáčky motoru na solidních hodnotách a to i při opravdu rychlém dálničním tempu. Při 130 km/h točí motor zhruba 2300 ot/min, což mimo jiné výraznou měrou přispívá k nízké spotřebě pohonných hmot.

Ta se během našeho redakčního testu v kombinovaném režimu ustálila na hodnotě 6,3 l/100 km. Není se co divit, vždyť při jízdě vysokou rychlostí kolem 200 km/h ukazuje ručička okamžité spotřeby paliva neuvěřitelně nízkou hodnotu 10 litrů na 100 km.

Tímto se tedy z testovaného BMW stává velmi ekonomický dálniční express. Mnoho kilometrů jsme ale absolvovali také v horských serpentinách v relativně vysokých nadmořských výškách.

Pochvalu si zaslouží velmi stabilní podvozek, který je ve spojení s rozměrnými koly mnohem „rychlejší“ než zkoušený motor. Jízda na suchém povrchu s rozevlátou zádí tak vyžaduje velké úsilí a to i při deaktivované dvoustupňové stabilizaci.

Na druhou stranu mokrý povrch nebo dokonce sníh vyžadují velkou dávku opatrnosti a koncentrace. Zadokolka BMW ale miluje hlavně suchý asfalt a jeho řidiči nabízí právě zde pocit úžasného splynutí s vozem.

Vše začíná již u do ruky skvěle padnoucího volantu s tlustým věncem a řízení se solidní zpětnou vazbou. Jedinou vadou na kráse tak zůstává pouze vysoká cena příplatkové výbavy.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

BMW 320d Individual

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1995 ccm. Nejvyšší výkon 130 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 350 N.m při 1750 – 3000 ot/min.

Převodové ústrojí

Zadní poháněná náprava. Šestistupňová automatická převodovka.

Podvozek

Zavěšení předních kol typu McPherson, víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 228 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,0 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,1 / 4,4 / 5,4 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2760 mm. Celkové vnější rozměry 4520/1817/1421 mm. Palivová nádrž 61 l.

Cena (testované provedení)

895 245 Kč (1 475 675 Kč)

Základní parametry
Výrobce:BMW
Model:řada 3
Karosérie:Sedan
Motor:2.0
Palivo:benzín
Rok výroby:2008
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -