Subaru Impreza 2.0R - ztráta identity? (TEST)

Testy
06.05.2008

F T G

Subaru Impreza 2.0R - ztráta identity? (TEST)

Skalní příznivci Imprezy WRX STi většinou nevěřícně kroutí nad novým modelem hlavou. Přestože se u nás ještě tato nejostřejší verze neprodává, civilnější provedení ledacos napoví. Minimálně to, že se bude definitivně jednat o pětidveřový hatchback...

 

Subaru se rozhodlo radikálně změnit koncepci imprezy a vzdalo se tak tradičního provedení karosérie typu sedan. Právě vozy typu hatchback jsou totiž v současnosti v této třídě daleko více poptávané a nutno dodat, že rozhodně ne každý volí ostrý model s označením WRX.

Renomovaný výrobce vozů se symetrickým pohonem všech čtyř kol tak minulý rok představil přátelsky vzhlížející hatchback, který na jednu stranu ztratil trochu své „hrubé“ image, na druhou však získal více elegance a v určitém směru i praktičnosti.

Kontroverzní je snad jen použití červeno-bílých zadních svítilen, které poněkud připomínají „tunningový“ styl. Jinak ale vůz přesně zapadá do rodiny japonské automobilové produkce a zároveň působí neobvykle.

Ještě atraktivnější je výbava Sport, která na rozdíl od námi zkoušené verze Comfort disponuje sníženým předním nárazníkem, plastovými nástavci na prahy a v neposlední řadě také sportovními sedadly.

Rozvor byl u nové imprezy oproti minulé generaci prodloužen o 9 centimetrů, což ocení především posádka na zadních sedadlech. Více prostoru bylo dosaženo také rozšířením automobilu o 45 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru činí na danou třídu podprůměrných 301 litrů, na druhou stranu jsme byli mile překvapeni jeho využitelností.

Kvůli zadnímu diferenciálu byla podlážka zavazadelníku zvýšena na úroveň nákladové hrany, což usnadňuje manipulaci s nákladem. Jednoduchým sklopením opěradel zadních sedadel navíc vzniká zcela rovná plocha a objem zavazadelníku se rázem zvýší na zajímavých 1216 litrů.

Přístup na zadní sedadla výrazně usnadňují dveře otevírající se téměř do pravého úhlu. Za zmínku stojí i fakt, že všechny čtyři dveře již nejsou bezrámové, k čemuž výrobce přistoupil kvůli nákladové úspoře. Přístrojová deska nezapře svůj asijský původ, nyní je však více zaoblená.

Množství měkčených plastů v jejích útrobách ale nehledejte. V rámci naší výbavy nechybělo ovládání vylepšeného audia a tempomatu na volantu, příjemná byla rovněž kožená hlavice řadící páky a manžeta ruční brzdy. Součástí bohaté výbavy Comfort byly i účinné xenonové světlomety, automatická klimatizace nebo například Hill Asist, jenž účinně pomáhá řidiči při rozjezdu do kopce.

Veškeré zmíněné parametry pravděpodobně nebudou tak důležité pro zákazníky, kteří milují řízení. Právě jízdní vlastnosti tohoto vozu budou tím hlavním argumentem pro jeho pořízení. Troufáme si tvrdit, že z tohoto pohledu umí nová generace imprezy nabídnout ještě více než ta předchozí.

Podvozek je totiž o něco komfortnější, takže posádku automobilu na našich silnicích příliš netrápí. Při razantním průjezdu zatáčkou se karosérie sice nakloní, zároveň však automobil drží brilantně stopu a čtyřkolkám vlastní nedotáčivost se projevuje jen mírně.

Prudkými pohyby volantu lze vůz rozhodit pouze ve vysokých rychlostech, následné zrychlení však okamžitě automobil srovná. Díky viskózní spojce mezinápravového diferenciálu probíhá přenos točivého momentu efektivně na nápravu s lepší trakcí.

Ubráním plynu lze utáhnout stopu nebo rozhodit zadní nápravu, prudkou akcelerací však na nekonečné driftování zapomeňte. Nejvyšší výkon zážehového motoru typu boxer (1994 cm3) je uváděn hodnotou 110 kW při 6000 ot/min., což je pro tento druh zábavy s vozem s pohonem všech kol přeci jen málo. Na druhou stranu se ale rozhodně nejedná o žádného lenocha, obzvláště točíte-li pohonnou jednotku nad hranicí 3000 ot/min.

Svůj podíl na tom má také hodnota největšího točivého momentu 196 N.m, jehož křivka vrcholí při 3200 ot/min. Testovali jsme provedení s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. Řazení je velmi přesné a nechybí ani redukční převodovka dobře využitelná pro výjezd prudkých kopců.

Na dálnici jsme postrádali šestý rychlostní stupeň, při vyšších rychlostech totiž poněkud obtěžuje akustický projev vytočeného motoru. Snad jedinou nevýhodou je o něco vyšší spotřeba pohonných hmot.

Ta se v rámci městské jízdy může vyšplhat až k 12 l/100 km, mimo město lze jezdit za příznivějších 8 l/100 km. I tak jsou ale naměřené hodnoty vyšší a to i s ohledem na pohon všech kol. Nová impreza zůstává i přes výrazně pozměněné ztvárnění stále vozem s jedinečným charakterem.

Výborná přilnavost skvěle využitelného podvozku dohromady s návykovým zvukem plochého čtyřválce zachovává ty nejdůležitější rysy dlouho budované image nejzábavnějšího subaru. Pár měsíců prodeje nové imprezy u nás navíc potvrdilo zvýšený zájem o tento model a to i u ženské populace. S ohledem na bohatou výbavu považujeme i pořizovací cenu námi testovaného vozu 648 800 korun ve výbavě Comfort za odpovídající.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Subaru Impreza 2.0R Comfort

Motor

Zážehový čtyřválec typu boxer o zdvihovém objemu 1994 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 6000/min. Největší točivý moment 196 N.m při 3200/min.

Převodové ústrojí

Stálý pohon všech kol se třemi diferenciály. Pětistupňová ručně řazená převodovka.

Podvozek

Nezávislé zavěšení předních kol McPherson. Víceprvkové nezávislé zavěšení zadní nápravy.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 193 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 11,1 / 6,9 / 8,4 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2620 mm. Celkové vnější rozměry 4415/1740/1475 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena (cena testovaného provedení)

648 800 Kč (660 600 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Subaru
Model:Impreza
Karosérie:Hatchback
Motor:2.0R
Palivo:benzín
Rok výroby:2008
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -