Dvojité turbodmychadlo, pohon všech kol a rodinné kombi - Volvo V70 T6 AWD (TEST)

Testy
06.05.2008

F T G

Dvojité turbodmychadlo, pohon všech kol a rodinné kombi - Volvo V70 T6 AWD (TEST)

Špičkovou verzi nového Volva V70 jsme zkoušeli s nejsilnějším přeplňovaným motorem, který z luxusně pojatého rodinného vozu dělá skutečně dynamický expres. Další stylové kombi od Volva je již pár měsíců na našem trhu. Vůz, který pokračuje v novém stylu produktové struktury švédského ....

 

Další stylové kombi od Volva je již pár měsíců na našem trhu. Vůz, který pokračuje v novém stylu produktové struktury švédského výrobce dokázal až neuvěřitelným způsobem navázat na mnoho let budovanou identitu této prémiové značky.

Před časem si totiž zaměstnanci marketingu, inženýři a vývojáři z Göteborgu uvědomili, že už není dostačující vyrábět „pouze“ bezpečná, robustní a kvalitní auta, která ocení snad jen konzervativní lidé a omezená skupina zákazníků kladoucí mimořádný důraz právě na bezpečnost vozu.

Většina dobře situovaných klientů současnosti totiž touží po jisté dávce osobitosti a stylu, moderní technologii považují u automobilů prémiového segmentu za samozřejmost. Volvo zareagovalo představením série novinek v podobě stylového modelu C30 a dynamicky pojatou vlajkovou lodí Volvo S80. Vývojáři rovněž mysleli i na cílové skupiny zákazníků z jiných kontinentů, o čemž svědčí například osmiválcový agregát vyvinutý ve spolupráci s Yamahou, který se skvěle uplatnil v prodejním trháku značky, modelu XC90, stejně jako ve zmiňované „esosmdesátce“.

Před námi ale stojí praktické kombi Volvo V70 s neotřelým designem zjevně navazujícím na předchozí generaci. Přestože se Volvo snažilo svůj „mindrák“ z hranatých vozů u předchozích modelů poněkud potlačovat, nyní jsou právě ostřejší křivky karosérie účinnou zbraní proti konkurenci.

Při prvním pohledu na karosérii působí kombinace zaoblených a hranatých lemů karosérie vskutku neotřele. Ano, současná generace modelu V70 opět nevzhlíží agresivně jako především němečtí konkurenti. I přesto ale umí V70 chytit za srdce a to nevídanou dynamikou svého ztvárnění a to prakticky ze všech stran.

Uvnitř posádku obklopí skvěle zpracovaný interiér s vysokou kvalitou použitých materiálů. Pochválit musíme dobře sladěné odstíny tmavé přístrojové desky a jejího dřevěného dekoru stejně jako mimořádně pohodlná sedadla, kterým v našem případě nechybělo vyhřívání ani praktické odvětrávání.

Sedáky skvěle podepřou stehna a to i osobám vyššího vzrůstu, pochválit musíme také příjemné hlavové opěrky. Relativně přísnému pohledu neujde snad jen pouze průměrné boční držení těla. Nové Volvo V70 s rozvorem delším o 56 mm (2816 mm) při srovnání s minulou generací nabízí také podstatně více pohodlí cestujícím na zadních sedadlech.

Celkově karosérie povyrostla na 4823 milimetrů do délky a na 1861 mm do šířky. Volvo V70 je rovněž zhruba o 80 milimetrů vyšší. Zavazadlový prostor pojme úctyhodných 575 litrů nákladu. Navíc je vybaven velkým množstvím zajišťovacích systémů, které účinně poslouží při převozu nákladu různého charakteru.

Zkoušeli jsme nejvyšší verzi výbavy s označením Summum. Nechyběl špičkový audiosystém Premium Sound s 650 W hudebního výkonu a 12 reproduktory. Prostorový zvuk si tak v tomto voze může posádka vychutnat v opravdu velkém stylu.

Vůz byl mimo jiné vybaven příplatkovým adaptivním tempomatem s vizuálním a zvukovým upozorněním na blížící se kolizi a automatickou aktivací brzd. Pokud se tedy vozidlo blíží k jinému účastníkovi dopravního provozu příliš rychle, systém pomocí několika blikajících červených diod promítajících se přímo v zorném úhlu řidiče avizuje nebezpečnou situaci za doprovodu zvukové signalizace.

V testovaném voze se nám však v klikatých městských ulicích občas stalo, že radar signalizoval nebezpečí kvůli automobilu jedoucímu v druhém jízdním pruhu. Ve výbavě nechyběla ani el. parkovací brzda s funkcí samovolné deaktivace. Známý průkopník v oblasti bezpečnosti doslova „prošpikoval“ námi zkoušený vůz nejmodernějšími prvky.

Oproti předchozí generaci tohoto modelu byly vylepšeny boční výztuhy automobilu stejně jako systém SIPS, jenž se stará o ochranu posádky při bočním nárazu. Ochranu krční páteře při nárazu zezadu má zajistit systém WHIPS.

O jízdní dynamiku se náležitě staral dvojitým turbodmychadlem TwinScroll přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2953 cm3. Snahou vývojářů nebylo dostat z této pohonné jednotky co možná nejvyšší výkon, ale především velký točivý moment od co možná nejnižších otáček.

Právě to se jim podařilo na výbornou a to hlavně díky dvojitému přeplňování - největší točivý moment 400 N.m je totiž k dispozici v rozmezí 1500 – 4800 ot/min. Motoristickým fajnšmekrům bude jasné, že stejnou hodnotou se může pochlubit například BMW M3 E92…

V rámci Volva V70 je ale poslání velkého kroutícího momentu a nejvyššího výkonu (210 kW při 5600 ot/min) trochu odlišné. V kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic s možností manuálního řazení se pohonná jednotka má především postarat o dostatek dynamiky téměř v jakémkoli jízdním režimu při zachování vysokého komfortní jízdy.

Při razantnějším sešlápnutí plynového pedálu převodovka podřadí a automobil nekompromisně zatlačí posádku do pohodlných sedadel. Navíc díky dobrému odhlučnění interiéru s použitými vrstvenými skly snadno dojde ke zkreslení vjemu o skutečné rychlosti. O zastavení 1765 kilogramů takto rozjetého kombi vyšší střední třídy se postarají účinné brzdy, jejichž vlastnosti se výrazně nezhoršují ani po opakovaném razantním brzdění.

Snad jedinou nevýhodou pohonné jednotky je vyšší spotřeba paliva. Ta se při srovnání s konkurencí v podobě BMW 530ix nebo Mercedesu E 350 4matic pohybuje o několik litrů výše a to hlavně při jízdě ve městě.

Nutno ale dodat, že relativně vysoké hodnoty spotřeby pohonných hmot jsou také vlastní německému rivalovi Audi A6 3.2 FSI Quattro. Při jízdě po městě jsme s testovaným volvem jezdili kolem 14,5 l/100 km, mimo město spotřeba klesá až k desetilitrové hranici na 100 kilometrů. Pochvalu si zaslouží jízdní vlastnosti automobilu. Svojí zásluhu na tom má nejen pevnější karosérie, ale především pokročilý systém podvozku s elektronicky řízenými tlumiči Four-C.

Řidič si tak může zvolit mezi třemi režimy jízdy – Comfort, Sport, Advanced. Jak již název napovídá rozdíl mezi variantou Comfort a Sport je hlavně v tuhosti odpružení. Comfort se více hodí na městskou dlažbu, Sport naopak na klikaté kvalitní okresky, kde podvozek reaguje lépe na příčné i podélné zatížení.

Režim Advanced by měl poskytovat lepší odezvu od kol, s čímž je spojeno zhoršení komfortu pro posádku. Při jízdě jsme ale větší komunikativnost podvozku nezazna-menali.

Volvo drží v zatáčce skvěle zvolenou stopu a pohon všech čtyř kol (AWD) přes elektronicky řízenou spojku Haldex zde odvádí velmi dobrou práci. Právě v tomto směru je znát oproti předchozí generaci velké zlepšení, automobil je přísně neutrální a nedotáčivost, která je většinou čtyřkolkám vlastní se nekoná.

I při jízdě na sněhu nabízí V70 AWD solidní dávku jistoty a díky efektivnímu přenosu točivého momentu mezi jednotlivá kola dokáže řidiče „podržet“ i v opravdu kalamitních situacích. Nové V70 si zachovalo svůj styl a konstruktéři se při vývoji nesnažili napodobit konkurenci hlavně z řad německých prémiových značek.

Avizované Volvo může představovat stylový kompromis mezi sportovněji pojatým BMW řady 5 a konzervativním avšak velice komfortním Mercedesem třídy E. A švédský exteriér a interiér může být dostatečným argumentem proti sdílení koncernových prvků u Audi A6.

Vše je ale otázkou vkusu, ať se již potenciální zájemce rozhodne jakkoliv, v případě Volva V70 T6 AWD si může být jistý, že získal prostorné, pohodlné a technikou prošpikované kombi s jízdními vlastnostmi na vysoké úrovni.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Volvo V70 T6 AWD

Motor

Zážehový přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2953 ccm. Nejvyšší výkon 210 kW při 5600 ot/min. Největší točivý moment 400 N.m při 1500-4800 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon všech kol přes viskózní spojku Haldex. Šestistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Zavěšení předních kol typu McPherson, víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost 245 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva 11,3 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2816 mm. Celkové vnější rozměry 4823/1861/1540 mm. Palivová nádrž 70 l.

Základní cena vozu (testovaný model)

1 499 000 Kč (1 991 100 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Volvo
Model:V70
Karosérie:Kombi
Motor:T5
Palivo:benzín
Rok výroby:2008
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -