Městská idylka - Honda Jazz 1.4 (TEST)

Testy
06.10.2007

F T G

Městská idylka - Honda Jazz 1.4 (TEST)

Honda Jazz se svým optimistickým výrazem a absencí agresivních křivek karosérie vyvolává řadu pozitivních emocí. Na náš trh se relativně nově dováží s dvěmi alternativami motorizace, díky nimž se navíc bude usmívat i řidič.

 

Na první pohled je zřejmý japonský původ prezentované Hondy Jazz. Uhlazené a zaoblené tvary malých vozů bývají většinou doménou automobilů pocházejících právě z těchto vzdálených destinací.

Jejich úspěchem se ale v poslední době nechávají inspirovat také evropské automobilky, které do této třídy začínají vnášejí rovněž oblé křivky. Stačí se podívat na novou fabii, jejíž „úsměv“ nelze přehlédnout. Honda navíc boduje i díky své praktičnosti.

Ať už se jedná o variabilní zadní sedadla nebo velké množství odkládacích schránek je jasné, že se výrobce snažil využít omezený prostor vozu této třídy a v rámci jazzu tak nabídl slušnou přidanou hodnotu. Dobře přístupný zavazadlový prostor má úctyhodný objem 380 litrů. Další výhodou je možnost zvednutí sedáků zadních sedadel, díky které lze vzadu převážet například i dětské jízdní kolo nebo jiné vyšší předměty.

Pozice za volantem je o něco vyšší než jsme tomu zvyklí u evropských značek, s nalezením optimální pozice jsme však nestrávili více než pár vteřin. Ocenili bychom snad jen delší sedáky předních sedadel stejně jako lepší boční vedení pro oblast stehen.

Plasty a multifunkční volant potvrzují dobrou pověst kvality provedení automobilů s písmenem H ve znaku. Středový panel působí originálně, praktické jsou i ovladače klimatizace s výrazně vystouplým profilem. Při jízdě tak nemusí řidič dlouho hledat správný ovladač na změnu teploty a může se více soustředit na bezpečnost jízdy.

Testovaná Honda Jazz byla vybavena zážehovou pohonnou jednotkou o objemu 1339 cm3 s nejvyšším výkonem 61 kW při 5700 ot/min. Motor vozu poskytuje největší točivý moment 119 N.m, jenž vrcholí při 2800 ot/min.

Při jízdě nelze od hondy očekávat výraznou pružnost, pro pohodovou jízdu nejen po městě agregát ale rozhodně stačí. Při porovnání s konkurencí překvapí pružnost motoru v nižších otáčkách, pro předjíždění je ale nutné motor více vytáčet a častěji řadit.

Řadící páka pětistupňové převodovky má lehký chod, pouze spojka v rámci našeho vozu zabírala příliš brzy. Další alternativou pohonu je pro tento model benzinový čtyřválec 1.2, který byl pro jazz poměrně dlouho jedinou motorizací.

Bezprostřední srovnání těchto dvou jednotek nabídnout bohužel nemůžeme, papírově však není výkonový handicap zmiňované alternativy nijak zvlášť výrazný. Zhruba půl sekundový rozdíl v akceleraci ve prospěch varianty s motorem 1.4 l nemusí být rozhodující, námi testované provedení se ale určitě lépe vypořádá s vyšším zatížením vozu.

Kombinovanou hodnotu spotřeby paliva uváděnou výrobcem se nám dosáhnout nepodařilo, jezdili jsme zhruba za 6,7 litrů na 100 km.

Smeknout musíme před kultivovaností zkoušeného čtyřválce, na volnoběh prakticky není slyšet a i při vysokých otáčkách je hluk pronikající do interiéru automobilu výrazně limitován. Další kapitolou jsou jízdní vlastnosti. Jazz i přes svůj relativně krátký rozvor a vyšší stavbu karosérie působí velmi stabilně.

Nastavení podvozku je tužšího charakteru, i při rychlejším průjezdu zatáčkou tak drží automobil dobře stopu. Po překonání hranice adhezních schopností vozu se výrazněji projevuje nedotáčivost. Brzdy mají rychlý nástup, očekávali bychom ale přeci jen vyšší účinnost jejich posilovače zvláště s ohledem na segment, kam vůz patří.

Honda Jazz je bezesporu vyspělý automobil s neuvěřitelně variabilním interiérem. Přestože si za nabízenou úroveň kvality nechá výrobce slušně zaplatit, poráží Honda většinu konkurence svými užitnými vlastnostmi a navíc zachovává relativně malé rozměry karosérie pro efektivní přesun po městě.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Jazz 1.4

Motor

Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1339 ccm. Nejvyšší výkon 61 kW při 5700/min. Největší točivý moment 119 N.m při 2800/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová ručně řazená převodovka.

Podvozek

Zavěšení kol typu McPherson vpředu, tuhá náprava se zkrutnou tyčí vzadu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 170 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 6,9 / 4,9 / 5,7 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 245 mm. Celkové vnější rozměry 3845/1675/1545 mm. Palivová nádrž 42 l.

Základní cena

379 900 Kč

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:Jazz
Karosérie:MPV
Motor:1.3
Palivo:benzín
Rok výroby:2007
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -