Optimální kombinace - Lexus IS 250 (TEST)

Testy
06.05.2008

F T G

Optimální kombinace - Lexus IS 250 (TEST)

Atraktivní sedan střední třídy s šestiválcem pod kapotu představuje zajímavou alternativu především k německým rivalům jako je BMW řady 3 nebo nový Mercedes-Benz třídy C. Nejmenší model automobilky Lexus se poněkud vymyká ostatním modelům tohoto výrobce.

 

Nejmenší model automobilky Lexus se poněkud vymyká ostatním modelům tohoto výrobce. Nejde tady však pouze o sportovní design, který podle mnohých jasně aspiruje na titul nejhezčí sedan v rámci tohoto segmentu.

Charakteristickým ryse vozu je totiž karosérie s klínovitým profilem a vysokou zádí stejně jako agresivně vzhlížející přední světlomety. Zapomeňte na to, že vás bude řada IS „houpat“ na rozbitých silnicích, tohle sice je luxusní dopravní prostředek, ale místo cesty do práce po dálnici budete daleko raději projíždět ty úžasné okresky za vaším domem.

Lexus totiž postavil auto, které je svým naladěním daleko blíže řadě 3 od BMW než například svému většímu sourozenci GS. A to je dobře. Přestože se již nejedná o žhavou novinku trendem v tomto segmentu je právě sportovní charakter, což svým podvozkem dokazuje i nová třída C od Mercedesu. Lexus IS dokonale kombinuje komfort s dynamikou, což je patrné okamžitě po usednutí za volant.

Tuhá sedadla s dostatečným bočním vedením těla nikoho nezklamou stejně jako vysoká kvalita použitých materiálů v interiéru.

Navíc to bílé podsvícení optitronových přístrojů tak skvěle vypadá… Ukazatel rychlosti i otáčkoměr zdobí světelný rámeček, který svým rozsvícením upozorňuje řidiče na dosažení předem nastavené rychlosti nebo otáček. Potěší i volant s optimálně tlustým věncem, pod kterým se ukrývají „pádla“ sloužící ke změně rychlostních stupňů šestistupňové automatické převodovky.

Nabídka motorů je poněkud limitovaná. Po posledním testu vozu modelové řady IS se vznětovým agregátem pod kapotou jsme nyní pochopitelně zvolili zážehovou „klasiku“ v podobě velmi kultivovaného šestiválce o zdvihovém objemu 2500 cm3.

Čtyřventilová technika s proměnným časováním ventilů VVT-i a přímým vstřikem paliva do válců zaručuje efektivní spalování a rychlé zahřátí motoru na provozní teplotu. Nutno dodat, že benzinový motor váží příznivých 180 kg, což pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti automobilu. Nejvyšší výkon motoru činí 153 kW při 6400 ot/min, křivka největšího točivého momentu 252 N.m. pak vrcholí při 4800 ot/min. Při jízdě jsme ocenili hlavně lineární zátah pohonné jednotky a ve vysokých otáčkách i jeho „kovový“ sportovní zvuk. Radost z něj ukončí až omezovač otáček, který zasahuje těsně před hranicí 7000 ot/min.

Jinak ale panuje v automobilu výjimečné ticho, i tento Lexus tak potvrzuje skvělou pověst dokonalého odhlučnění vozů luxusní divize Toyoty. Pochválit musíme i samočinnou převodovku, změny jednotlivých rychlostních stupňů probíhají relativně rychle, pro hbité podřazování před zatáčkou při dynamické jízdě však přeci jen trochu schází.

Po další zkušenosti s modelovou řadou IS musíme konstatovat, že vůz na úrovni své třídy představuje optimální kombinaci právě mezi komfortním a sportovním svezením. Možná právě proto relativně dobře zvládá různé nástrahy našich silnic.

Zkoušeli jsme variantu s výbavou Luxury, která nás hýčkala svým koženým čalouněním elektricky nastavitelných předních sedadel s pamětí, bixenonovými předními světlomety s natáčením do zatáčky a v neposlední řadě také dřevěným obložením interiéru.

Přestože působí sedmipalcový dotykový displej atraktivně, musíme uznat, že ani provedení interiéru námi testovaného vozu rozhodně nevypadalo stroze a to i bez tohoto luxusního prvku. Pro vyznavače kouzla zadního pohonu a klikatých silnic rozhodně doporučujeme příplatkové sportovní odpružení, jenž je součástí paketu Sport.

Nečekejte tak nekompromisně tvrdý podvozek jako u M paketu od BMW, ale spíše tuhého pomocníka, který však řidiči nedá tolik pocítit nerovnosti českých silnic a zároveň dokáže automobil bezpečně podržet v zatáčce.

Kritiku si zaslouží snad jen brzdy s nepříliš působivým nástupem a rychlejším sklonem k vadnutí. Protiskluzový systém lze deaktivovat tlačítkem pod volantem, stabilizace však hlídá vůz neustále a při zásahu do řízení informuje řidiče akustickým tónem.

Potěšila nás spotřeba pohonných hmot, která se ve městě pohybovala kolem 10 l/100 km, mimo město lze dokonce jezdit pod hranicí 8 l na 100 kilometrů. Lexus IS je úchvatné auto a to již při prvním pohledu na jeho klínovitou karosérii s širokými lemy nízkých předních blatníků.

Zpracování a použití kvalitních materiálů je na té nejvyšší úrovni a mimořádně pohodlná jízda s jasným sportovním podtextem také potěší snad každého potenciálního zájemce o prémiový sedan střední třídy.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Lexus IS 250

Motor

Zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2500 ccm. Nejvyšší výkon 153 kW při 6400/min. Největší točivý moment 252 N.m při 4800/min.

Převodové ústrojí

Šestistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Dvojité lichoběžníkové zavěšení předních kol, vzadu náprava typu Multilink.

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 225 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 12,7 / 7 / 9,1 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2730 mm. Celkové vnější rozměry 4575/1800/1425 mm. Palivová nádrž 65 l.

Základní cena (Cena testovaného vozu)

964 000 Kč (1 219 000 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Lexus
Model:IS
Karosérie:Sedan
Motor:250
Palivo:benzín
Rok výroby:2008
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -