High society - Lexus LS 460 (TEST)

Testy
06.05.2008

F T G

High society - Lexus LS 460 (TEST)

Největší lexus je doslova nabitý nejmodernější technologií. Model, před kterým se sklání nejen starší BMW sedmé řady, ale v některých ohledech i zcela nový Mercedes-Benz S lze bez nadsázky klasifikovat jako jeden z nejbezpečnějších automobilů současnosti. Vůz, jehož majitel bude jízdu na zadním sedadle milovat nese označení LS.

 

Největší japonská limuzína současnosti, která se do Evropy vůbec dováží nabízí moderní technologie současnosti. Na první pohled se nové LS svým ztvárněním řadí spíše mezi konzervativněji vzhlížející limuzíny luxusního segmentu.

Lexus si při vývoji právě tohoto vozu dobře uvědomil, že pro výstřední prvky nemusí mít každý potenciální zákazník pochopení, a proto zvolil elegantní zpracování karosérie, které v kombinaci s úctyhodnými rozměry (délka 5030 mm) působí působivým dojmem.

Vpředu lexus rozhodně nepopírá zemi svého původu, při pohledu na zadní část vozu je však patrný spíše evropský design, jenž v našem případě dotvářela příplatková devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 245/45 R19. Subjektivně na nás designové ztvárnění modelu LS zanechalo velmi dobrý dojem, obdivovali jsme hlavně dvě úchvatné koncovky výfuků integrované do zadního nárazníku. Měli jsme příležitost vyzkoušet nadstandardně vybavené provedení, jehož cena převyšovala magickou hranici třech miliónů korun.

Výbava mimo jiné zahrnovala například paket přednárazové preventivní bezpečnostní výbavy a asistenčních systémů řidiče, širokoúhlou LCD obrazovku s dálkovým ovládáním, chladící box (zmenšení objemu zavazadlového prostoru z 505 l na 385 l) nebo například klimatizovaná zadní sedadla se stropními klimatizačními difuzéry.

Pojďme si stručně popsat propracovaný systém, kterým Lexus dokonale chrání posádku důmyslnou kombinací pasivních a aktivních bezpečnostních prvků. Jedním ze součástí této výbavy je kamera, jenž pomocí šesti diod LED neustále monitoruje polohu očí, nosu a úst řidiče.

Pokud se řidič například ohlédne do strany a před automobilem se objeví překážka, dojde k aktivaci výstražného zvuku a následně k samočinnému brzdění. Lexus dále vybavil model LS integrovaným řízením dynamiky VDIM, které kombinuje funkce stabilizačního systému VSC s posilovačem řízení s proměnným převodem a aktivním podvozkem.

Dojde-li k vyhodnocení nebezpečí nehody, systém automaticky přitvrdí vzduchové odpružení (minimalizace bočního náklonu), přepne bezpečnostní pásy, aktivuje brzdový asistent, přiblíží brzdové destičky ke kotoučům a dojde ke zmenšení převodu řízení (rychlejší reakce na pokyn řidiče), čímž se usnadní vyhýbací manévr.

Lexus disponuje radarovým systémem a dále infračervenými čočkami CCD umístěnými na horní hraně čelního skla. Díky tomu je schopen rozeznat téměř jakoukoliv překážku na silnici a včas informuje řidiče.

Nezareaguje-li řidič na alarm je nové LS schopno samovolně aktivovat brzdný systém, který umí vyvinout až 60% největšího brzdného účinku. Ve výbavě pochopitelně nechybí ani adaptivní tempomat ACC, jenž nemá díky avizovému radarovému systému problém s rozpoznáním specifických dopravních prostředků jako jsou například motocykly. Dalším sofistikovaným prvkem je v rámci modelové řady LS systém LKA. Po jeho aktivaci dochází k trvalému monitorování vodorovné bílé čáry na silnici (pomocí kamer). Při nežádoucím vybočení z pruhu varuje systém řidiče nejen akusticky, ale dokonce také pomocí samovolné korekce volantem.

Pokud je zapnutý aktivní tempomat systém umožní krátkodobé udržení vozidla v jízdním pruhu (silou 3,5 N.m působící na volant) bez řidičovi asistence. V praxi jsme si ověřili, že tento systém dokonale funguje i ve vyšších rychlostech (až do 180 km/h) a to dokonce i v zatáčce. Ve vysokých rychlostech jsme rovněž ocenili bixenonové světlomety s natáčením do zatáčky (možnost deaktivace) a měnitelnou šířkou světelného kužele při vysokých rychlostech. Mezi další bezpečnostní prvky patří až deset airbagů včetně kolenního pro řidiče a spolujezdce.

Zapomenout nesmíme ani na kontrolu tlaku vzduch v jednotlivých pneumatikách či kameru monitorující nebezpečí nárazu zezadu. Pochvalu si zaslouží rozměrná elektricky nastavitelná sedadla (také vzadu) s dostatečně dlouhými sedáky. Jedná se o jedny z nejpohodlnějších sedadle současnosti, komfort zvyšují nejen široké možnosti jejich nastavení, ale také odvětrávání. Právě účinnost odvětrávání by však podle nás mohla být vyšší. Potěší dobře čitelné optitronové přístroje stejně jako volant s funkcí vyhřívání věnce.

Líbila se nám specifická funkce brzd (aktivace na volantu) s možností zamezení samovolnému pohybu vozu s automatickou převodovkou na křižovatce, aniž by se řidič musel dotýkat brzdového pedálu.

Komfort na zadních sedadlech zvyšuje zmiňovaný zábavný systém s výklopnou LCD obrazovkou stejně jako ovládací centrum (audio/video, 4 zónová klimatizace, nastavení a vyhřívání/chlazení sedadel) integrované do loketní opěrky.

Námi zkoušené provedení bylo navíc vybaveno audiosystémem Mark Levinson Reference Surround s 19 reproduktory a měničem na 6 DVD disků. Minimální zvukové zkreslení špičkového systému v kombinaci s neuvěřitelně tichým provozem z něj činí nejlepší audiosoustavu, kterou jsme v automobilu slyšeli…

V rámci navigačního systému nám chyběla snad jen podrobnější mapa ČR stejně jako možnost příjímání TV signálu. K dispozici jsme měli model LS 460 s osmiválcovým zážehovým motorem o objemu 4608 cm3s nejvyšším výkonem 280 kW při 6400 ot/min.

Největší točivý moment je udáván hodnotou 493 N.m při 4100 ot/min. Moderní agregát kombinuje přímé vstřikování paliva do válců se vstřikováním nepřímým do sacího potrubí.Motor je spojen s rychle řadící !! osmistupňovou !! automatickou převodovkou, která umí v mžiku účinně měnit převodové stupně až o tři rychlosti.

Není se co divit, že automobil zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 5,7 sekund, maximální rychlost pak činí 250 km/h. Přestože ve městě spotřeba pohonných hmot hravě atakuje 15 litrovou hranici na 100 km, při umírněné jízdě mimo město lze jezdit kolem 8,5 l na 100 kilometrů. Námi dosažená spotřeba paliva činila 13,5 l/100 km, převážnou většinu vzdálenosti jsme absolvovali na dálnicích.

Ocenili jsme vzduchové odpružení s možností nastavení dvou režimů (Sport, Comfort), při rychlé jízdě je však třeba počítat s relativně velkou pohotovostní hmotností 2055 kilogramů. Luxusní automobil Lexus LS 460 s koncepcí zadního pohonu je díky elektronickým asistentům nezáludný a výborně ovladatelný. Lexus posunul laťku v rámci luxusního segmentu automobilů o pořádný kus dopředu a nejnáročnější zákazníci se můžou těšit snad jen už na příchod hybridní varianty LS 600h s pohonem všech kol.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Lexus LS 460

Motor

Zážehový vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4608 ccm. Nejvyšší výkon 280 kW při 6400 ot/min. Největší točivý moment 493 N.m při 4100 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon zadní nápravy. Osmistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Zavěšení kol typu Multi-Link, pneumatické odpružení.

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 16,5 / 8,4 / 11,1 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2970 mm. Celkové vnější rozměry 5030/1875/1465 mm. Palivová nádrž 84 l.

Základní cena

2 459 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Lexus
Model:LS
Karosérie:Sedan
Motor:460
Palivo:benzín
Rok výroby:2008
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -