Den s novým Fordem Mondeo (NOVINKA)

Novinky
06.05.2008

F T G

Den s novým Fordem Mondeo (NOVINKA)

Den s Fordem, který pro novináře každoročně pořádá české zastoupení této značky, byl letos ve znamení netrpělivě očekávané novinky Ford Mondeo. Nejen několik statických prezentací, ale především vlastní jízdy po závodním Masarykově okruhu i mimo něj nás přesvědčily o nesporných kvalitách tohoto automobilu.

 

Pohledný automobil, který by měl atakovat především německou konkurenci v podobě VW Passat má podle nás všechny předpoklady stát se jedním z nejprodávanějších vozů segmentu střední třídy. V průběhu prezentace několikrát zaznělo srovnání kvality použitých materiálů v interiéru s prémiovými značkami, k čemuž jsme nejdříve přistupovali poněkud nedůvěřivě. Po usednutí do vozu a aktivního použití většiny ovládacích prvků nás však interiér svým zpracováním opravdu mile překvapil, měkké plasty a pečlivé slícování jednotlivých dílů jsou opravdu na vysoké úrovni.

Podívejme se ale nejprve na vnější design, který byl ztvárněn v novém tzv. Kinetickém stylu. Tento design má navázat na New Edge pojetí, jenž je známe zejména z předchozí generace Fordu Focus. Nové mondeo ale rozhodně není prvním zástupcem značky vyvedeném v tomto ztvárnění.

Tím byl totiž Ford S-Max, Galaxy a v neposlední řadě také nový Ford C-Max. Karosérie modnea byla oproti předchozí generaci prodloužena, její délka nyní činí 4778 mm.

Podvozek byl pochopitelně také přepracován a díky prodlouženému rozvoru na úctyhodných 2850 mm poskytuje dostatek místa pro všechny cestující. Mondeo se vyrábí ve třech provedení – liftback, sedan a kombi. Objem zavazadelníku u varianty sedan je 550 litrů, liftback nabízí 540 l a efektní kombi pak 554 l.

Nový Ford Mondeo se nám opravdu líbí, především varianta kombi se podle nás vzhledově výrazně zlepšila v porovnání s minulou generací. Jak jsme již zmínili, přístrojová deska je kvalitně zpracovaná a navíc nabízí originální vzhled s moderním nádechem.

Ten podtrhují hlavně stříbrné detaily a v rámci vyšší výbavy také rozměrný multifunkční displej s umístěním přímo v kapličce přístrojového panelu.

Ovladač všech důležitých provozních funkcí se nachází na volantu, chvilku nám však trvalo než jsme se zorientovali v nabídce palubního počítače.

Nejvíce jsme se ale těšili na samotné jízdy na okruhu, kde nás nejprve „vtáhla“ do děje špička světových rally Jari-Mati-Latvala se sériovým Fordem Focus ST. Za volantem Focusu ST jsme se pochopitelně vystřídali, což nám připravilo další neocenitelnou zkušenost.

S Fordem Mondeo jsme měli příležitost jezdit nejen na suché, ale také na mokré dráze. Podvozek tohoto vozu zaslouží pochvalu díky neuvěřitelné stabilitě doprovázené minimálním náklonem karosérie. Vůz se při razantní jízdě chová relativně dlouho přísně neutrálně. Trochu nás zklamalo méně komunikativní řízení, na které jsme byli u automobilů právě této značky zvyklí. Pro jízdu na okruhu jsme většinou volili zatím nejsilnější pohonnou jednotku v nabídce tj. z volva známý zážehový přeplňovaný pětiválec s nejvyšším výkonem 162 kW, jenž nás nezklamal svým optimálním průběhem točivého momentu a agilním jízdním charakterem.

Nabídka z druhého konce začíná u zážehové šestnáctistovky (81 kW), za níž následuje vznětová osmnáctistovka (92 kW). Potenciální zákazníci mohou dále zvolit dva dvoulitrové motory, zážehový Duratec (107 kW) nebo dieselový agregát s nejvyšším výkonem 103 kilowatů.

Základní cena za automobil na hranici segmentu střední a vyšší střední třídy s motorem 1,6 l byla stanovena na 599 990,- Kč. V některém z očekávaných redakčních testů Vám přineseme podrobnější informace o této novince.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -