Toyota Yaris TS - anděl s ďáblem v těle (TEST)

Testy
06.06.2007

F T G

Toyota Yaris TS - anděl s ďáblem v těle (TEST)

Pro výrobce automobilů je jedním z nejzajímavějších segmentů bezesporu kategorie malých vozů. Způsobem jak přilákat ještě více zákazníků zlepšit image těchto vozů může být implementace´nadprůměrně výkonné pohonné jednotky a v neposlední řadě také použitím sportovních doplňků. Svezli jsme se s výkonnou Toyotou Yaris 1.8 Dual VVT-i TS.

 

Toyota nasadila díky poslední generaci modelu Yaris laďku opravdu vysoko, což se projevilo nejen v preciznosti zpracování různých detailů, ale především nezvykle prostorným interiérem.

Je tomu opravdu tak. Většinou nemůže být ve voze této třídy o nějakém komfortu na zadních sedadlech téměř ani řeč, jedním z parametrů, se kterým nový Yaris trápí hlavní konkurenty je právě dostatečný prostor pro kolena cestujících vzadu.

Přestože jsou opěradla zadních sedadel poměrně dost strmá, na nedostatek místa v podélném směru si tak cestující středního vzrůstu rozhodně stěžovat nemusí. Více komfortu si posádka pochopitelně užije na předních sedadlech, zejména díky jejich optimální tvrdosti a dobře profilovaným bočním držením těla varianty TS.

Ve voze se sedí spíše výše, čemuž odpovídá i rozsah nastavitelnosti volantu. Kvalita použitých plastů v interiéru je jak jsme u Toyoty zvyklí na velmi dobré úrovni. Ani při samotné jízdě se z přístrojové desky neozývají žádné nepříjemné zvuky.

Volant a hlavice řadící páky jsou potaženy příjemnou kůží. Asi největší změnou oproti standardnímu provedení Toyoty Yaris je analogový tachometr a otáčkoměr v kapličce přístrojové desky místo digitálního ukazatele rychlosti.

Ve výbavě nechybělo rádio s CD a MP3 přehrávačem, potěší i manuální klimatizace nebo stabilizační a protiprokluzový systém. O pasivní bezpečnost se stará nejen dvojice předních airbagů, ale také boční nafukovací vaky, hlavové a pro řidiče dokonce i kolenní.

Vnějšímu vzhledu dominují sedmnáctipalcová kola, které potěší nejen oko kolemjdoucích, ale hlavně příznivce dynamické jízdy. Sebevědomou vizáž dále podtrhuje zadní spoiler stejně jako agresivně působící zadní mlhovky v robustním nárazníku.

Přední maska opticky navazuje na velký otvor v nárazníku. O solidní zábavu při jízdě se stará zážehová osmnáctistovka s nejvyšším výkonem 98 kW při 6000 ot/min a největším točivým momentem 173 Nm při 4400 ot/min.

Novinkou v rámci tohoto motoru je variabilní časování sacích a výfukových ventilů, které se velkou mírou podílí na optimálním průběhu točivého momentu. V pásmu 2000 ot/min až 6000 ot./min je tak k dispozici téměř 90% největšího kroutícího momentu. Pokud řidič využívá vyšších otáček line se do kabiny toyoty sportovní zvuk pohonné jednotky.

Vůz dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 9,3 sekund, nejvyšší rychlost činí 194 km/h, čímž na může překvapit i o několik tříd větší vozy. Díky relativně nízké hmotnosti automobilu, točivému motoru a v neposlední řadě i rozměrným kolům je s Toyotou Yaris TS asi největší zábava na okreskách.

Podvozek si nechá líbit i opravdu hodně rychlé průjezdy zatáčkami, při nichž se vůz chová dlouhou dobu neutrálně. Celkové pojetí je ale přeci jen poněkud odlišné v porovnáním s Cliem Sport, Fiestou ST nebo Ibizou FR.

Konstruktéři se snažili udělat kompromis mezi sportovními vlastnostmi a cestovním komfortem. Nastavení podvozkových prvků není tudíž tak "nekompromisní" jako u výše uvedených konkurentů.

Díky tomu je Toyota Yaris TS o to lépe využitelná ve městě, kde bývají nároky na komfort pochopitelně vyšší a v neposlední řadě právě zde jsou tyto malé dopravní prostředky velmi častou využívány.

Toyota Yaris v provedení TS je malý a zároveň rychlý dopravní prostředek, který umí v řidiči vyvolat nejen emoce, ale nabídne mu rovněž solidní užitnou hodnotu. V pětidveřovém provedení a atmosférickým motorem 1.8 VVT-i s relativně dlouhou životnosti je na našem trhu k dostání za příznivou cenu 514.900,- korun českých.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Toyota Yaris 1.8 VVT-i

Motor

Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1798 ccm. Nejvyšší výkon 98 kW při 6000/min. Největší točivý moment 173 N.m při 4400/min.

Převodové ústrojí

Pohon přední nápravy. Pětistupňová ručně řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 194 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 9,2 / 6,0 / 7,2 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2460 mm. Celkové vnější rozměry 3750/1695/1530 mm. Palivová nádrž 45 l.

Cena

514 900 Kč

Základní parametry
Výrobce:Toyota
Model:Yaris
Karosérie:Hatchback
Motor:1.8 Dual VVT-i
Palivo:benzín
Rok výroby:2007
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -