Legenda o japonské krásce -Honda Legend (TEST)

Testy
06.04.2007

F T G

Legenda o japonské krásce -Honda Legend (TEST)

Na pomezí vyšší střední třídy a luxusního segmentu vozů útočí výrobce Honda s novou generací modelové řady Legend. Nenechte se mýlit minulostí, toto je snad nejvíce elektronikou prošpikovaná limuzína současnosti. Přesně tak lze klasifikovat pětimetrovou vlajkovou loď ...

 

Přesně tak lze klasifikovat pětimetrovou vlajkovou loď od hondy, která má atakovat především německé trio v podobě BMW řady 5, Mercedesu E a modelu A6 od Audi. Již zvídavé pohledy kolemjdoucích během redakčního testu potvrzují naše přesvědčení, že se výrobci s písmenem H ve znaku povedlo po designové stránce skloubit moderní pojetí karosérie s neotřelým nádechem japonské originality.

Na pomyslném žebříčku limuzín od prémiových výrobců vyvažuje o něco níže hodnocenou image značky relativně příznivá pořizovací hodnota vozu, která činí 1.499.000,- Kč.

Žádnou jinou cenu zákazníci nemusí hledat, toto je nejlevnější a zároveň nejdražší Honda Legend, jenž si u nás můžou pořídit. A v tom je právě to kouzlo. Nemusíte připlácet za drahé a luxusní prvky jako u konkurence, po podpisu kupní smlouvy se dobře situovaným zájemcům o tento vůz dostává ta nejmodernější výbava ve standardním provedení vozu.

Zní to možná poněkud nadneseně, ale je tomu opravdu tak. Výčet elektronických pomocníků totiž opravdu bere dech. Špička současné automobilové technologie se skrývá pod zkratkami jako ACC, ACE, AFS, ANC, CMBS, DBW, GLC, LKAS, SHC, SH-AWD a VSA.

Jak lze předpokládat jízda právě s tímto novým modelem je nadmíru komfortní, jednotlivé ovladače v kombinaci s avizovanými systémy však ze strany řidiče vyžadují větší pozornost. Z tohoto důvodu se nám osvědčilo otevřít obsáhlý manuál a ponořit se do tajů této legendy…

Za zmínku rozhodně stojí high-end technologie jako je například ACC, jenž dokáže snížit hluk v kabině pomocí omezení nízkých frekvencí. Elektronika prostřednictvím dvou mikrofónů (ANC) neustále snímá hluk v interiéru a reproduktory následně vysílá tóny s opačnou fází.

Hluk je dále potlačen speciálním ventilem ve výfuku zvyšující rychlost průtoku zplodin. Tím se nejen ušetřily odhlučňovací materiály, ale především se snížila hmotnost vozu. V podrobném popisu aktivního tempomatu v rámci redakčního testu Hondy Accord jsme se zmiňovali o výhodách tohoto systému. Asi nikoho nepřekvapí, že je i tento pomocník montován právě do nové Hondy Legend.

Další zajímavostí je zařízení na ochranu před následky kolize (CMBS), které úzce spolupracuje se dvěmi radarovými čidly umístěnými v přední části vozu.

Aktivní prvek bezpečnosti dokáže řidiče důsledně informovat o přibližujícím se vozu jedoucím vpředu a to zhruba od vzdálenosti patnácti metrů. Nejprve systém upozorňuje oranžově blikajícím displejem v samotné kapličce přístrojového panelu, dále akustickým projevem a navíc i výstražným zacukáním bezpečnostními pásy vpředu. Pokud řidič nereaguje, elektronika sama přitáhne bezpečnostní pásy a vydá příkaz k aktivaci brzdové soustavy.

Zařízení CMBS funguje od rychlosti 15 km/h a lze ručně deaktivovat příslušným tlačítkem. Jedná se o cenného pomocníky, který může zabránit velké části dopravních nehod souvisejících s nepozorností a mikrospánkem.

Za další prvek aktivní bezpečnosti lze rovněž považovat koncové svítilny sestavené z 28 LED diod. Sofistikované systémy pochopitelně nejsou jediným rozhodujícím argumentem zákazníků při výběru vozu. Zejména ve srovnání s předchozí generací překvapí interiér svým pečlivým zpracováním do nejmenších detailů, použití kvalitních plastů je samozřejmostí.

Líbila se nám nejen barevná kombinace, ale hlavně nadčasové ztvárnění přístrojové desky a středové konzoly. Čekali bychom snad jen delší sedáky luxusně působících sedadel a o něco více místa pro nohy cestujících vzadu. Pochvalu si naopak zaslouží dobrý výhled z vozu a to i s ohledem na masivní sloupky karosérie.

Couvání navíc usnadňuje kamera, jejíž výstup se zobrazuje na multifunkčním barevném displeji. Opěrky hlavy na zadních sedadlech lze elektricky sklopit z místa řidiče, podobné je i ovládání protisluneční clony zadního okna.

Jediným motorem v nabídce je zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 3471 cm3 poskytující nejvyšší výkon 217 kW při 6200 ot/min. Největší točivý moment 351 N.m vrcholí při 5000 ot/min. Volící páka samočinné převodovky s efektním provedením nabízí i možnost manuálního módu řazení.

Příjemnější změnu rychlostních stupňů ale poskytují páčky pod volantem. Řazení probíhá relativně rychle, ocenili bychom snad jen šestý převodový stupeň. Při jízdě nás potěšila nízká hlučnost vidlicového šestiválce, zhruba od pěti tisíc otáček poskytuje motor výborný zátah, který doprovází ostrý sportovní zvuk.

V průměru jsme jezdili za 13 l na 100 kilometrů, ve městě se ale spotřeba vyšplhá až na 15 l/100 km. V tomto ohledu postrádáme nabídku vznětové pohonné jednotky právě u této modelové řady. Podvozek velmi dobře filtruje nerovnosti a jeho nastavení odpovídá charakteru vozu.

Větší komfort by nabídlo snad už jenom vzduchové odpružení. Radost z jízdy zvyšuje především v nepříznivých podmínkách pohon všech kol, díky kterému je automobil přísně neutrální. Při běžné jízdě se zhruba 70% točivého momentu přenáší na přední kola, při akceleraci nebo průjezdu zatáčkou však elektronika posílá až 100% síly kola zadní.

Honda nasadila se svojí limuzínou laťku opravdu hodně vysoko. Jedná se o výborně vybavený vůz s reprezentativním vzhledem, který poskytuje nadprůměrný jízdní komfort a to především s ohledem na skvěle odhlučněný interiér. Pro tento automobil také hovoří i zajímavá pořizovací cena, někomu může naopak scházet provedení kombi s daňově zvýhodněnou variantou N1.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Legend

Motor

Zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 3471 ccm. Nejvyšší výkon 217 kW při 6200/min. Největší točivý moment 351 N.m při 5000/min.

Převodové ústrojí

Pohon všech kol SH-AWD. Pětistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Dvojité lichoběžníkové zavěšení předních kol s vinutými pružinami. Víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 17,0 / 8,9 / 11,9 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2800 mm. Celkové vnější rozměry 4955/1845/1450 mm. Palivová nádrž 73 l.

Cena

1 499 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:Legend
Karosérie:Sedan
Motor:3.5
Palivo:benzín
Rok výroby:2007
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -