Škoda Superb 2.0 TDI - pohodlně se usaďte pane prezidente (TEST)

Testy
06.03.2007

F T G

Škoda Superb 2.0 TDI - pohodlně se usaďte pane prezidente (TEST)

Okamžitě po představení vzbudila nejluxusnější škodovka všech dob mimořádný ohlas a to nejen u motoristické veřejnosti. Mladobolestavský high-end, Škoda Superb, totiž nabízí nevídaně prostorný interiér, který si užijí především cestující vzadu. Není se co divit, že je tato modelová řada součástí vozového parku našich vysoce postavených činitelů.

 

Přestože si Škoda Superb odbyla svojí premiéru v roce 2001 stále se těší slušnému zájmu a to hlavně s ohledem na její zmiňovaný vnitřní prostor, který je většinou standardem u mnohonásobně dražších limuzín.

V modelovém roce 2007 vyjíždí superb s lepší výbavou a několika kosmetickými úpravami. Musíme uznat, že právě díky designovým změnám vypadá automobil dospěleji, což je dáno především výraznější maskou chladiče a v neposlední řadě také modernizací zadních světlometů s profilem do tvaru písmene C po vzoru novější octavie.

V souladu se současnými trendy byly boční ukazatele směru integrovány do vnějších zpětných zrcátek, jenž nyní obsahují i osvětlení usnadňující nastupování a vystupování z vozu. Uvnitř automobilu překvapí nový volant převzatý z menší octavie stejně jako hodnotněji působící bílé prosvětlení jednotlivých ukazatelů na přístrojové desce.

Multifunkční displej, který se nachází mezi otáčkoměrem a ukazatelem rychlosti září po vzoru koncernových vozů červenou barvou. Praktickou součástí bezpečnostní výbavy je možnost deaktivace předního airbagu u spolujezdce, pakování s relativně velkým vozem zase usnadní parkovací senzory.

Na přání může být superb vybaven přehrávačem DVD, jehož sedmipalcový displej se montuje do stropní části. V rámci současné modelové řady se rozšířila také nabídka metalíz a nechybí ani luxusní výbava Laurin&Klement s koženým čalouněním Royalty a obložením interiéru z pravého dřeva.

S vozem jsme v rámci redakčního testu najeli přes 3000 kilometrů, což je bezesporu solidní vzdálenost k objektivnímu zhodnocení jeho vlastností. Největší podíl naší cesty představovaly dálnice, kde jsme ocenili dlouhý rozvor a s ním spojené stabilní chování automobilu ve vysokých rychlostech.

Ale i na okresních silnicích se projevily dobré jízdní vlastnosti vozu, jehož podvozek je naladěn o něco komfortnější než u současné octavie.

Únavu při náročných cestách úspěšně zmírňují tvrdší sedadla se solidním bočním vedením a v neposlední řadě také široké možnosti jejich nastavení umožňující nalezení optimální pozice za volantem i pro vyšší postavy. Všechny ovladače jsou dobře dostupné a zpracované tak jak jsme právě u koncernu VW zvyklí.

Volant převzatý z octavie je obšitý kvalitní kůží a padne dobře do ruky, ocenili bychom snad jen jednoduší ovládání tlačítek integrovaných přímo na jeho středové části. Díky použití větších vnějších zpětných zrcátek se zlepšil výhled dozadu, při rychlejší jízdě se od nich ale ozývá vyšší míra aerodynamického hluku, což platí také pro robustní A-sloupky.

Bílé prosvětlení důležitých provozních ukazatelů je v kombinaci s palubním počítačem s červenou iluminací velmi příjemné a to zejména při náročné celonoční jízdě.

Líbily se nám takové detaily jako jsou například vak na lyže ukrytý v zadní loketní opěrce nebo praktický deštník ukrytý v zadních dveřích. Pod kapotou testovaného vozu se ukrýval vznětový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1986 cm3 s nejvyšším výkonem 103 kW při 4000 ot/min. Nejvyšší točivý moment 320 N.m je k dispozici při 1900 ot/min.

Avizovaná pohonná jednotka v roce 2005 nahradila variantu 1.9 TDI (96 kW) a představuje vhodný kompromis mezi vznětovou motorizací 1.9 TDI (77 kW) a naftovým šestiválcem 2.5 TDI s nejvyšším výkonem 120 kW.

Díky dlouhému zpřevodování šestistupňové převodovky (především šestého rychlostního stupně) je vůz doslova předurčen pro dálniční jízdu.

Není se co divit, že se kombinovaná hodnota spotřeby se ustálila na 6,5 l/100 km a to i přesto, že jsme zhruba polovinu naší cesty absolvovali relativně rychlým tempem na dálnicích s neomezenou rychlostí. S přihlédnutím k pohotovostní hmotnosti vozu 1518 kg se jedná o velmi příznivou hodnotu.

Výtku si zaslouží snad jen nepříliš kultivovaný chod motoru s přímým vstřikováním systémem PD (Pumpe – Düse) a výrazný turboefekt této pohonné jednotky. Škoda Superb se řadí mezi evropské sedany střední třídy a svým neobvykle prostorným interiérem patří právě v této kategorii na samý vrchol.

Ačkoliv je její karosérie a interiér ztvárněn spíše konzervativně, získává si oblibu především díky kvalitnímu zpracování, použitým materiálům a v neposlední řadě také moderním technologiím.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Škoda Superb 2.0 TDI

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1986 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW při 4000/min. Největší točivý moment 320 N.m při 1900/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

Víceprvková náprava vpředu, kliková s vlečenými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem vzadu.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 215 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,4 / 5,0 / 6,3 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2803 mm. Celkové vnější rozměry 4803/1765/1469 mm. Palivová nádrž 62 l.

Základní cena

723 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Škoda
Model:Superb
Karosérie:Sedan
Motor:2.0 TDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2007
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -