Šestimetrový šéf logistiky - Peugeot Boxer 3300 L3/H2 (TEST)

Testy
06.05.2008

F T G

Šestimetrový šéf logistiky - Peugeot Boxer 3300 L3/H2 (TEST)

„Opravdu s tím mám jet?“, volá mi kolega při přebírání užitkového vozu Peugeot Boxer zrovna když dopravní špička v našem hlavním městě začíná dělat potíže i řidičům běžných osobních automobilů. Jízda s touto novinkou však umí i ve městě rozzářit úsměv na tváři, jedná se totiž o výborně ovladatelné LUV v rámci kategorie do 3500 kilogramů.

 

Další model vycházející ze spolupráce PSA Peugeot Citroen a Fiat navazuje na úspěšný automobil, který má za sebou téměř sedmiletou historii. Již na první pohled je zřejmý výrazný pokrok především v oblasti designového ztvárnění.

Ať se již na fotografiích jeví nový Boxer jakkoli, můžeme jen potvrdit, že ve skutečnosti působí klínovitý profil karosérie ještě více atraktivněji a to především díky úctyhodné ploše předního skla, která dotváří majestátný dojem z automobilu. Snad poprvé v historii nabízí „dodávka“ dynamické linie, který svému majiteli propůjčuje osobitý image.

Nechybí ani pro Peugeot již téměř pověstná nekonvenční maska chladiče, kterou tvoří rozměrný plastový nárazník s velkým otvorem. V interiéru ale také nezůstalo téměř nic z předchozí generace.

Řidič má nyní při výkonu své profesionální činnosti mnohem více komfortu, který zaručují zejména rozměrná sedadla a v neposlední řadě také výborné odhlučnění. Všechny důležité ovladače se nacházejí v optimální vzdálenosti a to samé lze napsat i o řadící páce integrované přímo do přístrojové desky hned vedle ovládání ventilační soustavy.

V nabídce je rovněž palubní počítač, jehož displej umístěný mezi kruhovými přístroji informuje o základních provozních parametrech jakou jsou například okamžitá a průměrná spotřeba paliva, aktuální dojezd, ujetá vzdálenost apod.

Potenciální zájemci jistě ocení i provedené inovace v oblasti bezpečnosti, zvýšená tuhost karosérie nyní lépe chrání posádku při nárazu. Ani v základní výbavě pochopitelně nechybí airbag řidiče a ABS.

Dalším zlepšením jsou rozměrnější vnější zrcátka rozdělená do dvou samostatných částí, jenž usnadňují výhled nejen při samotné jízdě, ale zejména při parkování. Peugeot Boxer se vyrábí v provedeních Minibus, Furgon a dále ve variantě s jednoduchou a dvojitou kabinou, které lze kombinovat s bohatou škálou rozměrových hodnot.

Zákazníci si totiž můžou volit mezi třemi rozvory a výškami karosérie, čtyřmi délky a sedmi objemy nákladového prostoru. My jsme měli k dispozici provedení Furgon, což je třímístná kabina kombinovaná s klasickým uzavřeným nákladovým prostorem.

V rámci této verze jsou dále v nabídce čtyři hmotnostní kategorie tj. 3000 kg, 3300 kg, 3500 kg a dále provedení o celkové hmotnosti 4350 kg, které pochopitelně přesahuje zákonný mezník 3,5 t.

Náš Peugeot s celkovou hmotností do 3300 kilogramů disponoval druhou nejdelší karosérií L3, jejíž délka je uváděna hodnotou 5998 milimetrů. V kombinaci s výškou karosérie 2522 mm (prostřední varianta H2) činil objem nákladového prostoru úctyhodných 13 m3. K jednodušší manipulaci s nákladem přispívají boční posuvné dveře na pravé straně vozu s jednoduchým ovládáním.

Převážnou část testu jsme pochopitelně jezdili s minimálně naloženým vozem, neodpustíme si však malé srovnání s konkurencí. Nedávno jsme zkoušeli jízdní vlastnosti další novinky v kategorii LUV – Ford Transit.

Test se týkal jízdních vlastností v extrémních podmínkách, při kterých jsme s vozem několikrát absolvovali poměrně náročný časově měřený slalom. Můžeme s klidem konstatovat, že avizovaný Peugeot Boxer subjektivně nabízí velmi podobnou jízdní stabilitu, což je dáno zejména vylepšenými podvozkovými prvky.

Pod kapotou námi testovaného vozu se ukrýval vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2198 cm3 s nejvyšším výkonem 88 kW při 3500 ot/min. Pohonná jednotka spolupracovala s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou.

Je pochopitelné, že tento bezesporu moderní vznětový agregát s kultivovaným projevem není s plně naloženým vozem ideální kombinací pro pružné zrychlení, jeho výhodou je ale velmi úsporný provoz.

Kombinovaná spotřeba paliva se ustálila těsně pod 8 l/100 km. S přihlédnutím k objemu palivové nádrže 90 litrů, tak není problém s vozem bez tankování urazit více než 1000 kilometrů.

Díky kreativitě a know-how se PSA podařilo implementovat do řady svých nových LUV nejen nadstandardní užitné vlastnosti, ale hlavně jistou dávku originality, která tyto vozy významně odlišuje od svých konkurentů.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Peugeot Boxer 3300 L3/H2 2.2 HDI

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2198 ccm. Nejvyšší výkon 88 kW při 3500 ot/min. Největší točivý moment 320 N.m při 2000 ot/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Šestistupňová ručně řazená převodovka.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 4035 mm. Celkové vnější rozměry 5998/2050/2522 mm. Objem palivové nádrže 90 l.

Základní cena provedení Furgon 3300 L3/H2 2.2 HDI

777 000 Kč bez DPH

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:Boxer
Karosérie:Užitkový vůz
Motor:2.2 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2008
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -