Milovník kompromisů - SsangYong Rexton RX270 XDi (TEST)

Testy
06.12.2006

F T G

Milovník kompromisů - SsangYong Rexton RX270 XDi (TEST)

Se svojí délkou 4720 milimetrů se Ssangyong Rexton RX270 XDi řadí mezi nejdelší korejská SUV v současné nabídce. Nejsou to však pouze nadprůměrné rozměry, které testovaný model činí nepřehlédnutelným. Významnou měrou se totiž na jeho originalitě podepsal jedinečným designem známý italský karosář Giugiara ve svém ....

 

Přední maska znatelně připomínající vůz Mercedes-Benz ML dokládá, že právě německý výrobce měl kapitálový podíl v korejské automobilce Ssangyong. Typicky asijským prvkem tohoto vozu je dvoubarevné lakování stejně jako rozměrné přední svítilny.

Za povšimnutí také stojí D-sloupek, který se svým majestátním provedením pomáhá opticky odlehčit vlivu delší karosérie. Každému detailu se věnovala značná pozornost, což například dokládají chromové lišty v bočních plastových dílech karosérie. Jejich skutečný přínos je ale v rámci pojetí designu automobilu velmi subjektivní.

Při závěrečném zhodnocení ztvárnění robustně působícího vozu se však nabízí otázka, do jaké třídy model Rexton vlastně zařadit? Pro její zodpovězení by se však měly uvažovat nejen podobné rozměry karosérie, kterými disponují vozy jako je například Mitsubishi Pajero nebo zmiňovaný model ML od Mercedesu, ale také další charakteristické vlastnosti v rámci kategorie vozů s pohonem všech kol. Podívejme se do interiéru, jehož rozměrná sedadla navíc vyvedená v koženém čalounění evokují jistou dávku luxusu a zároveň jsou zárukou solidní komfort při delším cestování.

S plánováním delších rodinných výletů také koresponduje rozměrný zavazadlový prostor s nadprůměrným objemem 935 litrů. Přístrojový panel je opravdu přehledný a moderně ztvárněný, ocenili jsme také jednoduché ovládání ventilační soustavy. Přestože při jízdě ve voze nic nevrže a neskřípe vzhled použitých matriálů nepůsobí příliš hodnotným dojmem.

To se týká i použité imitace dřeva na středové konzole, kde by se nám více zamlouvaly jiné materiály. Překvapením byl však doslova královský prostor nejen na předních sedadlech, ale zejména na sedadlech zadních.

Ty se dají v případě potřeby dvoufázově sklopit, čímž se vytvoří dostatečná plocha na převoz rozměrného nákladu. Zajímavostí je, že jako základ tohoto vozu byl použit klasický rám s tuhou zadní nápravou, o zavěšení předních kol se pak starají dvojitá lichoběžníková ramena. Tato kombinace je na trhu současných SUV již téměř nevídaná, což je dáno především majoritním využíváním těchto vozů na běžných komunikací.

Protože jsme v relativně krátkou dobu měli možnost vyzkoušet i model Kyron od stejného výrobce, můžeme učinit krátké srovnání. Oba dva vozy využívají rámové konstrukce a tuhé zadní nápravy, což jsou obecně znamená přesvědčivé chování vozů v terénu a určité zhoršení jízdních vlastností na silnici.

Na nezpevněném povrchu má ale jednoznačně navrch Ssangyong Kyron a to především s ohledem na kratší rozvor, nižší hmotnost a zejména lepší hodnoty nájezdových úhlů.

Přestože se základní verze Rextona dodává s manuálně přiřaditelným pohonem všech kol, námi zkoušené provedení bylo vybaveno systémem TOD (Torque on demand), které prostřednictvím lamelové spojky automaticky rozděluje točivý moment na jednotlivá kola.

V náročnějších podmínkách je tak hlavně kvůli ESP poněkud omezena průchodnost terénem. Pro tyto případy doporučujeme ESP deaktivovat. Jízdními vlastnostmi na silnici ale pochopitelně prezentovaný Rexton vítězí. K tomu velkou měrou přispívá i vznětová pětiválcová pohonná jednotka DOHC o objemu 2696 cm3.

Ta vychází ze spolupráce s Mercedesem, nutno ale dodat, že se nejedná o totožnou motorizaci jako v případě modelu ML 270 CDI.

Upravený motor totiž koresponduje s letitým pětiválcem o objemu 2,9 l, který nyní v kombinaci s přímým vstřikováním paliva common-rail dosahuje nejvyššího výkonu 121 kW při 4000 ot/min.

Ve srovnání s „dvoulitrovým“ Kyronem je Rexton výrazně živější, největší točivý moment 340 N.m je k dispozici při 2400 ot./min. V kombinaci se samočinnou převodovkou Rexton o poznání lépe řadí než v případě Kyrona a jeho spojení automatické převodovky se vznětovým čtyřválcem.

Řazení jednotlivých převodových stupňů probíhá relativně rychle a příjemná je také možnost ručního řazení rychlostních stupňů přímo na ovladači převodovky nebo tlačítky s umístěním na volantu.

Průměrná spotřeba paliva se v rámci našeho testu pohybovala kolem 10 litrů na 100 kilometrů, což je s přihlédnutím k téměř „dvoutunové“ pohotovostí hmotnosti vozu příznivá hodnota.Ssangyong Rexton je určen zájemcům o originální vůz s robustní konstrukcí a především nadprůměrným vnitřním prostorem.

Do těžšího terénu se s ním raději nevydávejte, průjezdy brodů stejně jako náročných lesních cest však zvládá s přehledem. A na silnici? Tam je jízda doprovázena pohodlím a stabilitou hlavně díky relativně dlouhému rozvoru a příjemné pohonné jednotce.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

SsangYong Rexton RX270 XDi

Motor

Vznětový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2696 ccm. Nejvyšší výkon 121 kW při 4000/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2400/min.

Převodné ústrojí

Pohon všech čtyř kol, lamelová spojka. Automatická převodovka.

Podvozek

Tuhá zadní náprava s víceprvkovým uložením. Nezávislé zavěšení kol vpředu.

Karoserie

Rámová konstrukce. Pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 170 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,4 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 12/8,3/9,6 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2820 mm. Celkové vnější rozměry 4720/1870/1760 cm. Palivová nádrž 80 l.

Základní cena (Cena testovaného provedení)

869 980 Kč (999 980 Kč)

Základní parametry
Výrobce:SsangYong
Model:Rexton
Karosérie:SUV
Motor:2.7
Palivo:nafta
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -