Honda Civic 5D i-CTDi - ropák z vesmíru (TEST)

Testy
06.08.2006

F T G

Honda Civic 5D i-CTDi - ropák z vesmíru (TEST)

Druhé seznámení s futuristickým vozem Honda Civic v nás ještě více umocnilo dobrý dojem z této novinky. Velký podíl na tom bezesporu měl výkonný vznětový motor 2.2 i-CTDi. Zkoušeli jsme nejdražší provedení Executive, jenž hýčká posádku například panoramatickou střechou, tempomatem...

 

Zkoušeli jsme nejdražší provedení Executive, jenž hýčká posádku například panoramatickou střechou, tempomatem, dešťovým senzorem, vyhřívanými sedadly řidiče a spolujezdce a v neposlední řadě také xenonovými světlomety nebo třeba výkonnou audiosoustavou s MP3 přehrávačem.

O výstředním designu jsme psali již v minulém testu, zajímavým postřehem však je reakce motoristů na tento vůz.

Zejména na dálnici ostatní řidiči totiž ochotně dělají v levém pruhu místo a to především díky robustní přídi a opticky propojeným logem výrobce s předními světlomety, která vytváří dojem sportovního automobilu.

Uvnitř vozu se nám po předchozí známosti rychle zvykalo na jednotlivé ovladače a především na netradiční ztvárnění přístrojového panelu.

Musíme uznat, že vzhled vozu se Hondě opravdu povedl a v současné automobilové nabídce představuje lákavou alternativu k mnohdy až příliš konzervativní konkurenci.

Kritiku si zaslouží snad jen provedení klik předních dveří, jejichž plast působí nekvalitním dojmem a kazí tak pocit při nastupování do vozu.

Negativní emoce se však okamžitě rozplynou po usednutí za volant a otočení klíčkem v zapalování. Digitální rychloměr a otáčkoměr s efektem 3D totiž přímo vybízí k jízdě.

Tu doprovází skvělé řízení s velmi strmým převodem, což řidič ocení hlavně v zatáčkovitém úseku. Právě tam také vynikne dobře nastavený podvozek, který zajišťuje přísně neutrální chování vozu i při jízdě na hranici adheze. Dobrou práci zde odvádí nezávislé zavěšení kol McPherson vpředu a zkrutná tyč vzadu.

Jediným limitujícím faktorem zejména při sportovní jízdě jsou brzdy s průměrnou účinností. Příznivce solidního zátahu potěší moderní vznětový čtyřválec 2.2. i-CTDi s nejvyšším výkonem 103 kW při 4000 ot/min.

Největší točivý moment je uváděn hodnotou 340 N.m při 2000 ot/min. Tyto parametry jsou pochopitelně pro automobil s pohotovostní hmotností 1422 kg více než dobrým předpokladem pro svižné svezení.

Navíc vznětová pohonná jednotka poskytuje dobrý akustický komfort, který je v porovnání s oblíbeným TDI na vyšší úrovni. Spotřeba v kombinovaném režimu se během našeho redakčního testu ustálila na 6 l/100 km.

Jak je vidět, radikální změna filozofie Hondy vytvořila vůz, který v segmentu nižší střední třídy nabízí především opravdovou radost s řízení automobilu a v neposlední řadě také pastvu pro oči kolemjdoucích.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Civic 5D 2.2 i-CTDi

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2204 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW při 4000/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

Nezávislé zavěšení kol McPherson vpředu, torzní tyč vzadu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 6,7 / 4,5 / 5,3 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2620 mm. Celkové vnější rozměry 4245/1765/1460 mm. Palivová nádrž 50 l.

Cena testovaného provedení

639 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:Civic
Karosérie:Hatchback
Motor:2.2i CTDi
Palivo:nafta
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -