Peugeot 207 - útok na emoce

Novinky
06.05.2008

F T G

Peugeot 207 - útok na emoce

Francouzský výrobce vozů Peugeot nedávno představil nástupce jednoho ze svých nejoblíbenějších modelů v segmentu malých vozů - Peugeot 207. Novinka má nelehký úkol a to navázat na prodejní úspěchy svého předchůdce s označením 206. Přinášíme první dojmy z národní prezentace avizovaného automobilu.

 

Francouzský výrobce vozů Peugeot nedávno představil nástupce jednoho ze svých nejoblíbenějších modelů v segmentu malých vozů - Peugeot 207. Novinka má nelehký úkol a to navázat na prodejní úspěchy svého předchůdce s označením 206. Přinášíme první dojmy z národní prezentace avizovaného automobilu.

Designové ztvárnění si ale také v tomto případě zachovává klasické prvky ostatních modelů této značky, čímž se celá modelová řada ještě více sjednocuje. Netradičně tvarované přední světlomety přesahující přes linii vozu působí skutečně originálním dojmem.

Vzhled nové „dvěstěsedmičky“ je nyní více agresivnější a také vyváženější než v případě jeho předchůdce. Zajímavostí jsou níže umístěná boční zrcátka, která mají za úkol přispět k bezpečnosti silničního provozu při couvání.

Právě při něm totiž často dochází k přehlédnutí například dítěte stojícího za vozidlem.Velkou změnou oproti předchozí generaci je rovněž interiér vozu.

Zejména použité plasty působí při porovnání s předchozí verzí o poznání kvalitnějším dojmem, líbila se nám také ergonomie, na kterou jsme si okamžitě po usednutí do automobilu zvykli.

Přístrojová deska je zaoblená a opticky navazuje na středový panel s efektním lemováním mohutnějšími plasty.

Příjemnou atmosféru při jízdě zajišťovala audiosoustava s měničem na 6 CD, která je však na seznamu výbavy na přání. Dále je možné objednat například navigační systém a v neposlední řadě i dvouzónové ovládání klimatizace.

Ocenili jsme do ruky skvěle padnoucí volant s optimální tloušťkou věnce, který je součástí standardní výbavy a to i u základního provedení.Mezi technické zajímavosti modelové řady 207 můžeme dále zařadit například přídavné osvětlení do zatáčky, které je v tomto segmentu opravdu jedinečné.

Jízda s automobilem se nese v duchu opravdu příjemného odhlučnění interiéru, což je znát hlavně při vyšších rychlostech. Tlumiče jsou tvrdšího rázu, pružiny jsou naopak měkčí.

Vůz tak v zatáčce dobře drží stopu, rychlejší průjezd je ale doprovázen o něco větším bočním náklonem. Celkově lze konstatovat, že automobilu vyhovuje dynamická jízda více než jízda sportovní.

Tomu odpovídá i charakter převodového ústrojí a chod řadící páky. Při prezentaci vozu jsme zkoušeli pěti a třídveřové verze s téměř celou škálou motorizací. Vyzdvihnout musíme naftový motor 1.6 HDI (80 kW), který překvapuje hlavně svým kultivovaným chodem a skvělým utlumením.

V případě modelu 207 pochopitelně nabízí také velmi slušné dynamické vlastnosti. Benzinová šestnáctistovka se stejným výkonem potěší především příznivce dynamického svezení a to i díky svému akustickému projevu.

Ale i další motorizace v podobě dvou benzinových a jedné vznětové čtrnáctistovky potěší svým agilním chováním a v neposlední řadě i příznivou spotřebou pohonných hmot..

Zajímavou technickou lahůdkou bude bezesporu pohonná jednotka 1.6 16V Turbo, která vznikla v rámci spolupráce PSA a BMW. Díky přeplňování dosahuje motor nejvyššího výkonu 110 kW při 5800 ot./min. Novinka se objeví v nabídce až v druhé polovině letošního roku, podle technické specifikace je jasné, že se již teď máme na co těšit

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -