Solidní základ - VW Polo 1.2 (TEST)

Testy
06.05.2006

F T G

Solidní základ - VW Polo 1.2 (TEST)

Oblíbené VW Polo prošlo nedávno inovací, která se dotkla nejen přední masky, ale také řady dalších prvků. V rámci redakčního testu jsme zkoušeli provedení Comfortline se zážehovým motorem o objemu 1.2 l. Dodejme, že právě tomuto vozu ztěžuje řada konkurentů ze segmentu malých automobilů život.

 

V rámci redakčního testu jsme zkoušeli provedení Comfortline se zážehovým motorem o objemu 1.2 l. Dodejme, že právě tomuto vozu ztěžuje řada konkurentů ze segmentu malých automobilů život. Zajímavostí je, že se protivníky občas stanou i automobily z vlastních řad.

Uveďme například oblíbenou fabii nebo nedávno inovovanou ibizu. Přestože je nabídka dostatečná představitelé koncernu VW se vyšší míry konkurence v rámci tohoto holdingu obávat nemusí.

Škoda Fabia je se svým konzervativním ztvárněním totiž cílená na jinou skupinu zájemců stejně jako sportovněji pojatá ibiza s určení převážně pro mladší skupinu zákazníků.

A kam lze zařadit prezentované VW Polo? Vůz vychází tak trochu z obou modelů, není však žádným tajemstvím, že je právě polo velmi oblíbené hlavně u ženské populace. Společným rysem s ostatními vozy značky VW je nyní opravdu povedená přední maska chladiče.

Zde je patrný záměr představitelů divize VW o sjednocení modelové řady z pohledu designového ztvárnění. Na blatnících přibyl prolis elegantně navazující na spodní hranu oken, líbivé jsou rovněž koncové svítilny v novém provedení připomínající efektní diodový světelný zdroj.

Přístrojová deska námi testované verze s výbavou Comfortline byla vyrobena z kvalitního plastu, který se používá také u provedení Sportline.

Líbilo se nám množství praktických odkládacích přihrádek stejně jako přehledné provedení přístrojového panelu. Prostornost pro cestující je pochopitelně poněkud limitována rozvorem náprav, na druhou stranu cestující na zadních sedadlech ocení dostatečnou výšku sedáku.

Pohonná jednotka o objemu 1,2 l disponuje nejvyšším výkonem 40 kW. Největší točivý moment udává hodnota 108 N.m při 3000 ot./min. Od tohoto motoru žádné dynamické zázraky na rychlostních komunikacích pochopitelně očekávat nelze, jeho charakter je ale optimální zejména pro městské využití.

Převodové ústrojí dobře koresponduje s pohonnou jednotkou. Slova chvály si zaslouží také ekonomický provoz, spotřeba paliva se po našem týdenním jezdění ustálila na hodnotě 6 l/100 km.

Zhruba polovinu našich cest jsme jezdili v městském provozu, zbytek pak na komunikacích I. a II. třídy.

Tradičně stabilní podvozek je zárukou neutrálního chování a v neposlední řadě také komfortního svezení. Důležitou roli při výběru automobilu tohoto segmentu bude pochopitelně hrát cena.

Automobil VW Polo je po modelu fox druhým nejlevnější modelem této automobilky. Základní cena vozu začíná na 269.900,- Kč.

Námi testovaná pětidveřová varianta s příplatkovým brzdovým asistentem a metalízou vychází na 297.900,- Kč.

Hlavní zbraní testovaného pola je bezesporu jeho efektní vzhled, nevýhodou pak omezená dynamika v případě tříválcové pohonné jednotky.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

VW Polo 1.2 Comfortline

Motor

Zážehový tříválec o zdvihovém objemu 1198 ccm. Nejvyšší výkon 47 kW při 5400/min. Největší točivý moment 112 N.m při 3000/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Pětistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 160 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,6 s. Kombinovaná spotřeba paliva 6,2 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2465 mm. Celkové vnější rozměry 3916/1650/1467 cm.

Základní cena

269 900 Kč

Základní parametry
Výrobce:Volkswagen
Model:Polo
Karosérie:Hatchback
Motor:1.2
Palivo:benzín
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -