Krátce po debutu v roce 2002 získala atraktivní Mazda 6 řadu ocenění, připomeňme například vítězství Auto roku 2003 v České republice. Nyní, po vydařeném faceliftu, právě tento model stále potvrzuje svoji jedinečnost a atraktivitu a to nejen u odborné motoristické veřejnosti, ale zejména u zákazníků.
V rámci diskuse o úspěchu Mazdy 6 se zástupci automobilových médiích jsme došli k tomuto závěru. Vůz Mazda 6 nabízí solidní užitnou hodnotu, kterou potvrzuje zejména neotřelý vzhled. Automobil se prostě líbí a troufáme si tvrdit, že ještě nějaký čas určitě líbit bude. Úzké přední světlomety s široko osazenými halogenovým či xenonovým světelným zdrojem stále působí atraktivně stejně jako klínový profil karosérie. V rámci redakčního testu jsme týden jezdili s neméně pohledným modelem Mazda 6 2.0 MZR-CD Exklusive v provedení Wagon, který potěší zejména příznivce rodinného cestování. |
Prostorný automobil je pochopitelně jako stvořen i pro převážení spousty zavazedel či jiného nákladu. Po usednutí za volant posádku překvapí příjemně tvrdá sedadla se solidní délkou sedáků a především bohatou škálou jejich nastavení. |
Díky možnosti velkorysého posunu volantu téměř až „k tělu“ jsme se cítili opravdu příjemně, což je však dáno subjektivním pohledem vycházejícím z osobních preferencí a v neposlední řadě i tělesných proporcí. Delším jedincům totiž po posunu sedadla do krajní polohy často vyhovuje právě avizovaná flexibilita právě v nastavení volantu. Automobil je oproti sedanu a hatchbacku delší o 20 mm, na výšku pak o 45 milimetrů. Cestující na zadních sedadlech ocení zejména velkorysý prostor pro nohy (až 61 mm), který řadí vůz mezi špiku své kategorie. |
Po sklopení zadních sedadel vzniká nákladový prostor o objemu 1,712 m3, základní rozměr činí 0,505 m3. Uznání si zaslouží i radikálně posílený vznětový čtyřválec o objemu 1998 cm3 s nejvyšším výkonem 105 kW při 3500 ot./min. |
Největší točivý moment je uváděn hodnotou 360 N.m při 2000 ot./min. Při jízdě jsme ocenili sympatický charakter motoru a zejména povedené spojení se šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou. Její odstupňování totiž umožňovalo poměrně rychlé dálniční tempo při zachování příznivé hladiny hluku a především solidní spotřebu pohonných hmot. Ta se při rychlosti kolem 160 km/h pohybovala pod osmilitrovou hranicí na 100 km. Při snaze o úspornou jízdu lze s tímto rodinným kombi v kombinovaném režimu dosáhnout 6 l/100 km, což s přihlédnutím k pohotovostní hmotnosti automobilu považujeme za vynikající výsledek. |
Jedinou vadou na kráse tak bylo více hlučnější turbodmychadlo, což však mohlo být způsobeno vadou pouze našeho zkoušeném modelu. |
Mazda 6 WGN bezesporu uspokojí i náročné zájemce, kteří preferující prostorný vůz a zároveň určitý požitek z jízdy, který umí testovaná mazda rozhodně nabídnout. Zajímavostí je i současná cenová politika společnosti Auto Palace, testovaný vůz se po slevě prodává za 759.000,- Kč. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Mazda 6 2.0 MZR-CD WGN EXCLUSIVE |
Motor |
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1998 ccm. Nejvyšší výkon 105 kW při 3500/min. Největší točivý moment 360 N.m při 2500/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Šestistupňová manuální převodovka. |
Karoserie |
Samonosná, pětidveřová |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 205 km/h. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,5/5,1/6,0 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2675 mm. Celkové vnější rozměry 4700/1780/1480 mm. Palivová nádrž 64 l. |
Základní cena (Cena testovaného provedení) |
759 900 Kč (797 890 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Mazda |
Model: | 6 |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.0 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |