Nejdříve accord, potom CR-V a nakonec sympatické FR-V. Přesně v tomto pořadí byly vozy Honda vybaveny prvním vlastním vznětovým motorem označovaným 2.2 i-CTDi. A právě avizovanou motorizací byla osazena námi testovaná Honda FR-V.
A právě avizovanou motorizací byla osazena námi testovaná Honda FR-V. O schopnostech japonské automobilky produkovat benzinové motory s vynikající charakteristikou asi nikdo nepochybuje, vlastní naftový motor byl však mnohými považován jako krok Hondy do neznáma. První zkušenost s tímto čtyřválcem jsem získal před několika měsíci v rámci redakčního testu modelu accord. Otáčel jsem klíčkem v zapalování zcela nového stříbrného accordu a již po pár kilometrech bylo jasné, že Honda udělala pořádný kus práce. Výkonná jednotka s minimálním turboefektem a plynulým nárůstem točivého momentu totiž dokazovala své přednosti při každém sešlápnutí plynu. |
Nyní usedám do „odvážného“ rodinného FR-V s třemi sedadly v řadě. Vůz uvnitř nabízí skutečnou variabilitu v pravém slova smyslu. |
Řidiči, kteří často převáží rozměrnější předměty jistě ocení jednoduchý systém sklápění zadních sedadel, který umožní vytvořit zcela rovnou plochu. Výtku si ale zaslouží krátké sedáky s podprůměrným bočním držením těla v zatáčkách. Kvůli prostřednímu sedadlu vpředu je sedadlo řidiče a spolujezdce o něco blíže dveřím, což může dělat problémy lidem s urostlejší postavou. Námi testované provedení bylo dovybaveno sadou značkových spoilerů. |
Ty budily na vozu kategorie MPV značnou pozornost u kolemjdoucích, nutno však dodat, že si za tyto doplňky nechá výrobce řádně zaplatit. Vznětový čtyřválec o objemu 2,2 l poskytuje nejvyšší výkon 103 kW při 4000 ot./min., a největší točivý moment 340 N.m při 2000 ot./min. |
Příjemným atributem je fakt, že motor zabírá již kolem 1600 ot./min., předjíždění tak nevyžaduje časté řazení a lze ho bezpečně absolvovat i se zatíženým vozem. Spotřeba paliva se mimo město pohybuje kolem 6,5 litrů na 100 km. Ve městě si pak FR-V řekne o 1-2 litrů spotřeby paliva více. Chválu si rovněž zaslouží šestistupňová přímo řazená převodovka s přesným a bezproblémovým řazením. |
S přihlédnutím k výkonovému potenciálu a příznivé spotřebě pohonných hmot je tato naftová motorizace v rámci rodinného MPV bezesporu optimální volbou. Jízdní vlastnosti rovněž patří na špičku kategorie, vůz drží dobře stopu a i přesto, že se jedná o automobil s vyšší karoserií v zatáčkách se příliš nenaklání. |
V kombinaci s řízením se solidní zpětnou vazbou je jízda tímto modelem příjemnou záležitostí. Honda se snažila trefit do současného trendu automobilů s variabilním uspořádáním interiéru a určitě se jí to povedlo. Velkým přenosem bezesporu je vznětová motorizace, která může značně zamíchat karty na trhu těchto automobilů. Pro Hondu hovoří především jízdní vlastnosti, skvělý motor a charisma značky. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda FR-V 2.2 i-CTDi |
Motor |
Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2204 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW při 4000/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Šestistupňová přímo řazená převodovka. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 190 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8/5,3/6,3 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2680 mm. Celkové vnější rozměry 4685/1810/1610 mm. Palivová nádrž 58 l. |
Základní cena |
725 000 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | FR-V |
Karosérie: | MPV |
Motor: | 2.2i CTDi |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |