Subaru Outback 3.0 R AT EXE - lék do nepohody (TEST)

Testy
06.02.2006

F T G

Subaru Outback 3.0 R AT EXE - lék do nepohody (TEST)

Modelová nabídka Subaru pro rok 2006 přinesla nejen atraktivní cenové zvýhodnění, ale také zajímavou modernizaci. Po inovovaném foresteru jsme zkoušeli Subaru Outback se špičkovou motorizací v podobě třílitrové zážehové jednotky s protiběžnými písty. Pohledné kombi Subaru Outback jsme od importéra přebírali ve stavu, kdy počítadlo kilometrů ukazovalo ...

Subaru Outback 3.0 R AT EXE – lék do nepohody (TEST)

Modelová nabídka Subaru pro rok 2006 přinesla nejen atraktivní cenové zvýhodnění, ale také zajímavou modernizaci. Po inovovaném foresteru jsme zkoušeli Subaru Outback se špičkovou motorizací v podobě třílitrové zážehové jednotky s protiběžnými písty.

Pohledné kombi Subaru Outback jsme od importéra přebírali ve stavu, kdy počítadlo kilometrů ukazovalo pouhých 1079 kilometrů. Z tohoto důvodu jsme motor záměrně nevystavovali nadměrnému zatížení a naše pozornost se zaměřila na jízdní vlastnosti, k čemuž přispěla i bohatá sněhová nadílka.

Vrcholné pohonné jednotce jsme se podrobněji věnovali v letním testu tohoto modelu.

Musíme však znovu připomenout nadprůměrnou dynamiku, jenž nabízí motor o objemu 3000 cm3 s nejvyšším výkonem 180 kW při 6600 ot./min. Vodou chlazený agregát typu boxer běží bez jakéhokoli chvění a ve vyšších otáčkách poskytuje výborný zátah.

Potenciální majitelé však musí počítat s vyšší spotřebou, která se při umírněné jízdě pohybuje kolem desetilitrové hranice, při častém využití výkonového potenciálu hravě atakuje i 14 l/100 km.

Model outback vyrazil v rámci nového modelového roku v žádaném černém provedení interiéru s kvalitním koženým čalouněním. Nutno dodat, že avizovaný černý interiér výborně korespondoval se světlou metalízou námi zkoušeného vozu.

Dále výrobce přistoupil k přenastavení podvozkových prvků. Po týdenní známosti s tímto crossoverem jsme však citelný rozdíl v jízdních vlastnostech nezaznamenali.

V letních měsících jsme s outbackem jezdili zejména mimo zpevněné cesty, zkoušeli jsem světlou výšku a stabilitu vozu na polních cestách.

Nyní jsme prověřili hlavně symetrický pohon všech kol s třemi diferenciály, který je podle nás stále silným protivníkem ostatních elektronicky řízených systémů 4 x 4. I u tohoto pohonu všech kol je zadní diferenciál doplněn tzv. měkkou viskózní spojkou, což zajišťuje lepší jízdní stabilitu.

Výhoda tohoto stálého pohonu všech čtyř kol spočívá v absenci jakékoli prodlevy mezi detekcí prokluzu jednoho z kol a aktivací přenosu točivého momentu na druhou nápravu příp. jiné kolo. Také čitelnost jízdních vlastností zejména při překročení adhezních schopností vozu v zatáčce je na vyšší úrovni.

Automobil tak razantně nemění svojí nedotáčivost v přetáčivost jako například nový systém pohonu všech kol nedávno zkoušeného BMW.

Outback je vybaven systémem jízdní stability VDC (Vehicle Dynamic Control), který dokáže efektivně zamezit nežádanému smyku.

Za nevýhodu systému Symmetrical AWD lze považovat pouze vyšší spotřebu pohonných hmot, což je ovšem neduh většiny těchto systémů.

Subaru totiž vyvinulo tento pohon s důrazem na maximální bezpečnost a v neposlední řadě také průchodnost v náročných jízdních podmínkách, automobil opravdu vyjede téměř všude a na vlastní kůži jsme si ověřili, že i v těžkém mokrém sněhu jsou problémy s trakcí minimální.

Líbí se nám provedení interiéru, pohodlná tuhá sedadla a efektní přístrojový panel. Volant je nastavitelný pouze výškově, což je podle nás škoda.Závěrem lze říci, že outback opět potvrdil svoje perfektní jízdní vlastnosti s maximálním důrazem na zvládnutí nebezpečných jízdních situací.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Subaru Outback 3.0 R

Motor

Zážehový šestiválec s protilehlými válci o zdvihovém objemu 3000 ccm. Nejvyšší výkon 180 kW při 6600/min. Největší točivý moment 297 Nm při 4200/min.

Převodné ústrojí

Symetrický pohon všech kol. Pětistupňová elektronicky řízená automatická převodovka.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 224 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 13,4/7,6/9,8 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 267 cm. Celkové vnější rozměry 473/177/154,5 cm. Palivová nádrž 64 l.

Základní cena

1 269 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Subaru
Model:Outback
Karosérie:Kombi
Motor:3.0 R
Palivo:benzín
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -