Seat Leon 2.0 TDI Stylance - soutěživost mám v genech! (TEST)

Testy
06.01.2006

F T G

Seat Leon 2.0 TDI Stylance - soutěživost mám v genech! (TEST)

Sportovně zaměřená značka Seat, která je součástí koncernu VW přivítala v minulém roce na svět emocemi nabitý model - Seat Leon. Ten lze již při prvním pohledu klasifikovat jako povedeného nástupce původního leona, se kterým by španělská divize Seat mohla slavit opravdový úspěch. Fakt, že Leon šokoval motoristickou veřejnost již při jarní premiéře v Ženevě bylo důležitou součástí taktiky....

 

Fakt, že Leon šokoval motoristickou veřejnost již při jarní premiéře v Ženevě bylo důležitou součástí taktiky vedoucích představitelů značky. Je jasné, že vůz disponuje více uhlazeným dojmem než Toledo s poněkud kontroverzní zádí.

Navíc pochopitelně stále užívá kvalitní techniku koncernu VW, která je důležitým předpokladem potenciálního zájmu uživatelů. Testovaný Seat Leon budil pozornost i při našem týdenním seznamování a bylo jasné, že se opravdu líbí.

Designérskou lahůdkou jsou efektní stěrače umístěné ve sloupcích karosérie v aerodynamicky ideální poloze. Zajímavostí jsou rovněž kliky zadních dveří umístěné v okenních rámech ve stylu Alfy Romeo 156.

Posadili jsme se za volant provedení s oblíbeným vznětovým čtyřválcem 2.0 TDI a vyrazili na cestu. Na první pohled je jasné, že je vůz určen především dvojčlenné posádce, čtyři dospělé osoby si totiž s nákladem příliš pohodlí neužijí.

Široké možnosti nastavení předních sedadel však umožňují i osobám nad 190 cm najít optimální pozici a to ve všech směrech. Základní zavazadlový prostor 341 l lze zvětšit sklopením zadních opěradel. Interiér vychází ze stylu modelu Toledo, líbilo se nám především kvalitní zpracování včetně použití poddajných plastů. Naopak jeho provedení by nemuselo být tolik strohé.

Standardní sedadla jsou spíše tvrdšího rázu, ocenili bychom lepší boční vedení. Dobrou zprávou však je přítomnost sportovních sedadel alespoň na seznamu příplatkové výbavy.

Díky výrazně plochému čelnímu sklu má řidič poněkud omezený výhled vzhůru a to hlavně na světelnou signalizaci. Volant výborně padne do ruky a díky optimálně nastavenému posilovači je řízení skutečným potěšením.

Přeplňovaný vznětový čtyřválec nabízí solidních 103 kW, největší točivý moment je udáván hodnotou 320 N.m při 1750-2500 ot./min. Než se však pohonná jednotka zahřeje na provozní teplotu ruší posádku nadměrným hlukem. Jeho výbušnost je naopak při srovnání s některými motory se systémem vstřikování common rail příkladná.

Automobil totiž okamžitě reaguje na sebemenší přidání plynu a ochotně akceleruje až do 4000 ot./min. Šestistupňová převodovka s přesnými drahami jednotlivých stupňů výborně koresponduje s avizovanou motorizací.

Příjemným překvapení byla i spotřeba pohonných hmot. Na dálnici lze jezdit kolem 6,5-7 l/100 km v ostatním mimoměstském provozu spotřeba klesá až na hranici 5 l na sto kilometrů.

Výsledný průměr našeho 1150 km dlouhého testu 6 l/100 km s převažujícím dálničním provozem proto považujeme za vynikající.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Seat Leon 2.0 TDI

Motor

Vznětový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 1968 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW při 4000/min. Největší točivý moment 320 N.m při 1750-2500/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 s. Kombinovaná spotřeba paliva 5,6 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 358,7 cm. Celkové vnější rozměry 431/176,8/ 145,8 cm. Palivová nádrž 55 l.

Základní cena (Cena testovaného provedení)

592 900 Kč (604 300 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Seat
Model:Leon
Karosérie:Hatchback
Motor:2.0 TDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -