Mazda 6 2.3i SDN Sport - japonský rychlík (TEST)

Testy
06.12.2005

F T G

Mazda 6 2.3i SDN Sport - japonský rychlík (TEST)

Po třech letech výroby prošel oblíbený model Mazda6 faceliftem. Dílčí změny exteriéru ještě zvýraznily již tak zdařilý vzhled tohoto vozu. Nejvíce novinek však přibylo v interiéru a v nabídce hnacích jednotek. Nezapomnělo se ani na zvýšení bezpečnosti posádky a v neposlední řadě i na další optimalizaci jízdních vlastností.

 

Líbivý design je jednou z hlavních předností nové Mazdy6. Upravený přední nárazník vůz opticky rozšiřuje. Původní a modernizovaná verze se od sebe nejvíce opticky liší obdélníkovými chromovanými rámečky čelních spodních otvorů nasávání vzduchu.

Chromovaná maska chladiče je širší s větším logem. Také všechny čtyři integrované světlomety na každé straně mají chromové rámování. Rozhodně líbivé jsou nová kola z lehkých slitin, změny zaznamenaly i koncové svítilny. V testovaném provedení nechybí ani dva výfuky s atraktivními koncovkami.

Nově řešený zadní nárazník zvyšuje odolnost proti vibracím a snižuje hluk při jízdě. Prezentované provedení Mazda6 2.3i SDN Sport má výrazný sportovní charakter a prakticky plnou výbavu již v základní ceně. Volitelná doplňková výbava v praxi představuje skutečně jenom několik položek, které ještě zvyšují atraktivitu a luxus tohoto modelu.

Výrazné změny zaznamenal vnitřek vozu. Nové příjemné materiály a čalounění působí dojmem vyšší kvality. Sedadla mají vylepšené boční vedení a příjemný anatomický tvar. Uživatel to ocení zejména při delším cestování. Také jejich variabilita umožňuje řadu úprav interiéru prakticky během okamžiku.

Přístrojová deska rovněž prošla řadou inovací a rozhodně jí to prospělo. Řadu funkcí dnes může řidič ovládat tlačítky umístěnými na tříramenném multifunkčním volantu. Kvalitní zpracování a smysl pro detail je patrný prakticky ze všech interiérových částí.

Navíc nové barevné provedení zvýšilo přehlednost ovladačů a ukazatelů a příjemně prosvětlilo vnitřní prostor automobilu. Inovované provedení s výbavou Sport výrobce nabízí výhradně v kombinaci se zážehovým motorem 2.3i, který spolupracuje s novou přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Pokud vynecháme novinku v podobě „brutálního“ sportovce MPS můžeme s klidem konstatovat, že se jedná se o nejvýkonnější pohonnou jednotku právě v tomto úspěšném modelu.

Hnací agregát 2.3i má systém proměnného sání (VIS) a sekvenční časování ventilů (S-VT), které zlepšují jeho výkon a spotřebu pohonných hmot. Díky této optimalizaci se snižuje hladina hluku stejně jako množství emisí. Také tento motor plní přísnou emisní normu Euro IV.

Výkon 122 kW opravdu uspokojí i náročné řidiče, zrychlení 8,9 s z nulové rychlosti na stovku je dle našeho názoru poněkud zavádějící. Automobil totiž spurtuje daleko lépe než naznačuje tato výrobcem uváděná hodnota. Námi prováděné pakované měření totiž potvrdilo akceleraci z 0 na 100 km/h kolem 7,5 s, což je pochopitelně velmi znatelný rozdíl.

Ocenili jsme přesné řazení a výborný chod řadící páky, který evokuje sportovní potenciál vozu. Jízdní testy potvrdily optimální tuhost podvozku. S přehledem pohlcuje i větší nerovnosti, vůz perfektně sedí v zatáčkách a nedochází k vychylování karoserie. Ocenili jsme i účinné kotoučové brzdy, které neztrácí na svém výkonu i při opakovaném intenzivním brzdění.

Karosérie je navržena s cílem minimalizovat následky nárazu při nehodě. Účinnou ochranu zajišťuje standardně dodávaná šestice airbagů – duální přední, boční u řidiče a spolujezdce a okenní airbagy pro cestující vpředu a vzadu.

Mazda 6 je vybavena protiblokovacím systémem ABS a systémem EBD, který přizpůsobí rozložení brzdné síly na jednotlivá kola podle konkrétních provozních podmínek. Nechybí systém řízení jízdní stability DSC, elektronický asistent EBA a protiskluzový systém TCS pro lepší kontrolu vozidla na mokrém nebo zledovatělém povrchu.

Jak jsme již zmínili Mazda6 Sport je plně vybaveným modelem již v základní ceně. Součástí jsou například atraktivní kola z lehkých slitin nebo xenonové světlomety s funkcí automatického zapnutí světel a vysokotlakým systémem čistění. V interiéru nalezneme špičkový audiosystém Bose, palubní počítač a příjemná vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce.

Volitelná doplňková výbava zahrnuje dálkové otevírání dveří pomocí tzv. smartcard, DVD navigační systém nebo elektricky ovládané střešní okno. Za příplatek jsou v nabídce sedadla s kůží pokrytou středovou plochou a koženými bočními opěrkami.

Testované provedení se základní cenou 799 900Kč s DPH bylo navíc vybaveno metalickým lakem ( 12 200 Kč), alarmem

(7 390 Kč), koncovkami výfuku (4 320 Kč) a koberci (2 037 Kč). Celková cena testovaného vozu tedy činí 825 847 Kč. To je ve své kategorii, úrovni výbavy a provedení příznivé i ve srovnání s konkurenčními modely.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Mazda 6 2.3i SDN Sport

Motor

Zážehový řadový čtyřválec, 16 V o zdvihovém objemu 2261 ccm. Nejvyšší výkon 122 kW při 6500/min. Největší točivý moment 207 N.m při 4000/min.

Převodné ústrojí

Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

Pneumatiky Bridgestone Potenza 215/45R17 87W

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost 214 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotřeba pohonných hmot město/mimo město/kombinovaná 11,7/6,9/8,7 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2675 mm. Celkové vnější rozměry 4680/1780/1435 mm. Palivová nádrž 64 l.

Cena vozu

799 900 Kč s DPH

Základní parametry
Výrobce:Mazda
Model:6
Karosérie:Sedan
Motor:2.3i
Palivo:benzín
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -