Opel Astra GTC 1.9 CDTI - kupé jak má být (TEST)

Testy
06.08.2005

F T G

Opel Astra GTC 1.9 CDTI - kupé jak má být (TEST)

Tři písmena, tři emoce, tři pohledy. Třikrát průjezd stejnou zatáčkou v oblíbeném alpském průsmyku, třikrát neopakovatelný zážitek, třikrát slova chvály. Od května se na českém trhu prodává skutečně originální kupé se sportovně střiženým kabátem – Opel Astra GTC (Grand Turismo Compact).

 

Na první pohled sportovní vůz se svébytným designem není pouhou modifikací pětidveřového hatchbacku, od něj totiž charismatické kupé přebírá pouze přední blatníky, světlomety a v neposlední řadě i kapotu.

Prezentovaný automobil dále nabízí shodný objem zavazadelníku (0,380 m3), na stejné platformě s rozvorem 2614 mm je oproti hatchbacku o 39 mm delší a 15 mm nižší.

Dále je již vůz samostatnou kapitolou renomovaného designéra Fredrika Backmana.

Pro příznivce pohledných automobilů typu kupé může být Astra GTC splněným snem, příznivci rodinného cestování budou pravděpodobně i nadále považovat danou koncepci za poněkud nepraktickou.

Všechny nedostatky však bohatě kompenzují jízdní vlastnosti, které jsou opravdu silnou stránkou tohoto vozu. Astra výborně sedí i při razantním zacházení, líbilo se nám čitelné chování téměř za všech jízdních situacích.

Vrozená nedotáčivost je snadno korigovatelná lehkým ubráním plynu, ale pozor! Nepříliš zatížená záď může vůz snadno nasměrovat do přetáčivého smyku. Zajímavostí na seznamu nadstandardní výbavy je systém IDSPlus, který se ovládá stisknutím tlačítka Sport na přístrojové desce.

Při jeho aktivaci se automaticky zlepší reakce pedálu plynu, ztuhne posilovač řízení a přitvrdí elektronicky ovládané tlumiče. Milovníci adrenalinu tak mají rázem o zábavu postaráno.

Opravdu. S GTC pak lze absolvovat hodně rychlé průjezdy zatáčkami a ani pohonná jednotka nás v tom příliš neomezovala.

Moderní dieselový agregát se jeví jako ideální kombinace mezi úsporným provozem a výkonovým potenciálem.

Inženýři ho totiž vyladili až na 110 kW při 4000 ot./min., což je společně s největší hodnotou točivého momentu 320 N.m ve spektru 2000 – 2750 ot./min. solidní základ pro dynamickou jízdu.

Není to však pouze údaj 8,9 s (0 – 100 km/h), který deklasuje mnoho potencionálních naftových soupeřů, ale také výborné utlumení a především úsporný provoz.

Při klidné jízdě lze jezdit pod šestilitrovou hranicí na 100 kilometrů, městský provoz si potom žádá zhruba o litr více.

Přibližně sto vozů v provedení Grand Turismo Compact má být podle slov dovozce prodáno na našem trhu. Ladné křivky, moderní technologie a v neposlední řadě i sportovní jízdní vlastnosti – to vše potvrzuje, že se rozhodně nejedná „jen“ o třídveřovou astru.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Opel Astra GTC 1.9 CDTI

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1910 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot./min. Největší točivý moment 320 N.m při 2000-2750 ot./min.

Převodné ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná třídveřová

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 7,4 l/4,9/5,8 l 100 km.

Základní cena

566 400 Kč

Základní parametry
Výrobce:Opel
Model:Astra
Karosérie:Kupé
Motor:1.9 CDTI
Palivo:nafta
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -