Jízda pod sluncem - Peugeot 206 CC 1.6 HDI (TEST)

Testy
06.08.2005

F T G

Jízda pod sluncem - Peugeot 206 CC 1.6 HDI (TEST)

Projížďky bez cíle, vítr ve vlasech, svoboda bez hranic. Přesně to lze zažít s tímto atraktivním vozem typu kabrio 206 CC od výrobce elegantních automobilů Peugeot. Jediným specifikem může v tomto případě být tankování, které bude probíhat u stojanu s nápisem – diesel.

 

K unikátní kombinaci vozu typu kabrio a úsporného vznětového motoru 1.6 HDI přistoupil francouzský peugeot. Poprvé bylo „malé“ kabrio představeno v roce 1998 pouze jako studie, velký zájem veřejnosti měl však o něco později na svědomí sériovou výrobu právě tohoto modelu.

V současnosti je hardtop – tedy pevná skládací střecha samozřejmostí u většiny automobilů této kategorie a nejinak je tomu i u testovaného provedení Peugeot 206 CC 1.6 HDI.

Zvenku vypadá CC opravdu pěkně, inženýři vozu vnukli jistou dávku charisma. To, že se automobil líbí dokazují zvědavé pohledy kolemjdoucích a to i v případě, že je střecha ve své standardní poloze.

Prezentovaný model charakterizují čisté linie, na které elegantně navozují osobitá zadní světla. Sportovní nádech potvrzují nejen litá kola a podélné prolisy karoserie, ale také sportovní sedadla a další prvky.

Je překvapivé, že konstruktéři u tohoto relativně malého kabrioletu zachovali zadní nouzová sedadla, na kterých je však jízda pro dospělou osobu doprovázena velmi omezeným komfortem.

Můžou ale plnit praktickou úlohu dodatečného volného prostoru a úspěšně tak doplňovat zavazadelník. Ten má objem 320 litrů, při složené střeše pak pouhých 150 l.

S tím vším se ale prostě musí počítat, protože tento typ automobilu praktický být rozhodně nemusí. Nutno dodat, že jízda se složenou střechou tyto nedostatky umí hravě vynahradit. A jak lze s tímto vozem dosáhnout emotivního zážitku?

Stáhnutím oken, odjištěním střechy a jednoduchým přidržením tlačítka mezi sedadly. Střecha je za několik sekund složená a nad interiérem se rozprostírá širé nebe. Řadíme, pouštíme spojku a s větrem ve vlasech vyrážíme. Vznětový agregát o objemu 1560 cm3, který vznikl ve spolupráci PSA a Fordu se výborně osvědčil i u modelové řady 407.

Źádné předešlé obavy z poněkud specifické kombinace „kabria a nafty“ se nepotvrdily, pohonná jednotka je se svým tichým a kultivovaným projevem jen o málo hlučnější než její zážehové alternativy.

Nejvyšší výkon 80 kw při 4000 ot./min. a zejména největší točivý moment 240 N.m podpořený systémem overboost umožňují solidní svezení téměř v jakémkoli jízdním režimu.

Model 206 CC se tak pochopitelně může chlubit i vynikající spotřebou pohonných hmot, jejíž kombinovaná hodnota na 100 kilometrů nepřekročila v průběhu našeho testu pětilitrovou hranici. Dalším plusem je standardně montovaný filtr pevných částic, který výrazně eliminuje škodliviny ve výfukových plynech.

Vůz Peugeot 206 CC umí nabídnou jízdu plnou emocí a zároveň úsporný provoz, což z něj činí zajímavého kandidáta při výběru druhého automobilu do rodiny.

 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Peugeot 206 CC 1.6 HDI

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1560 ccm. Nejvyšší výkon 80 kW při 4000/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1750/min.

Převodné ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

Zavěšení kol - McPherson/vlečená ramena

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost 186 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s. Spotřeba pohonných hmot město/mimo město/kombinovaná 6,1/4,2/4,9 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 244 cm. Celkové vnější rozměry 383,5/167/137 cm. Palivová nádrž 50 l.

Základní cena vozu

690 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:206
Karosérie:Kabriolet
Motor:1.6 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -