Volvo XC70 2.5 T Cross Country - komfort do nepohody (TEST)

Testy
06.05.2008

F T G

Volvo XC70 2.5 T Cross Country - komfort do nepohody (TEST)

Luxusní kombi s terénními schopnosti – přesně tak lze nazvat modelovou řadu XC70, která dokáže nabídnout svým majitelům i požitek z jízdy mimo zpevněné komunikace. Tento segment však rozhodně není výsadou pouze severského výrobce automobilů značky Volvo, mezi hlavní konkurenty se totiž proti ....

 

Od standardního provedení úspěšného kombi V70 se model Cross Country odlišuje především pozměněným exteriérem a v neposlední řadě i několika technickými úpravami na podvozkových částech.

Právě tyto prvky jsou „vstupenkou“ na nekvalitní polní cesty a podmáčené louky. Vstupenka však rozhodně není místenkou, s vozem se v těchto podmínkách musí zacházet s patřičným respektem především k jeho světlé výšce. Ta je udávána hodnotou 200 mm, což je pro automobil typu crossover bezesporu solidní hodnota, zdolávání offroadových pasáží však rozhodně neumožňuje.

Oku lahodí mohutné plastové výplně podběhů a stejně jako efektní plastové nárazníky s hliníkovými kryty vpředu a vzadu. Nechybí ani střešní lyžiny a nápis Cross Country na pátých dveřích.

Exkluzivní dojem z testovaného automobilu zajišťuje tmavší odstín barvy karoserie v kombinaci se světlým koženým čalouněním interiéru. Uvedené provedení je rozhodně atraktivní, na druhou stranu je zřejmé, že při předpokladu častého využití vozu v extrémních podmínkách je světlý interiér poněkud nepraktický.

Je již téměř pravidlem, že sezení v sedadlech automobilů Volvo bude mimořádně pohodlné, což nám potvrdil i model XC70. Zajímavým prvkem je hliníkový držák pro spolujezdce, který se nachází na pravé straně střední konzoly.

Všechna provedení tohoto vozu (výbava: Kinetic, Momentum, Sumum) obsahují již v základu veškerou bezpečnostní výbavu. Fakt, že se za bezpečnost nemusí připlácet pouze dokazuje, že to výrobce myslí s posádkou svých vozů opravdu vážně.

Zavazadlový prostor je od vlastního interiéru oddělen praktickou sklopnou mříží. Upozorňujeme však, že se nejedná o homologaci N1, kterou si může potencionální zájemce v rámci modelu XC70 samozřejmě také objednat.

Automobil byl vybaven přeplňovaným zážehovým pětiválcem o objemu 2521 cm3. Pohonná jednotka nabízí nejvyšší výkon 154 kW při 5000 ot./min. a největší točivý moment 320 N.m v širokém spektru otáček (1500- 4500/min.). Dostatečný výkon umožňuje snadné řešení nebezpečných situací.

Počítadlo kilometrů prezentovaného volva ukazovalo pouhých 1000 km, kombinovaná spotřeba pohonných hmot 12 l/100 km může proto být poněkud zavádějící. Vůz byl vybaven pětistupňovou automatickou převodovkou Geartronic s možností ručního řazení.

K dispozici je i šestistupňová samočinná převodovka, vzhledem dostatečně výkonnému motoru nám ale pětistupňová varianta vychází jako optimální. Při jízdě překvapuje ticho v interiéru stejně jako důmyslné odpružení automobilu díky aktivnímu podvozku Four-C.

Dva režimy (Comfort a Sport) mají za úkol splnění náročných požadavků širokého spektra uživatelů. Ověřili jsme si však, že při razantním průjezdu zátáčkou v režimu Sport přeci jen vítězí vyšší světlá výška a vůz relativně rychle ztrácí kontakt s vozovkou.

Dalším omezením pro sportovní ambice majitelů je předčasná aktivace stabilizačního systému DSTC. Kvůli rychlé jízdě se však XC70 rozhodně nepořizuje…

Na kluzkém povrchu jsou jízdní vlastnosti výrazně zlepšeny systémem pohonu všech kol AWD s technologií Instant Traction. Zde dochází pomocí viskózní spojky k okamžitému přenosu točivého momentu mezi jednotlivá kola. Při jízdě na suchých vozovkách je na přední nápravu přenášeno až 95 % výkonu, což významně redukuje spotřebu paliva.

Dobrodruhové o něm sní, protože se neztratí v terénu, manažeři si ho pořídí, protože je reprezentativní a my mu po naší týdenní známosti také rádi dáváme zelenou – Volvo XC70 v sobě totiž skrývá zdařilou kombinaci všech jmenovaných atributů.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Volvo XC70 2.5 T

Motor

Zážehový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2521 ccm. Nejvyšší výkon 154 kW při 5000 ot./min. Největší točivý moment 320 N.m při 1500-4500 ot./min.

Převodné ústrojí

Pohon všech kol. Pětistupňová samočinná převodovka.

Podvozek

Aktivní podvozek Four-C.

Karoserie

Samonosná pětidveřová

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s. Kombinovaná spotřeba paliva 11,1 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 276,3 cm. Celkové vnější rozměry 476/186/156,2 cm. Palivová nádrž 72 l.

Základní cena

1 390 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Volvo
Model:XC70
Karosérie:Kombi
Motor:2.5T
Palivo:benzín
Rok výroby:2008
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -