Povedený facelift - Audi A4 2.0 TFSI (TEST)

Testy
31.05.2005

F T G

Povedený facelift - Audi A4 2.0 TFSI (TEST)

Modernizované Audi A4 se na našem trhu prodává již od prosince. Tento vůz prošel na sklonku loňského roku výraznou úpravou a právě jeho inovované provedení má navázat na prodejní úspěchy původního modelu A4. Příchod zcela nové generace se očekává v roce 2007, prezentovaný vůz si tak pravděpodobně prošel posledním vylepšením.

 

Příchod zcela nové generace se očekává v roce 2007, prezentovaný vůz si tak pravděpodobně prošel posledním vylepšením. To co nejvíce přitahuje pozornost kolemjdoucích je bezesporu mohutná maska chladiče.

Tento prvek si původně našel své uplatnění u exkluzivní varianty automobilu A8 a stále častěji se využívá i u jeho mladších sourozenců a nutno dodat, že úspěšně. Vozům se čtyřmi kruhy ve znaku totiž dodává jistou dávku elegance a zároveň sportovního střihu.

Také vzadu podle koncových svítilen si lze všimnout podobného ztvárnění jako u luxusní limuzíny A8, která však podle našeho názoru disponuje pohlednějším ztvárněním, což je bezesporu dáno jejími úctyhodnými rozměry.

V rámci této koncepce tak audi postupně sjednocuje základní designové prvky svých vozů. Sedan A4 podle současných trendů automobilů segmentu střední třídy prodloužil (o 38 mm) oproti své původní verzi.

V interiéru se mnoho nezměnilo, nesmíme ale zapomenout na nový tříramenný volant se středem efektně kopírujícím tvar masky předního chladiče. Přepracované jsou rovněž i některé ovladače s ergonomicky řešeným tvarováním.

Přístrojová deska má líbivé bílé podsvícení, které neruší posádku ani při dlouhých nočních jízdách, analogové přístroje jsou lemované chromovanými rámečky.

Příkladem pro některé automobilové výrobce by mohla být vysoká kvalita dílenského zpracování každého detailu. Hlavními atributy jsou plasty z měkkého materiálu a dokonalé slícování jednotlivých částí.

Odměnou za důmyslné zpracování vnitřního prostoru může být absence jakéhokoli drnčení a vrzání a to i při jízdě po nekvalitním povrchu městských komunikací. Sedadla jsou příjemně tuhá přesně tak jak jsme u tohoto výrobce zvyklí.

Nohy posádky vpředu poněkud omezuje relativně široký středový panel. Zadní opěradla se dají sklopit, nedělený sedák ale zamezuje vytvoření úplně rovné plošiny. Zavazadlový prostor se proti předchůdci zvětšil o 18 litrů, jeho objem je udáván hodnotou 460 l.

Ložná hrana se nachází ve výšce 694 mm. Výborné jízdní vlastnosti jsou udávány zejména pohonem všech kol quattro, který zaručuje příkladnou stabilitu i v situacích, kdy vozy s pohonem jedné nápravy ztrácejí přilnavost.

V mezních podmínkách se nové audi sune ze zatáčky spíše bokem a nikoli po tečně nebo s předbíhající zádí. Bohatá výbava zahrnuje již v základu šest airbagů, samočinnou dvouzónovou klimatizaci a v neposlední řadě elektronický systém ESP s možností jeho vypnutí.

Vůz byl navíc vybaven příplatkovými sedmnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 235/45 R17. Tvrdší charakter rovněž podtrhoval sportovní podvozek.

Z téměř padesáti různých konfigurací modelu A4 jsme si vybrali sedan s druhou nejsilnější benzinovou motorizací 2.0 TFSI. Mezi jeho přednosti bezesporu patří kultivovaný chod a vynikající pružnost. Pohonná jednotka solidně zatahuje již od 1600 ot./min. až do 6500 ot./min. Nejvyšší výkon 147 kW je dobře využitelný zejména v kombinaci s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Spotřeba se během našeho redakčního testu pohybovala kolem 10,5 l/100 km, což je s přihlédnutím k výkonnému motoru a stálého pohonu všech kol uspokojivá hodnota.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Audi A4 2.0 TFSI

Motor

Přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1984 ccm. Nejvyšší výkon 147 kW při 5100 – 6000 ot. /min. Největší točivý moment 280 N.m při 1800 – 5000 ot./min.

Převodné ústrojí

Stálý pohon všech kol (mez. Diferenciál Torsen). Šetistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná, čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 238 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 12,6/6,6/8,8 l /100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 264,8 cm. Celkové vnější rozměry 456,8/177,2/142,7 cm. Palivová nádrž 63 l.

Základní cena

1 150 000 Kč

Tým Autoindex.cz

Základní parametry
Výrobce:Audi
Model:A4
Karosérie:Sedan
Motor:2.0 TFSI
Palivo:benzín
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -