Renault Talisman Grandtour Blue dCi 190 EDC – zrozen pro cestování

Testy
20.09.2021

F T G

Renault Talisman Grandtour Blue dCi 190 EDC – zrozen pro cestování

Omlazený Renault Talisman je komfortní společník na dlouhé cesty a to nejen díky prostornému interiéru. Přestože vznětový dvoulitr přišel v rámci splnění přísných emisních norem o pár koní, stále nabízí velice agilní jízdní projev. Jak se s ním jezdí, jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu.

Praktický Renault Talisman Grandtour je zástupce klasických kombíků střední třídy. Nedávný facelift byl spíše kosmetického charakteru, změnila se však i technika pod kapotou. Decentní vůz se chlubí praktickým zavazadelníkem, a tak je doslova předurčen pro rychlé dálniční přesuny. Zajímavostí je pak skutečnost, že v jiném provedení než kombi si model Talisman již nepořídíte.

Co je nového?

Při pohledu na exteriér si okamžitě všímáme přepracovaných předních a zadních světlometů. Ty dostaly nejen novou grafiku, ale také technologii. Vpředu se Renault chlubí systémem LED Matrix, které neoslní ostatní řidiče ani v dálkovém režimu. Samozřejmostí jsou dynamické blinkry zadních sdružených světel. Těmi prochází chromovaná lišta, což přidává vozu na eleganci.

Za zmínku rovněž stojí i výraznější maska chladiče, která přináší modernější vzhled. S novou maskou souvisí i upravený přední nárazník a anténu na střeše nahrazuje „žraločí ploutev“. Jinak automobil má stále atraktivní karosérii a z každého úhlu pohledu z něj vyzařuje nenucená dynamika a mohutnost. Líbí se nám výrazný aerodynamický tvar budící respekt. Svažující se zadní část auta opticky výrazně prodlužuje karosérii, takže Talisman působí ještě robustněji, než tomu je ve skutečnosti.  

Také uvnitř automobilu jsou jen drobné změny a není se čemu divit. Interiér Renaultu Talisman žádné velké úpravy nepotřeboval. Palubní deska dostala nové chromované rámečky a luxusní dojem nyní navozuje ambientní osvětlení s možností volby z osmi barev. Dominantním prvkem přístrojové desky je na výšku orientovaný displej s novým infotainmentem.

V rámci nadstandardní výbavy Easy Pilot navíc dostanete digitální přístrojový displej. Ten nabízí několik režimů nastavení a rovněž koresponduje s barvami ambientního osvětlení. Modernizace také přinesla několik nových tlačítek, která zpříjemňují ovládání vybraných funkcí. Za zmínku například stojí možnost vypnutí systému start-stop nebo systému aktivního udržování vozu v jízdním pruhu.

Testovaný vůz v nejvyšší výbavě Initiale Paris se chlubí bohatou základní výbavou. Velkou pochvalu zaslouží pohodlná přední sedadla čalouněná kvalitní kůží Nappa. Ty posádku doslova hýčkají i při dlouhém cestování a skvěle podrží tělo v zatáčkách. Nechybí jim účinné větrání a vyhřívání a samozřejmostí je také masážní funkce. Vpředu je navíc dostatek místa prakticky ve všech směrech.

Na nedostatek prostoru si nemůže stěžovat ani posádka na zadních sedadlech. Ocenili jsme, že i vzadu nabízí kombi dostatek pohodlí. Vyšší jedinci se mohou setkat snad jen s omezeným prostorem v oblasti hlavy, za což může aerodynamicky tvarovaná střecha. Zavazadlový prostor má objem 492 litrů, měřeno metodou nad vyjímatelným dnem. Posádka ale ocení především jeho skvělou využitelnost. Kufr má totiž pravidelný tvar a velký vstupní otvor.

Pouze turbodiesel

Omlazený Talisman Grandtour nově pořídíte už jen v naftě. V nabídce jsou dvě výkonové varianty vznětového dvoulitru.  My jsme testovali silnější verzi s označením dCi 190 s nejvyšším výkonem 139 kW při 3500 ot/min. Největší točivý moment 400 Nm pak vrcholí v rozmezí 1750 – 3000 ot/min. Motor je spojen výhradně se sedmistupňovým automatem EDC a využívá vstřikování AdBlue.

Okamžitě po nastartování si všímáme kultivovaného chodu a velmi dobrého zátahu ve středních otáčkách. Pohonná jednotka má dostatek síly pro předjíždění či rychlé dálniční přesuny a to i s plně naloženým vozem. Palec nahoru zaslouží převodovka, která si s motorem dobře rozumí. EDC řadí intuitivně i docela rychle. A jak je na tom testovaný motor se spotřebou pohonných hmot?

V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem sedmilitrové hranice.  Při snaze o úspornou jízdu však není problém srazit apetit motoru k 6 l/100 km. Ve městě a na dálnici počítejte s apetitem v rozmezí 7-8 l na sto kilometrů. Při rychlosti 130 km/h točí motor 2200 ot/min, což zajišťuje solidní akustický  komfort.  Poněkud nás překvapila relativně malá palivová nádrž. U varianty s výbavou 4 Control totiž její objem činí pouze 45 litrů. A to je na rodinné kombi opravdu málo. Bez zmiňované nadstandardní výbavy máte k dispozici padesátilitrovou nádrž, což ale také není příliš. Zejména na dlouhé cesty.

Zázrak v podobě aktivně řízených kol

Testovaný Renault Talisman Grandtour v nejvyšší výbavě Initiale Paris se chlubil paketem Pack 4Control. Součástí tohoto moderního prvku je nejen řiditelná zadní náprava, ale i adaptivní tlumiče. Ty zaručují v kombinaci s devatenáctipalcovými koly perfektní stabilitu. Na druhou stranu má ale podvozek co dělat, aby se vypořádal s nekvalitním povrchem. Občas tedy přenáší do interiéru citelné rázy.

Hlavním lákadlem avizovaného paketu je ovladatelnost, jejíž směr udává právě sofistikovaný systém natáčecí zadní nápravy 4Control. Díky němu totiž automobil částečně boří fyzikální zákony a chová se výrazně jinak než vůz s konvenčním systémem. Zadní náprava se do rychlosti 60 km/h natáčí v opačném směru než přední kola a po překročení hranice 60 km/h ve směru stejném. Díky tomuto řešení je testované kombi velice obratné, a to zejména v nižších rychlostech. Prudké zatáčky tak lze projíždět opravdu rychlým tempem. 

Řízení je poměrně strmé, zaslouží si ale výtku za příliš účinný posilovač. Režim Sport sice účinnost posilovače sníží, výraznější zpětnou vazbu od předních kol však nečekejte. Brzdy fungují na jedničku a nevadnou ani při opakovaném razantním brzdění. Navíc se skvěle dávkují.

Resumé

Renault Talisman Grandtour Blue dCi 190 EDC je prostorným rodinným vozem s prakticky řešeným zavazadelníkem.  Moderní design karosérie doplňuje příjemný interiér s pohodlnými sedadly. Palec nahoru zaslouží relativně výkonný motor s dobrým odhlučněním v kombinaci s rychle řadící automatickou převodovkou EDC. Nejvyšší výbava Initiale Paris navíc přidává prémiový charakter. S tím však koresponduje i poměrně ambiciózní pořizovací cena.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -