Nová DS 9 - komfortní sedan nabitý nejpokrokovějšími technologiemi

Novinky
29.07.2021

F T G

Nová DS 9 - komfortní sedan nabitý nejpokrokovějšími technologiemi

Právě v těchto dnech přichází na český trh vrcholová nabídka francouzské značky DS Automobiles. Jedná se o velký reprezentativní sedan DS 9, který kromě atraktivního vzhledu a nových bezpečnostních technologií především nabízí pasažérů to nejpohodlnější cestování na předních i zadních sedadlech. 

Modelovou řadu značky DS tak dnes tvoří vozy DS 3 Crossback, DS 4, DS 7 Crossback a nejnověji DS 9. Poslední novinka je již od počátku vybavena také plug-in hybridním pohonem E – Tense a vzhledem ke schopnosti jízdy s nulovými emisemi splňuje tato francouzská limuzína také emisní požadavky očekávané v blízké budoucnosti.

Luxus na první pohled

Představená novinka je současným vrcholem nabídky značky DS.  Svojí délkou 4934 mm, šířkou 1933mm a výškou 1460mm jenom potvrzuje, že se jedná o skutečně rozměrný automobil překračující dnešní běžné standartní rozměry. Konstrukčně byla využita nová verze podvozkové platformy EMP2 a díky rozvoru téměř 2895 mm vůz výrazně  získal dostatek prostoru na zadních sedadlech. Celkový dynamický a elegantní vzhled dotváří klesající střecha ve stylu fastbacku. Tento tříprostorový sedan navazuje na  typické znaky modelů značky DS. Charakteristická je přední část s maskou DS Wings a mřížkou chladiče s trojrozměrným výbrusem. Světla využívají špičkovou technologii DS Active LED Vision s otáčejícími se moduly o 180 stupňů včetně originálně řešeného denního svícení. Na kapotě také najdeme dekor ve tvaru šavle, který se zatím využíval jen v interiéru značky.

V komfortní kabině zaujme použití ušlechtilých materiálů na velkých plochách, palubní deska celá čalouněná kůží nebo důkladné zpracování sedadel s motivem hodinového pásku. To vše jenom svědčí o vysoké péči, která byla věnována tvůrci tohoto modelu téměř každému detailu. Najdeme zde například tlačítka ve formě krystalů, stropní čalounění Alcantra na celém stropě i na slunečních clonách nebo stropní madla a airbag ve středu volantu ručně potažený kůží. Sedadla jsou vyhřívaná, odvětrávaná a jsou vybavena masážní funkcí. Novinkou je nastavitelná opěrka hlavy Lounge a za pozornost stojí i středová loketní opěrka v kůži. V aktuální nabídce jsou dvě úrovně výbavy: Performance Line a Rivoli navíc s volitelnými styly interiéru. Tento prémiový vůz prakticky nabízí novou definici individualizovaného komfortu, kdy se každý pasažér sám řídí  a nastavuje osobní pohodlí podle vlastních pocitů a potřeb.

Plug-in hybridní motorizace

Nová DS 9 je v současné nabídce s plug-in hybridním pohonem E-Tense s celkovým výkonem 225 k. Ten tvoří  benzínový turbomotor PureTech a elektromotor, který dokáže díky baterii 11,9 kWh ujet 46–50 km (dle protokolu WLTP) v režimu s nulovými emisemi. Emise CO2 se v závislosti na výbavě pohybují od 35 do 37 g/km, homologovaná spotřeba ve smíšeném cyklu WLTP je 1,5 l/100 km. Elektromotor s osmistupňovou automatickou převodovkou se v jízdní praxi využívá především při rozjíždění, zvýšení akcelerace nebo pro jízdu v režimu s nulovými emisemi až do jízdní rychlosti 135 km/hod. Při nastartování se vždy automaticky spustí elektrický režim, doplněný hybridním režimem, který sám řídí jednotlivé druhy energie. Vůz tedy jede v plném elektrickém nebo spalovacím režimu nebo v jejich vzájemné kombinaci podle jízdní situace nebo volby ze strany řidiče. Režim E-Tense Sport nabízí maximální kumulaci obou dostupných energií, s upraveným nastavením akceleračního pedálu, převodovky, řízení a řízeného odpružení.

DS 9 používá systém rekuperace energie, který dobíjí baterii při zpomalení nebo ve fázi brzdění. Funkce E-Save navíc zajišťuje rezervu energie v baterii, která umožňuje absolvovat část cesty v režimu nulových emisí, například při vjezdu do centra města s emisním omezením. Podle údajů výrobce lze baterii  nabít za 1 hod 45 min pomocí palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW zapojené přes kabel dodaný na přání do domácí nebo veřejné dobíjecí stanice. Současnou nabídku brzy doplní dva další plug-in hybridní motory E-Tense. První motorová jednotka  E-Tense 360 4x4  (265kW/520Nm) slouží pro inteligentní pohon všech čtyř kol, který byl vyvinut společně s divizí DS Performance. Druhý sdružený agregát E- Tense 225 (165kW/360 Nm)  pohání jednu nápravu s rozšířeným dojezdem. V nabídce je rovněž benzínový motor PureTech 225 (165kW/300Nm). Všechny modely jsou dodávány s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Špičkové technologie a servisní služby

Nová DS 9 přichází s řadou  špičkových technologií, které dnes  úspěšně používají  i ostatní modely tohoto výrobce. Systém DS Safety zahrnuje sedm hlavních funkcí, díky nimž je jízda výrazně bezpečnější: DS Night Vision, DS Driver Attention Monitoring, DS Active LED Vision, sledování mrtvých úhlů, automatické nouzové brzdění, systém čtení dopravních značek s uvedením povolené rychlosti a systém aktivního varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.  Za pozornost stojí také například  systém DS Active Scan Suspension. Ten zahrnuje kameru snímající silnici, čidla světlé výšky, akcelerometry a detektory náprav, které zaznamenávají všechny pohyby a přenášejí je do systému, jenž mění tlumení a odpružení každého kola, aby se zvýšila bezpečnost, pohoda za volantem a výsledkem byl bezkonkurenční komfort.

Další systém DS Drive Assist umožňuje řidiči využívat poloautonomní řízení úrovně 2. V jízdní praxi to znamená překonat velké vzdálenosti v největším pohodlí a optimální bezpečnosti. Rychlost je regulována podle okolí. Systém používá několik čidel a působí na řízení, aby vedl DS 9 v jízdním pruhu, který si řidič zvolí. Tato technologie je použitelná do rychlosti 180 km/hod. a řídí rychlost a dráhu jízdy pod dohledem řidiče, kterému přináší bezpečí a klid. Praktická je také funkce DS Park Pilot, která slouží k nalezení místa k zaparkování.  Stačí jen zvolené místo přejet rychlostí do 30 km/h. Řidič následně na dotykovém displeji označí, že chce zaparkovat a vybere, zda podélně, nebo svisle. Pak stačí stisknout tlačítko Park a nechat vše na systému. Zrychlení, brzdění a směr jízdy se řídí automaticky, a to jak při parkování, tak při výjezdu z parkovacího místa.

Špičkové jsou světla DS Active LED Vision, která nepřinášejí jen opravdu kvalitní výhled díky modulům otáčivým v úhlu 180°, ale dokáží přizpůsobit paprsek světla z hlediska šířky i dosahu konkrétním podmínkám na silnici a rychlosti vozu. K dispozici je několik režimů, které se spouští automaticky: Parking, Town Beam (šířka světelného toku se zvětší po 3 vteřinách jízdy), Country Beam (zaměření dopředu při rychlosti nad 50 km/hod.), Motorway Beam (dosah se prodlouží při rychlosti nad 110 km/hod.), Adverse Weather (při spuštění stěračů se výkon modulů zvýší a intenzita hlavních světlometů se sníží) a High Beam (maximální osvětlení spojené s automatickým přepínáním dálkových a potkávacích světel). Nabídku doplňuje funkce „natáčení světlometů“. Tím, že světla silnici osvětlují lépe a do větší vzdálenosti nebo více do stran, zvyšuje se bezpečnost řidiče i posádky.

Nový luxusní  sedan DS 9 se podobně jako ostatní modely této značky prodávají s nadstandartní servisní péčí Free Drive na pět let zdarma. Pro majitele to představuje pětiletou tovární záruku včetně všech předepsaných pravidelných prohlídek a výměny opotřebených dílů. Cena novinky začíná aktuálně na 1 325 000 Kč ve verzi Performance Line s motorizací PureTech 225 EAT8. Cena vrcholné plug-in hybridní verze E-Tenze ve výbavě Rivoli s pohonem všech kol a výkonem 360 koní je stanovena na 1 875 000 Kč. Další informace přineseme v našem redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -