Pocit bezpečí - Volvo V50 1.6 D (TEST)

Testy
06.04.2005

F T G

Pocit bezpečí - Volvo V50 1.6 D (TEST)

Široká bezpečnostní výbava již v základním provedení tvoří spolu s elegantními tvary karoserie a úsporným vznětovým čtyřválcem opravdu zdařilou kombinaci automobilového snu. Řeč je samozřejmě o pohledném švédském kombi V50, které získalo podle italské poroty prestižní soutěže o nejkrásnější ....

 

Řeč je samozřejmě o pohledném švédském kombi V50, které získalo podle italské poroty prestižní soutěže o nejkrásnější automobil světa prvenství. Nutno podotknout, že avizovaný model musel pokořit téměř šedesát světových novinek přímo na proslulém milánském náměstí.

Obdobného vítězství dosáhl tento vůz i v německém časopisu Bild am Sonntag v rámci soutěže Zlatý volant. Po našem týdenním seznamování s touto novinkou musíme jen potvrdit opravdu povedené křivky oku lahodícího designu, který nepřetržitě budil pozornost u kolemjdoucích.

Atraktivní vzhled však není jediným požadavkem náročného zákazníka a právě proto jsme Volvo podrobili náročnému testu, při němž jsme urazili kolem 1500 kilometrů.

Značnou pozornost při cestování jsme mimo jiné věnovali i zcela nové celohliníkové šestnáctistovce, jenž vznikla ve spolupráci s Fordem a skupinou PSA. Pohonná jednotka o objemu 1560 cm3 se chlubí výkonem 81 kW a největším točivým momentem 240 N.m při 1750 ot./min.

Při samotné jízdě se potvrdila velmi slušná hodnota průměrné spotřeby paliva, která se v kombinovaném režimu pohybuje na hranici 5 l/100 km.

Motor disponuje hladkým chodem bez vibrací a díky jeho relativně nízké hmotnosti nedochází k přílišnému zatěžování přední nápravy. To se samozřejmě příznivě projevuje na neutrálním chování v mezních situacích.

Ostatně kvality podvozku s víceprvkovou zadní nápravou jsme si již ověřili u automobilů jako jsou např. Ford Focus C-Max nebo Mazda 3. Právě s těmito modely totiž model V50 (stejně jako S40) sdílí některé podvozkové části. Řízení umí dobře zprostředkovat kontakt s vozovkou, posádku rovněž hýčká nízká hladina aerodynamického hluku v kabině.

Líbilo se nám kvalitní dílenské zpracování interiéru, potencionální zájemce jistě také zaujme neobvykle tenká středová konzola.Mezi atributy, kterými naopak testované kombi příliš nenadchne patří poněkud menší vnitřní prostor a to především v oblasti zavazadelníku.

Ten je se svým objemem 0,417 m3 v porovnání s konkurencí opravdu slabou stránkou modelu V50. Vhod by také určitě přišlo větší množství odkládacích schránek, u zadních dveří chybí například úložné místo úplně.

Jako pravý opak ale působí švédský elegán v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti. Již v základní výbavě jsou zahrnuty nejmodernější bezpečnostní prvky. Jmenujme například systém ochrany páteře při nárazu zezadu WHIPS, hlavové airbagy, boční airbagy nebo třeba brzdový asistent EBA.

Již při prvním usednutí do automobilu posádku překvapí robustní dveře stejně jako mohutné boční sloupky. Díky tomu se posádka ve voze cítí opravdu jako v trezoru, což může být pro racionálně uvažující motoristy opravdový důvod pro nákup tohoto severského automobilu.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Volvo V50 1.6 D

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválce o zdvihovém objemu 1560 ccm. Nejvyšší výkon 81 kW při 4000/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1750/min.

Převodné ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 190 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,1 s. Průměrná spotřeba paliva 5,0 l /100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 264 cm. Celkové vnější rozměry 451,4/177/145,2 cm. Palivová nádrž 55 l.

Základní cena (testované provedení)

775 000 Kč (808 000 Kč)

Tým Autoidnex.cz

Základní parametry
Výrobce:Volvo
Model:V50
Karosérie:Kombi
Motor:1.6D
Palivo:nafta
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -