Peugeot Rally Cup – peklo v Hustopečích

Motorsport
25.06.2021

F T G

Peugeot Rally Cup – peklo v Hustopečích

Konečně se příznivci motorsportu dočkali a letos poprvé mohli za přísných hygienických podmínek sledovat divácky atraktivní Rally Hustopeče, která nejen posádkám připravila řadu horkých chvilek. Již 16. ročník této soutěže totiž doprovázely opravdu tropické teploty.

Měřené RZ v okolí Hustopečí je pověstná rychlou jízdou mezi vinicemi, ale také množstvím šotolinových úseků. Ty dokáží prověřit nejednoho závodníka, vždyť mimo asfalt se v našich podmínkách prakticky vůbec nejezdí. A tak není divu, že se jen málokdo z českých závodníků cítí na tomto povrchu jako doma.

Dalším specifikem je skutečnost, že asfalt prakticky neustále pokrývá vrstva jemného prachu, který se neustále víří. Grip vozů se tedy mění prakticky na každém metru, což činí tuto soutěž jednou z nejnáročnějších u nás. Nesmíme zapomenout ani na dlouhé rovinky, kde závodní vozy pravidelně dosahují své maximální rychlosti.  

Jak jsme již avizovali, letošní ročník byl navíc okořeněn relativně vysokými teplotami, který znepříjemňují soutěž nejen samotným jezdcům, ale prakticky všem zúčastněným. Zajímavostí je, že teploty v závodních speciálech hravě atakují hranici šedesáti stupňů. A není třeba dodávat, že jezdci musí být povinně vybaveni nehořlavou kombinézou. Sobotní program navíc začínal měřenou rychlostní zkouškou prakticky v poledních hodinách.

Nepříznivý úvod soutěže pro posádky speciálů značky Peugeot

Do šestnáctého ročníku oblíbené Rally Hustopeče se přihlásilo rekordních deset posádek oblíbeného Peugeot Rally Cupu, ale hned úvodní etapa vyřadila ze hry celou polovinu. A příčina většiny problémů a odstoupení by se dala popsat jedním slovem – antikat. Jezdeckých chyb se nevyvaroval ani zkušený René Dohnal, který poškodil přední nárazník krátce po nájezdu na šotolinu.

„Chtěl jsem auto překývnout ze zatáčky do zatáčky, ale pneumatiky chytily grip rychleji, než jsem čekal a vyletěli jsme ven. Odneslo to čelní sklo a při návratu na trať také světlo a nárazník. Byl jsem z toho hodně rozčarovaný, a to jsem ještě nevěděl, že se na druhém průjezdu tou samou zkouškou potkáme s antikatem, který vyřadil několik posádek ze hry. My jsme tam nechali v uvozovkách jen ráfek a druhý nárazník.“

Dominik Brož s Peugeotem 208 R2 může mluvit o velikém štěstí. Přehnal nájezd na šotolinu na divácky atraktivní Kraví hoře a vyletěl z trati do vzrostlého křoví. Nakonec ho to stálo jen desetivteřinovou ztrátu a pomačkané plechy. O pár kilometrů dál stál betonový antikat, do kterého vrazil Lukáš Krupička, a to tak nešťastně, že kromě utrženého kola se převrátil přes střechu. V podobném duchu se nesla i druhá rychlostní zkouška, ve které havaroval Michal Vaňhara.

Po dvouleté pauze se za volant závodní „dvěstěosmičky“ vrátil Jan Talaš, který v Peugeot Rally Cupu zvítězil v roce 2018. Své si užil už před závodem, na svém voze měnil karoserii a kvůli všem legislativním úkonům najezdil v týdnu před soutěží v civilním voze přes 2000 kilometrů. Ze svého jezdeckého umění ale nic nezapomněl a Hustopeče rozjel ve velkém stylu. Vyhrál tři úvodní erzety a průběžně vedl i dvoukolky.

Pak ale přišel poslední páteční test a uražené kolo zastavilo i Talašovu spanilou jízdu. V tento moment byl už mimo hru i Jiří Pohlídal, který šel přes střechu na stejném místě, jako při prvním průjezdu Krupička. David Štefan s druhým Peugeotem 208 Rally4 se potkal s antikatem rovněž na třetím testu a utržené kolo ukončilo jeho pěkně rozjetou soutěž.

Druhá část závodu v pozitivním rytmu

Úvodní etapa všem ukázala, jak obtížná tato soutěž v Hustopečích může být. Pět posádek Peugeot Rally Cupu odstoupilo a z nich pouze Jan Talaš dokázal poškozený vůz opravit a v rámci super rally nastoupit do druhé etapy. Ta přinesla o poznání klidnější průběh, všechny rychlostní zkoušky vyhrál René Dohnal s turbem, těsně následovaný Janem Talašem. Na třetí pozici se střídal Dominik Brož a David Soldát. Jan Talaš si svůj pověstný kalich hořkosti vypil jen pár kilometrů před cílem, kdy ho zradilo palivové čerpadlo.

Vítězem Peugeot Rally Cupu ve třídě Rally 4 se stala posádka René Dohnal – Roman Švec. Po problémech v úvodu soutěže tedy asi nikoho nepřekvapí komentář Reného Dohnala:

„Ani nevím, jestli se z toho můžeme radovat. Pátek byl pro nás očistec a velká frustrace. S konečným umístěním a body jsem pochopitelně spokojený, ale celkově to nebyl dobrý výkon.“

První místo ve třídě R2 vybojoval Dominik Brož navigovaný Petrem Těšínským.

„Po krizi v první erzetě a oprášení toho křoví jsem se trochu zklidnil, neměli jsme žádné další problémy. Nechtěl jsem udělat další chybu, v Hustopečích k ní není nikdy daleko. Vedro bylo úmorné, ale jako vždy jsme si jižní Moravu užili.“

Druhá pozice ve třídě R2 patřila posádce David Soldát-Jan Winzig a třetí příčku obsadil Martin Narovec s Tomášem Lovčíkem.

Následujícím podnikem pátého pokračování Peugeot Rally Cupu bude v polovině července 48. ročník Rally Bohemia.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -