Nissan Qashqai – nastupuje inspirativní třetí generace zakladatele městských crossoverů

Novinky
09.06.2021

F T G

Nissan Qashqai – nastupuje inspirativní třetí generace zakladatele městských crossoverů

Představená novinka nabízí elegantní design, úspornější a ekologičtější hnací ústrojí a také řadu pokrokových technologií. Díky revoluční alianční platformě CMF-C nový Nissan Qashqai výrazně zvyšuje laťku v oblíbeném segmentu crossoverů.

Podle Petry Růžičkové, ředitelky importu Nissan pro Českou republiku právě tento vůz za aktuálně příznivou cenu přináší uživatelům nejen spoustu novinek, ale také mimořádný prostor, kultivovanost a bezpečnost včetně zdařilého vzhledu. Nový Qashqai má v příštích měsících a letech otevřít novou budoucnost značky Nissan na našem českém trhu.

Elegantní vzhled i interiér

Tento zajímavý model vznikl v Evropě, konkrétně ve Velké Británii a byl určen pro evropské zákazníky. Od zahájení produkce v  roce 2007  bylo vozů Nissan Qashqai prodáno téměř tři miliony a nyní přichází již jeho třetí generace. Karosérie na první pohled zaujme prodlouženým rozvorem a až dvacetipalcovými koly s disky z lehké slitiny. Nový Qashqai v poslední verzi působí sportovněji a dynamičtěji a vzhled je navíc umocněn atraktivní boční linkou. Rozvor se zvětšil o 20 mm na současných 2666 mm a celková délka narostla o 31 mm na  4425 mm Výška vozu je nyní 1625 mm a jeho šířka 1835 mm. Přední části dominuje zvětšená maska chladiče ve stylu Nissan V-Motion v chromovaném provedení s linkou z matného chromu. Za pozornost rozhodně stojí pokrokové Full LED matrix světlomety s charakteristickým podpisem LED denního svícení ve tvaru bumerangu. V představené nabídce je celkem jedenáct barev karosérie a pět atraktivních dvoubarevných kombinací.

Příjemným překvapením je rozhodně interiér vozu. Zaujme jeho prostornost a řada detailů provedení směřující k praktičnosti a pohodlí pro pasažéry. Nárůst vnějších rozměrů se příznivě projevil i na vnitřním prostoru pro posádku včetně velikosti zavazadelníku. Ten má nyní objem 461 litrů také zásluhou snížení podlahy o 20 mm vlivem přepracované konstrukci zadního zavěšení. Nová koncepce interiéru využívá nejmodernější řešení, příkladem je digitální přístrojový štít s 12,3 palcovou obrazovkou a konfigurovaným zobrazením nebo 10,8 palcový head-up displej promítající informace přímo na čelní sklo před řidičem. Řada uživatelů přivítá zachování klasických ovladačů při zvýšeném důrazu na jejich praktickou použitelnost a ergonometrii ovládání. Lepší viditelnost z vozu mají zajistit tenčí A sloupky, větší sklon čelního skla nebo přesunutí vnějších zpětných zrcátek od sloupku dveří do vhodnější pozice. Uživatelé jistě přivítají také zvětšení úhlu otevírání zadních dveří nebo prémiovější řešení multimediálního systému prostřednictvím devítipalcové dotykové obrazovky.

Aktuální nabídka s mild hybridním pohonem

Při zahájení prodeje v září 2021 bude v nabídce benzinový motor 1,3 DIG-T  138 k/156 k (103kW/116kW) 12V MILD HYBRID. Tato motorizace u nového modelu Nissan Qashqai je cenově dostupnější hybridní technologií, která poskytuje podporu točivého momentu, možnost delšího vypnutí motoru při volnoběhu, rychlé opětovné nastartování a režim plachtění až do zastavení se zlepšením úspory paliva i nižšími emisemi CO2 (-4 g/km).  Mild hybridní systém ALiS přidává k celkové hmotnosti vozidla pouhých 22 kg. Při zpomalování se energie získává rekuperací a ukládá se do lithium-iontové baterie. Tato energie je následně využívána v režimu Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze pro verze s CVT převodovkou Xtronic) a jako podpora točivého momentu benzinového motoru při akceleraci. V režimu plachtění do zastavení, při rychlostech nižších než 18 km/h a při brzdění se motor vypne a akumulovaná energie se použije k napájení elektrických zařízení vozidla.

Mild hybridní systém je spojen s osvědčeným a renomovaným zážehovým motorem 1.3 DIG-T, který byl představen v modelu Qashqai již v roce 2018. Tato pohonná jednotka byla dále vylepšena téměř o padesát inovovaných komponentů a splňuje emisní normu Euro6-d Full. Agregát například dostal nový obtokový ventil pro rychlejší reakci turbodmychadla nebo nové vstřikovací trysky pro ještě jemnější rozprášení paliva. Benzinový motor 1.3 DIG-T ve dvou výkonnostních variantách je v nabídce v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo pro silnější verzi s novou převodovkou Xtronic. Maximálního výkonu motor ve spojení s převodovkou Xtronic  tak dosahuje při 5500 ot/min, s maximálním točivým momentem 270 Nm již při praktických 1750 ot./min.  Tato převodovka nové generace nabízí lepší spotřebu paliva a pocit zrychlení díky vylepšením včetně systému zdvojeného elektrického a mechanického olejového čerpadla. Také manuální převodovka byla inovována pro rychlejší, přímější a sportovnější pocit z řazení. Pohon předních kol je k dispozici u verzí s výkonem 138 i 156 koní, zatímco pohon všech kol bude k dispozici pouze u modelů s převodovkou Xtronic a výkonnějším motorem.

Výrazná elektrifikace již od příštího roku

Na jaře 2022 se nový Nissan Qashqai představí i s pohonem e-POWER a  s variantami 2WD a 4WD, šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou automatickou převodovkou Xtronic. Systém e-POWER je klíčový prvek ve strategii Nissan Intelligent Mobility a představuje unikátní přístup k elektrifikaci. Skládá se z výkonné baterie a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru o výkonu 157 koní, generátoru energie, měniče a elektromotoru o výkonu 187 k. Jedná se o originální řešení, které umožňuje příjemné lineární zrychlení charakteristické pro elektromobil bez nutnosti externího nabíjení. Pro splnění typických potřeb evropských motoristů při jejich každodenním provozu dosáhnul systém e-POWER pro nový Qashqai významného vylepšení použitím 1,5litrového zážehového motoru s konečným výkonem systému 140 kW (187 k). Zážehový motor slouží výhradně jako generátor elektrické energie, zatímco kola jsou poháněna elektromotorem. To znamená, že motor může vždy běžet v optimálním režimu, což vede k vysoké účinnosti a nižším emisím CO2  včetně spotřeby ve srovnání s tradičním spalovacím motorem.

Celkové řešení má pro potenciálního zákazníka ještě jednu velkou výhodu: pracuje s poměrně malou baterií, která nezabírá příliš mnoho prostoru a navíc nijak dramaticky nezvyšuje cenu vozu, který tak bude dostupnější než klasické elektromobily. Díky čistě elektrickému pohonu nedochází k žádné prodlevě jako u spalovacího motoru nebo tradičního hybridu. Systém e-Power nabídne tři jízdní režimy: Standard, Sport a Eco. Všechny pak mají ještě tzv. mód B s intenzivnější rekuperací. Velkou výhodou systému e-Power je také pocit při jízdě. Nový Nissan Qashqai vybavený tímto motorem jede téměř stejně tiše jako klasický elektromobil a nabízí výraznou akceleraci, která je k dispozici již od nulových otáček. Pro snadnější a plynulejší parkování může řidič navíc zvolit tzv. plíživý režim se zdrženlivější reakcí na sešlápnutí pedálu. Na dvanáctipalcovém TFT monitoru může navíc posádka během jízdy sledovat toky energií a případně efektivně upravovat vlastní režim řízení.

Nová platforma a technologie

 Nový Qashqai je prvním novým modelem v Evropě, který využívá platformu CMF-C která představuje nejmodernější automobilovou a technologickou architekturu. V její konstrukci byly využity lehčí materiály a pokročilé lisovací a svařovací techniky umožňující zvýšení pevnosti, ale i snížení hmotnosti. Karoserie vozu je celkem o 63 kg lehčí a o 41 procent tužší než původní model.  To má pozitivní dopady na jízdní vlastnosti, komfort i kultivovanost a přináší to i vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti.  S novou platformou CMF-C dostal nový Nissan Qashqai také jiné nastavení vzpěr MacPherson vpředu i vzadu. Zadní náprava je přitom u verzí s pohonem předních kol až do velikosti 19 palců řešena systémem torzní příčky. Vyšší verze s koly o velikosti 20 palců a s pohonem všech kol budou pak vybaveny pokročilým víceprvkovým zavěšením typu Multilink. Nový řídicí systém pohonu všech kol a volič jízdních režimů jsou intuitivnější a inteligentnější a přizpůsobují se vnějším podmínkám pomocí pěti jízdních režimů – Standard, ECO, Sport, Snow a Off-Road. V případě prokluzu kola se reakční doba systému pohonu všech kol snížila pětkrát na přibližně 0,2 sekundy.

Podle informací dovozce je základní cena nového vozu Nissan Qashqai třetí generace s benzinovým motorem 1.3 DIG-T MILD HYBRID stanovena na  539 000 Kč a vlastní prodej bude zahájen již v září 2021.  Další informace o této zajímavé novince na našem trhu včetně poznatků z provozu a podrobnějším seznámením se  s celou řadou bezpečnostních asistentů již brzy přineseme v redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.CZ

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -