Oblíbené SUV střední třídy od Volkswagenu prošlo nedávno modernizací, která přinesla nejen atraktivní design, ale také povedený vznětový motor 2.0 TDI EVO. Testovali jsme variantu ve špičkové výbavě Elegance s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG7.
Tiguan patří mezi nejprodávanější modely značky Volkswagen, a tak není divu, že mu výrobce věnuje náležitou pozornost. Vždyť stále častěji nahrazuje roli Passatu a to nejen v rámci rodinného využití, ale také ve firemních flotilách. V kombinaci s nesilnějším turbodieselem v nabídce představuje opravdu lákavou nabídku. A pro zákazníky, kteří ocení větší vnitřní prostor, je k dispozici prodloužená varianta Allspace, která může přepravit až sedm pasažérů. Ta by se však měla dočkat faceliftu až v průběhu letošního roku.
Při pohledu na přední část testované novinky si všímáme originálních světlometů, které výrazně vstupují do blatníků a nápadně tak připomínají novou generaci modelu Golf. Dobrou zprávou je také skutečnost, že si zákazník může připlatit za skvěle fungující maticové světlomety LED, které jako první nabídl špičkový Touareg. Ty dokáží stínovat protijedoucí automobily a zároveň stále nabízet maximální světlený účinek, což jsme si ověřili v praxi.
Větší model Touareg posloužil konstruktérům i jako inspirace při modernizaci karosérie kompaktního Tiguanu. Důkazem je především přední maska a v neposlední řadě také dynamicky tvarovaný nový nárazník. Právě na čelních partiích jsou nové snad všechny prvky. Vpředu se tedy rozhodně nejedná pouze o kosmetický facelift.
Přestože vzadu nenajdeme tolik změn, za zmínku rozhodně stojí nová grafika sdružených světlometů a našemu oku neunikl ani výrazný nápis modelu na víku pátých dveří. Nechybí ani graficky upravené nové logo výrobce. Po otevření pátých dveří se odkryje prostorný zavazadlový prostor s pravidelnými tvary. Díky posunovatelným zadním sedadlům je tak možné do vozu naložit až 615 litrů nákladu. Kufr dále poskytuje dvojitou podlahu, která může skrývat příplatkové rezervní kolo.
Po usednutí na místo řidiče si okamžitě všímáme nového volantu, který najdeme také v poslední generaci VW Golf. Přepracovaný byl i středový panel s moderním infotainmentem. Výtku si zaslouží snad jen ovládání klimatizace, které je plně dotykové a vyžaduje tak větší soustředění, což za jízdy odvádí pozornost. Naštěstí je ovládání oddělené, takže ho nemusíte hledat v multimediálním systému.
Vrcholný displej o rozměru 9,2 palce přišel o klasický otočný ovladač hlasitosti rádia, vše se nyní ovládá dotykově. Jak jsme zmiňovali u ovládacího panelu ventilace, ani zde to nepřináší žádnou výhodu, naopak dotykové řešení snižuje koncentraci řidiče na řízení vozidla. Přestože byl modernizovaný Tiguan vybaven nejmodernějším multimediálním systémem MIB3, který nabízí hlasové ovládání, jeho spolehlivost není u testovaného vozu zrovna nejlepší. Navíc současné hlasové ovládání zcela nenahradí nutnost manuálního zásahu prostřednictvím dotykové obrazovky.
Pochvalu naopak zaslouží použité materiály, jež patří v tomto segmentu ke špičce, stejně jako kvalita zpracování přístrojové desky. Palubní deska má navíc jednoduché a moderní tvarování, které ani časem neomrzí. Sedadla jsou optimálně tuhá a neunaví ani po dlouhém cestování. Prostor na zadních sedadlech lze navíc šikovně měnit díky zmiňované možnosti pousnu těchto sedadel. Námi testovaný vůz ve výbavě Elegance zdobilo atraktivní kožené čalounění. V kombinaci s elektrickým ovládáním předních sedadel za něj zákazník zaplatí přes 60 tisíc korun. Poněkud překvapí příplatkový head-up displej s promítáním na výsuvné plastové sklo.
Zástupce nejvýkonnějšího turbodieselu v nabídce reprezentuje modernizovaný dvoulitrový čtyřválec s továrním označením EA 288 EVO. Motor využívá kapalinou chlazeného turbodmychadla s elektronicky řízenými lopatkami. Zajímavé také je, že přísné ekologické normy pomáhá plnit systém dvojitého vstřikování močoviny (Twindosing) se dvěma katalyzátory SCR.
Oproti předchozí variantě osvědčeného turbodieselu 2.0 TDI (140 kW) testovaná pohonná jednotka posílila na současných 147 kW při 3600 ot/min. Největší hodnota točivého momentu se nezměnila a činí solidních 400 N.m. Maximální točivý moment je ale v porovnání s původní variantou k dispozici o něco dříve, konkrétně v rozmezí 1750 - 3500 ot/min. Pocitově se motor opravdu probouzí v nižších otáčkách a je také znát širší spektrum jeho využitelnosti. Vždyť největší krouticí moment předchozí pohonné jednotky vrcholil v užším rozpětí tj. 1900 – 3300 ot/min.
Zlepšila se také kultivovanost chodu a pohonná jednotka si navíc lépe rozumí se sedmistupňovou převodovkou DSG7. Automat řadí sebejistě, rychle reaguje na řidičův povel a je plynulejší při rozjezdech. Testovaný motor je v nabídce výhradně v kombinaci s pohonem všech kol, který se k tomuto SUV rozhodně hodí.
Spotřeba pohonných hmot se v rámci našeho redakčního testu pohybovala kolem 7,0 l/100 km. S ohledem na pohon 4x4, automatickou převodovku a pohotovostní hmotnost přes 1,6 tuny, se nejedná o žádné překvapení. Ve městě pak počítejte s odběrem kolem 8 l na 100 km, stejně jako na dálnici při dodržování našeho maximálního rychlostního limitu. Příjemnou akustiku navíc zajišťuje sedmý rychlostní stupeň automatické převodovky DSG7. Vždyť při 130 km/h motor točí pouhých 2000 ot/min.
Podvozek Volkswagenu Tiguan se vždy chlubil příjemným naladěním a nejinak je tomu také po faceliftu. Naladění podvozkových prvků upřednostňuje komfort, díky čemuž auto působí klidně i při překonávání nerovností našich silnic. Snad jen devatenáctipalcová kola testovaného vozu si občas nerozumí s větším výmolem, což se projeví nepříjemnou ránou. Právě devatenáctky jsou však ve standardu výbavy Elegance, takže menší kola k tomuto vozu neobjednáte. Předpokládáme ale, že individuální dohoda s prodejcem bude snadná.
Pochvalu zaslouží pohon všech kol, který si hravě poradí s povrchem se sníženou adhezí a dokonce i lehkým terénem. Stabilizace navíc v mezní situaci zasahuje citlivě. Posilovač řízení je poměrně přeposilovaný, takže velkou zpětnou vazbu od předních kol rozhodně nečekejte. U SUV tohoto segmentu to však vůbec nevadí, vždyť většina majitelů bude Tiguan často využívat i ve městě. Brzdy jsou velice účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.
Modernizovaný Volkswagen Tiguan 2.0 TDI BMT 4Motion DSG7 představuje kvalitní SUV s prostorným interiérem a pohodlným podvozkem. Ačkoliv dotykové ovládání některých funkcí v interiéru nepovažujeme zrovna za přínos, přepracovaný design karosérie rozhodně působí elegantnějším dojmem. Hlavní novinkou je však dokonale vyladěný naftový dvoulitr, který si o poznání lépe rozumí s automatickou převodovkou DSG7 a poskytuje vozu agilní jízdní vlastnosti. Asi není žádným překvapením, že si za testovanou konfiguraci výrobce nechá velmi slušně zaplatit. Základní cena totiž činí 1 186 900 korun, což částečně zasahuje do segmentu prémiových značek. Za ní však zákazník dostává bezesporu jedno z nejlepších SUV na trhu.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volkswagen |
Model: | Tiguan |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 TDI BMT 4Motion DSG7 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2020 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1968 ccm |
Nejvyšší výkon: | 147/3600 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 400/1750 - 3500 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 216 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | N/A s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 6,5 / 4,9 / 5,4 l |
Velikost zav. prostoru: | 615 l |
Objem nádrže: | 58 l |
Pohotovostní hmotnost: | 1640 Kg |
Nosnost: | 535 Kg |
Základní cena: | 705 900 Kč (1.5 TSI EVO, Tiguan) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 1 186 900 Kč (2.0 TDI BMT 4Motion DSG7, Elegance) |