Druhá generace Peugeotu 3008 a 5008 – atraktivní nabídka i pro velkou rodinu

Novinky
09.02.2021

F T G

Druhá generace Peugeotu 3008 a 5008 – atraktivní nabídka i pro velkou rodinu

Nedávná modernizace dvou oblíbených modelů francouzského výrobce Peugeot v kategorii SUV přináší příznivcům této značky řadu zajímavých novinek a inovací. Především se výrazně změnil vnější vzhled obou modelů a podstatnější proměnou prošel i jejich interiér.

Aktualizována byla také paleta motorizace včetně nabídky již delší dobu očekávaného hybridního pohonu. Pětimístný Peugeot 3008 a až sedmimístný Peugeot 5008 nyní nabízí svým zákazníkům především větší rozměry, atraktivnější vzhled a další pokrokovou techniku se širokou paletou doplňkové výbavy podle individuálních přání budoucích uživatelů. Představené novinky po inovaci opět stojí na modulární platformě EMP2, mají shodnou čelní část a společný  základ se i nyní promítá  do prakticky stejných technických a designérských úprav.

Sebevědomý Peugeot 3008 v novém provedení

Na první pohled  zaujme elegantní bezrámová maska chladiče a také prvky sportovních charakteru vozu jako mřížky sání nebo lakované  chrániče prahů. Světelný podpis plně odpovídá současnému stylu tohoto výrobce. Již od první výbavy přední světlomety nově využívají LED technologii a na ně navazují zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou. U vyšší výbavy najdeme Full LED světlomety s funkcí přídavného osvětlení do zatáčky (EVS) optimalizující viditelnost až do rychlosti 90 km/h. V těchto světlometech nahrazuje nová funkce Foggy Mode mlhová světla, kdy se při zapnutých zadních mlhových svítilnách rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou.

Modernizovaná zadní svítidla opět používají technologii Full LED a mají tvar 3D lvích drápů pro energický světelný podpis. Směrovky jsou vybavené posunem světla. Zadní světla jsou za průhledným kouřovým sklem, navazují na černou lištu zavazadlového prostoru a tak opticky rozšiřují celou zadní část.  Zájemci si nyní můžou vybrat ze sedmi barevných odstínů karosérie a u vyšších úrovní výbavy najdeme až 19 palcová skutečně atraktivní hliníková kola s diamantovým výbrusem. V nabídce je nyní i varianta s tmavšími designovými  prvky Black Pack, které dávají tomuto vozu ještě dynamičtější vzhled.

Podstatnou proměnou prošel interiér. Vedle  nastavitelné digitální přístrojové desky s úhlopříčkou 12,3 palců se jedná především o centrální desetipalcový displej umístěný na horní části středového panelu. Pod ním je sada sedmi tlačítek umožňující přímý přístup k hlavním funkcím jako je rádio, klimatizace, 3D on-line navigace, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla. U plug-in hybridní verze Peugeotu 3008 najdeme speciální ovladač pro přístup k nabídce elektrických funkcí. V rámci vylepšení kabiny výrobce dodává nová čalounění jak z hlediska kombinace použitých materiálů tak i jejich barevnosti.

Technologická výbava vozu se rozšířila o přepínač jízdních režimů. Zcela novou funkcí je  systém nočního vidění, kdy se při snížené viditelnosti detekuje chodec nebo zvíře na vzdálenost 200 až 250 metrů. Také systém rozpoznání dopravních značek nyní navíc pozná i stopku, jednosměrku nebo zákaz předjíždění. Za pozornost stojí i systém automatického nouzového brzdění poslední generace, který rozpozná chodce a cyklisty ve dne i v noci při jízdní rychlosti od 5 do 140 km/h včetně bezpečnostního systému varování před srážkou.

Z hlediska motorizace nabízí modernizované SUV Peugeot 3008 výhradně  motory splňujícími emisní normy EURO 6 s homologací podle protokolu WLTP. Zákazník si tak dnes u tohoto modelu může vybrat mezi benzinovým tříválcem 1.2 PureTech130 (96 kW) s manuální šestistupňovou nebo osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Další nabídkou je čtyřválec 1.6 PureTech180 (132kW) s osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro zájemce o  turbodiesel je určen agregát 1.5 BlueHDi130 (96 kW), opět s osmistupňovým automatem EAT8.

Úplnou novinkou jsou u modernizovaného Peugeotu 3008 dva plug-in hybridní motory. Jedná se o HYBRID 225 e-EAT8 s pohonem jedné nápravy kombinující benzinový motor 1.6 PureTech180 (132 kW) s elektromotorem 80 kW. Celkový výkon tedy činí 165 kW. Dojezd v elektrickém režimu výrobce uvádí až 56 kilometrů. Druhou nabízenou možností je Hybrid4 300 e-EAT8 s pohonem všech kol využívající posílený agregát 1.6 PureTech 200 (147 kW) s dvěma elektromotory. Přední s výkonem 81 kW a zadní s 83 kW, celkový kombinovaný výkon tohoto agregátu je 220 kW a dojezd v plně elektrickém režimu až 59 kilometrů.

Prostorný Peugeot 5008 směřuje k luxusu

Změny exteriéru a interiéru jsou v mnohém prakticky shodné s modelem 3008. Novinka má přepracovanou přední část a zadní Full LED světla. V nabídce jsou nové odstíny karoserie a příplatkový set Black Pack zvyšující atraktivitu tohoto modelu. V interiéru najdeme rozhodně atraktivní přístrojovou desku a nový desetipalcový displej s vysokým rozlišením. Komplexní řada asistenčních systémů řízení poslední generace zvyšuje bezpečnost posádky vozu. Díky jeho modularitě může tento vůz sloužit až sedmi osobám prakticky bez omezení komfortu a potěšení z jízdy.

Nový Peugeot 5008 díky svým vnějším rozměrům a rozvoru 2840 mm (Peugeot 3008 má rozvor 2675 mm) patří mezi nejpraktičtější vozy v segmentu C SUV. Jeho prostorný interiér je doplněn nezávislými sklopnými a odnímatelnými sedadly pro dvě osoby ve třetí řadě. Navíc se nabízí možnost sklopit i přední sedadlo spolujezdce pro nakládání nadrozměrných předmětů až do celkové délky 320 centimetrů. Za pozornost jistě stojí i velký objem zavazadlového prostoru 780 litrů s možností rozšíření na 1940 litrů.

Z hlediska motorizace jsou pro Peugeot 5008 v aktuální nabídce tříválcové benzinové motory PureTech130 s manuální šestistupňovou nebo automatickou převodovkou EAT8. Další možností je volba čtyřválcového motoru PureTech180 s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Vznětové hnací agregáty se nabízí ve třech variantách: čtyřválcový motor 1.5 BlueHDi130 s manuální šestistupňovou nebo automatickou převodovkou EAT8, popř. čtyřválcový motor 2.0 BlueHDi180 s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Nová struktura nabídky a ceny

Nový Peugeot 3008 stejně jako vetší Peugeot 5008 mají přepracovanou strukturu tří úrovní výbavy Active, Allure a GT a navíc má každá z nich mezistupeň Pack. Cílem je ještě lépe vyhovět zákazníkům, kteří hledají větší komfort, odlišnější vzhled nebo více asistenčních systémů. V praxi si tak lze již při objednání vozu zvolit jednu ze šesti úrovní výbavy a navíc si vybrat  z další příplatkové nabídky.

Akční ceny nového Peugeotu 3008 1.2 PureTech130 MAN6 se základní výbavou Aktive  začínají na 562 000 Kč. V tomto modelu již například nechybí automatická dvouzónová klimatizace, celá paleta bezpečnostních systémů, LED svítilny nebo středový digitální sdružený přístroj 12,3 palců s novou technologií. Špičkové provedení ve výbavě GT a s nejvýkonnějším motorem 1.6 PureTech180 EAT8 dnes pořídíte za 825 000 Kč. Ceny hybridních verzí modelu Peugeot 3008 se pohybují od 1 005 000 Kč.

Také v ceníku největšího z řady SUV Peugeotu 5008 si lze vybrat prakticky ze šesti výbav a tak si  přizpůsobit vůz individuálním požadavkům. Ceny zde začínají na 605 000 Kč a například prakticky nejlépe vybavený Peugeot 5008 ve výbavovém provedení GT Pack s dvoulitrovým dieselovým agregátem a automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8 nyní koupíte za 985 000 Kč. Další informace a poznatky přímo z provozu již brzy přineseme v našich pravidelných testech.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -