Nová Dacia Sandero – trojka na jedničku

Novinky
18.12.2020

F T G

Nová Dacia Sandero – trojka na jedničku

Třetí generace Dacie Sandero přijíždí v těchto dnech na náš trh a po krátkém seznámení zvedáme palec nahoru. Auto jezdí lépe, než předchozí generace a nabízí modernější a prostornější interiér. To, jestli se stále jedná o cenově dostupný model, se dozvíme už v lednu.

Dacia Sandero je na trhu již dvanáct let a za tu dobu si dokázala získat řadu příznivců. Model se od začátku nabízí jako klasický pětidveřový hatchback nižší střední třídy. V roce 2009 navíc Dacia představila variantu se zvýšenou světlou výškou, jejíž karosérii zdobí řada ochranných plastů. Tento malý městský crossover nese název Sandero Stepway a chlubí se výraznějším designem a především schopností průjezdu po nezpevněných cestách.

Moderní design

Dacia Sandero využívá platformy CMF-P, kterou sdílí s vozy Renault Clio či Captur, a také s Nissanem Juke. Karosérie je o 1,5 cm širší a 1 cm nižší v porovnání s předchozí generací, jinak jsou rozměry prakticky shodné. Zadní světlomety byly posunuty více do boků karosérie, což působí atraktivním dojmem. Vpředu má novinka širší masku chladiče a přední světla dostaly užší dynamický tvar.

Zadní kola v rozích karosérie přidávají novince na dynamickém vzhledu a samozřejmostí je také řada moderních prvků. Za zmínku stojí například nové kliky dveří, které nahradily zastaralé provedení s vyklápěním vzhůru. Varianta Stepway má nyní anténu až v zadní části střechy a celkově tento crossover působí robustním dojmem. Úpravy karosérie modelu Sandero jsou ale také funkční. Například standardní hatchback má o 11% vylepšenou hodnotu aerodynamického odporu než předchůdce. V neposlední řadě nechybí ani modernější světelná technika s vynikající účinností.

Zajímavostí je, že některé prvky dostanete pouze v kombinaci s verzí Sandero Stepway. Za zmínku například stojí robustní střešní ližiny. Ty jsou nově modulární a můžete z nich během chvilky vytvořit praktické příčníky. Další zajímavostí je také bronzový odstín karosérie, který je vyhrazený pouze pro variantu Stepway.  

Účelný a efektní interiér zároveň

Uvnitř potěší vylepšená přístrojová deska s řadou moderních prvků, které třetí generaci prostě už chyběly. Třeba volant lze nastavovat výškově i podélně, což řidiči usnadňuje nalezení optimální pozice. Relativně tuhá přední sedadla zajistí dostatečné boční držení těla posádky. Snad jen sedák by mohl být o něco delší. Vpředu je dostatek místa ve všech směrech a na zadních sedadlech se nyní sedí pohodlněji. Může za to zejména o 42 milimetrů zvětšený prostor v podélném směru. Postrádali jsme snad jen možnost výškového nastavení bezpečnostních pásů.

Podle výbavy můžete mít auto vybavené infotainmentem s dotykovou obrazovkou se základními funkcemi a konektivitou prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto. Nejvyšší provedení tohoto systému nese označení Media Nav a chlubí se vestavěnou navigací. Navíc propojitelnost služeb Apple CarPlay či Android Auto funguje bez kabelu. Bravo!

Objem zavazadlového prostoru se zvětšil jen nepatrně a aktuálně do něj naložíte 410 litrů. Po sklopení opěradel v druhé řadě se dostanete na 1455 litrů. V závislosti na výbavě se novinka může pochlubit moderními prvky, jako je například hlídání mrtvého úhlu, vyhřívání předních sedadel nebo bezklíčový vstup. Samozřejmostí jsou také parkovací senzory či elektrická parkovací brzda.

Benzinová nabídka

Motory pro Dacii Sandero jsou výhradně benzinové a základ představuje litrový atmosférický tříválec 1.0 SCe s výkonem 48 kW. Silnější variantou je přeplňovaný tříválec 1.0 TCe (66 kW), který lze objednat rovněž v kombinaci s automatickou převodovkou CVT. A jaký je nejsilnější motor? Překvapivě ten s alternativním pohonem. Dacie totiž zvolila LPG a dosáhla tak zajímavých parametrů.

Tato pohonná jednotka s označením TCe 100 LPG využívá nádrže na zkapalněný plyn, která nahradila rezervu v zavazadelníku. To je však snad jediná nevýhoda tohoto řešení. Motor totiž produkuje o 11% méně emisí ve srovnání s ekvivalentním benzinovým pohonem. Díky benzinové nádrži o objemu 50 litrů a čtyřicetilitrové nádrži (po odpočtu bezpečnostní rezervy) na LPG se Dacia Sandero chlubí dojezdem přes 1300 kilometrů. A to už je pořádná porce. Více informací o novém Sanderu a Sanderu Stepway vám přineseme v některém z našich redakčních testů.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -