Tři sedadla ve dvou řadách - Honda FR-V (TEST)

Testy
06.03.2005

F T G

Tři sedadla ve dvou řadách - Honda FR-V (TEST)

Nový model od japonského výrobce jde tak trochu proti současným konvencím. Koncepce třech sedadel ve dvou řadách je totiž v motoristické oblasti skutečně unikátní. Prostřední sedadlo vpředu s sebou však přináší i nutné konstrukční změny. Šířka automobilu musí být větší (1810 milimetrů), stejně nutné je i zvýšení střechy kvůli usnadnění nástupu prostředního cestujícího.

Nový model od japonského výrobce jde tak trochu proti současným konvencím. Koncepce třech sedadel ve dvou řadách je totiž v motoristické oblasti skutečně unikátní.

Prostřední sedadlo vpředu s sebou však přináší i nutné konstrukční změny. Šířka automobilu musí být větší (1810 milimetrů), stejně nutné je i zvýšení střechy kvůli usnadnění nástupu prostředního cestujícího.

Absence středového tunelu znamená velké úpravy nejen interiéru, ale také vlastního agregátu. Nutno ale dodat, že interiér je vskutku povedený. Palubní přístroje jsou dobře čitelné a jejich kaplička skrývající displej audiosoupravy je protažena až doprostřed.

Řadící páka má své místo na přístrojové desce, což je stále běžnější umístění zejména u velkoprostorových vozů či některých dodávek.

Prostřední sedadlo je určené spíše pro osoby menších postav, podlaha pod ním je totiž o něco vyvýšená, což poněkud omezuje komfort cestování. Jeho vyklopením vznikne praktický stolek, po sklopení opěradla bezesporu přijde vhod velká loketní opěrka.

Vzadu jsme ocenili možnost zasunutí sedáků do podlahy, čímž lze nastolit zcela rovnou plochu. Zvenku působí vůz moderním a sportovním dojmem, což je dáno zejména hranatým ztvárněním karosérie.

Celkové pozitivní dojmy jsme získali rovněž po svezení s avizovanou novinkou FR-V. Řazení je pěkně po ruce a díky volantu s relativně tlustým věncem je jízda opravdu příjemnou záležitostí.

Jedinou výtku máme proti ovládání autorádia, které je příliš daleko, řidič se tak musí trochu naklonit. Alespoň částečně by se zmiňovaný problém dal vyřešit jeho ovládáním na volantu.

Pohonná jednotka s časováním ventilů VTEC je dostatečně výkonná a hlavně úsporná. Kombinovaná hodnota spotřeby se po našem redakčním testu pohybovala těsně na hranici údaje uváděného výrobcem - 7,5 l/100 km.

Nejvyšší výkon 92 kW při 6300 ot./min. je opravdu slušný zvláště vezmeme-li v úvahu objem motoru 1668 cm3.

Komfort posádky trochu ruší pouze akustický projev agregátu a to zejména při rychlejším tempu na dálnici. Podvozek disponuje měkčím nastavením, ale nechá si líbit i sportovnější jízdu. Honda FR-V je vyspělý automobil zejména pro uživatele s vyššími nároky na prostor.

Novinku tak lze klasifikovat jako dobrý kompromis mezi běžným automobilem a velkoprostorovým vozem.

Miroslava Poláková

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda FR-V

Motor

Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1668 ccm. Nejvyšší výkon 92 kW při 6300/min. Největší točivý moment 154 Nm při 4800/min.

Převodné ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

McPherson/lichoběžníková náprava. Kotoučové brzdy na všech kolech.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 182 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,3 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 9,3/6,5/7,5 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 268 cm. Celkové vnější rozměry 428,5/181/161 cm. Palivová nádrž 58 l.

Základní cena (testované provedení)

599 000 Kč (686 873 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:FR-V
Karosérie:MPV
Motor:1.7
Palivo:benzín
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -