Škoda Octavia I: nevyrábí se už 10 let, mezi ojetinami je stále hitem

Články
05.11.2020

F T G

Škoda Octavia I: nevyrábí se už 10 let, mezi ojetinami je stále hitem

První generace Škody Octavia, prvního modelu, který vznikal zcela pod taktovkou koncernu Volkswagen, se stále těší velké oblibě. Nyní je cílem motoristů hledajících servisně poměrně jednoduchý vůz s dobrou pověstí, který lze koupit za příznivou cenu.

Podle dat společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autobazarů AAA AUTO, se jen v loňském roce prodalo 625 vozů Škoda Octavia první generace. I přesto, že nejmladší kusy tohoto ikonického modelu mladoboleslavské automobilky letos slaví deset let od ukončení výroby. Jejich průměrná cena za posledních deset let klesla o 73 000 korun na současných 65 000. Průměrné stáří je dnes 16 let s nájezdem přes 210 000 km. Údaje vyplývají z pravidelné statistiky trhu, kterou sestavuje AAA AUTO každý měsíc.

Z této statistiky kromě jiného plyne, že po prodejně celkem obvyklém létě v říjnu opět nabídka ojetých vozů poklesla. V české inzerci se objevilo 104 851 aut, což je o 2226 méně, než bylo inzerováno v září. Meziročně poklesla nabídka proti loňskému říjnu o téměř 24 000 aut. Střední hodnota ceny byla v říjnu 149 000 Kč a stav tachometru 150 000 km. Střední hodnota stáří vozidel v české inzerci se stále pohybuje lehce pod desetiletou hranicí. „Obecně se dá říci, že po opětovném zavedení vládních opatření proti šíření koronaviru, se zákazníci začali orientovat na auta z levnějších kategorií. Dá se očekávat, že tento trend bude pokračovat i v nejbližší době, protože lidé stále nemají ekonomickou jistotu,“ komentuje současnou situaci na trhu provozní ředitel sítě AAA AUTO Petr Vaněček.

První generace Škody Octavia se ale začala vyrábět už v roce 1996. Nejstarší jeté novodobé octavie tak mají výrazně více roků, než je průměrné stáří ojetin v ČR. Přesto se i tato auta těší pozornosti motoristů, což je dáno jejich pověstí a cenovou dostupností. Velké plus představuje vyhlášený velký zavazadelník, minusem je naopak velice omezený prostor v oblasti kolen cestujících sedících na zadních sedadlech.

Oblíbenost první Octavie potvrzuje i Vaněček: „Už od svého uvedení na trh je Octavia první generace stálicí v hledáčku zákazníků. Zejména v dnešní době, kdy nikdo pořádně neví, jak se situace kolem pandemie bude dále vyvíjet, je to vcelku levná a servisně nenáročná investice do dopravního prostředku, který za roky své přítomnosti na trhu prokázal nesporné kvality.“

Oproti roku 2010, kdy po čtrnácti letech výroba jedničkové Octavie končila, se jich v Áčkách v loňském roce prodalo o 1514 méně. Ubývá i nejoblíbenější motorizace 1.9 TDI, která byla v roce 2010 zastoupena v 58% případů, v loňském roce se jich prodalo jen 45%. Mezi motoristy je právě motorizace 1.9 TDI velmi oblíbená díky své velice nízké spotřebě nafty a spolehlivosti. Zájemci o benzinový motor pak nejraději volí silnější osmiventilovou šestnáctistovku, která pracuje s výkonem 74 kW a taktéž se těší vysoké spolehlivosti.

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -