Peugeot Boxer Furgon 3300 L3H2 BlueHDi 140 – pracant s novým motorem

Testy
31.08.2020

F T G

Peugeot Boxer Furgon 3300 L3H2 BlueHDi 140 – pracant s novým motorem

Model Boxer Furgon od Peugeotu je oblíbeným zástupcem lehkého užitkového vozu. V testovaném provedení L3H2 se navíc chlubí solidním objemem nákladového prostoru 13 m3. Hlavní novinkou je turbodiesel 2.2 BlueHDi, který splňuje emisní normu Euro 6.2.

Užitkový Peugeot Boxer se těší velké oblibě zákazníků již pěknou řadu let. Aktuální generace byla představena již v roce 2006, avšak prošla již několikrát modernizací. Asi té nejvýznamnější se zákazníci dočkali v roce 2014 a nový motor 2.0 BlueHDi v několika modifikacích pak automobilka představila v roce 2016. Nemalé oblibě se těší i sesterské modely Citroen Jumper a Fiat Ducato, což jen potvrzuje, že koalice těchto výrobců má s užitkovými vozy bohaté zkušenosti.

Dynamika a komfort

Při prvním pohledu na vůz okamžitě zaujme mohutná maska chladiče a také relativně široké světlomety. Samozřejmostí jsou i LED diody pro denní svícení. I přes ryze užitkový charakter a související tvarování dlouhé karosérie, působí testovaný model elegantním dojmem s řadou dynamických prvků. Zaoblená příď a elegantní boční prolisy karosérie totiž opticky rozdělují poměrně vysokou karosérii do několika segmentů.

Solidní dojem navíc zajišťuje zesílená karosérie včetně závěsných mechanismů bočních a zadních dveří, které přinesla poslední modernizace. Za zmínku stojí i nová koncepce v zavěšení tlumičů a také účinnější brzdy. Boxer je nabízen ve čtyřech délkách a třech výškách s celkem třemi rozvory: 3 metry, 3,45 m a 4,04 m. Testovanou užitkovou variantu s krytým nákladovým prostorem Furgon doplňuje Minibus pro přepravu osob a nechybí například i Boxer Valník či model s plošinou.

Boxer Furgon se liší podle nosnosti, na kterou musí zákazníci myslet rovněž v souvislosti s řidičským oprávněním. My jsme testovali Furgon 3300. Pro zajímavost doplňujeme, že užitečná hmotnost pro modifikaci L3H2 s motorem BlueHDi 140k pak činí 1220 kilogramů. Jak již název napovídá, celková hmotnost automobilu s maximálním využitím užitkové plochy činí 3,3 tuny. Základní model pak reprezentuje Furgon 3000. Pokud zákazník požaduje vyšší hmotnostní kapacitu, nechybí varianta Furgon 3500 nebo Furgon 4350. Ta však vyžaduje řidičské oprávnění skupiny C.

Po usednutí za volant asi žádného řidiče užitkových vozů nepřekvapí skvělý výhled z vozu. Samozřejmostí v této kategorii naopak rozhodně nejsou pohodlná sedadla. Ty v Peugeotu Boxer zaslouží pochvalu především za optimální tuhost. Z vozu jsme nevystupovali unavení ani po delší jízdě. Ocenili bychom snad jen výraznější boční vedení. Pokud řidič tráví za volantem hodně času, rozhodně přijde vhod například odpružené sedadlo řidiče s regulátorem váhy a plnými opěrkami hlavy. Na přání lze také objednat vyhřívání obou sedadel. 

Přístrojová deska působí poměrně robustním dojmem a kvalita zpracování je na velmi dobré úrovni. Přítomnost tvrdých plastů je v této kategorii standardem, stejně jako po ruce umístěná řadicí páka. Samotný přístrojový panel je přehledný a výbava zahrnuje řadu moderních funkcí. Za zmínku stojí například elektronický systém kontroly ESP včetně podpory brzdění v kritických situacích. Především řidič ocení dostatek úložného prostoru. V závislosti na výbavě nechybí držák dokumentů nebo psací plochy zabudovaný originálně do opěradla sedadla. Audiosystém s volitelným digitálním tunerem DAB (Digital Audio Broadcasting) má již ve standardu  funkci handsfree s Bluetooth. Příplatková výbava je obecně poměrně široká.

Při častém vykládání nákladu jistě přijde vhod také centrální zamykání včetně nezávislého ovládání dveří nákladového prostoru. Připlatit si rovněž lze za parkovací kameru a na seznamu nadstandardní výbavy nechybí ani parkovací asistent. Manipulaci s nákladem pak usnadní možnost objednání bočních posuvných dveří na levé straně. Ve standardní výbavě jsou totiž boční dveře pouze vpravo. Cestování jistě zpříjemní i programovatelné nezávislé topení.

2.2 BlueHDi 140 – optimální volba

Pod kapotou testovaného vozu se nacházel nový vznětový motor 2.2 BlueHDi, který nedávno nahradil dvoulitrový turbodiesel. Důvodem pochopitelně byla přísná emisní norma Euro 6.2, jež vstoupila v platnost v září minulého roku. Pohonná jednotka je k dispozici ve třech výkonových verzích. My jsme testovali prostřední verzi s nejvyšším výkonem 103 kW při 3750 ot/min. Maximální točivý moment 340 Nm vrcholí při 1750 ot/min.

Motor se okamžitě po nastartování projevuje kultivovaným chodem a příjemný jízdní komfort zajišťuje i velmi dobře odhlučněná kabina. Dynamické vlastnosti vozu jsou dostatečné, a proto považujeme volbu prostřední výkonové varianty turbodieselu 2.2 BlueHDi za optimální. Motor zatahuje již po překročení hranice 1500 ot/min a solidně zabírá do nějakých 4500 ot/min. Pak už se vyplatí přeřadit na vyšší převodový stupeň.

Jedinou převodovkou pro tento motor je šestistupňový manuál, jehož prostřednictvím jsou poháněna přední kola. Převodovka potěší relativně přesným řazením a optimálním zpřevodováním.  Řadicí páka je navíc velmi dobře dostupná. Pihou na kráse je pak absence automatické převodovky pro modelovou řadu Boxer.

Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje v rozmezí 7 – 8 l/100 km. Ve městě se apetit zvyšuje zhruba o jeden litr na sto kilometrů. Při dálniční jízdě rychlostí 130 km/h točí motor                 2550 ot/min a spotřebuje kolem 9,5 l každých 100 kilometrů. S ohledem na palivovou nádrž o objemu 90 litrů, poskytuje Peugeot Boxer opravdu solidní jízdní dosah bez natankování. Pro dosažení příznivějších ekologických hodnot navíc dostala pohonná jednotka start stop systém.

Tlumiče Peugeotu Boxer jsou pochopitelně přizpůsobeny vyšší hmotnostní zátěži nákladového prostoru. Auto tedy lépe funguje při jízdě s nákladem, kdy zadní náprava neodskakuje ani na rozbitém povrchu. Jízdní komfort je pak na dobré úrovni i při jízdě po nekvalitních silnicích. Zároveň se karosérie příliš nenaklání a díky již tradičně velkému rejdu působí i ve městě relativně agilním dojmem. Převodový poměr řízení není příliš strmý, takže vyžaduje větší korekce volantem. S tím naštěstí koresponduje velmi účinný posilovač řízení. Pochvalu zaslouží také brzdy. Skvěle se dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.

Resumé

Peugeot Boxer Furgon 3300 L3H2 BlueHDi 140 je relativně úsporný pracant s velkým nákladovým prostorem a moderní pohonnou jednotkou. Ve městě je překvapivě agilní, k čemu přispívá především strmé řízení s účinným posilovačem. Bravurně ale zvládá i delší cesty, při kterých posádce poskytuje dostatečný jízdní komfort. A pořizovací cena? Základní varianta s karosérií L1H1 startuje na částce 626 900 Kč s motorizací BlueHDi 120. Za testované provedení L3H2 s motorem BlueHDi 140 zaplatí potenciální zájemce 769 900 Kč, což hodnotíme jako zajímavou nabídku.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:Boxer
Karosérie:Užitkový vůz
Motor:BlueHDi 140
Palivo:nafta
Rok výroby:2020
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:2179 ccm
Nejvyšší výkon:103 / 3750 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:340 / 1750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:155 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:N/A s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 6,4 l
Velikost zav. prostoru:13000 l
Objem nádrže:90 l
Pohotovostní hmotnost:2080 Kg
Nosnost:1220 Kg
Základní cena:626 900 Kč (Furgon 3000 L1H1, BlueHDi 120)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:769 900 Kč (Furgon 3300 L3H2, BlueHDi 140)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -