Model Tiguan se řadí mezi nejlépe prodávané vozy značky Volkswagen, což bez nadsázky platí i pro jeho druhou generaci. V kategorii SUV střední třídy však není o konkurenci nouze, a tak se musí mít i tento premiant na pozoru. Testovali jsme model s novým paketem offroad a dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou.
Volkswagen Tiguan nabízí řadu variant a kombinací, takže si z nabídky vybere téměř každý. Oproti minulé generaci se zákazníci konečně dočkali standardního pětimístného provedení. Pokud to někomu nestačí, nechybí ani sedmimístná varianta Allspace s větší karosérií. Samozřejmostí jsou i výkonné motory a v neposlední řadě i verze s pohonem 4x4. Milovníky dobrodružství bezesporu osloví i nový paket offroad, který má nabídnout lepší jízdní vlastnosti při jízdě mimo běžné komunikace.
Volkswagen Tiguan druhé generace samozřejmě navazuje na vzhled posledních modelů této značky a díky konvenčnímu ztvárnění jeho karosérie prakticky nestárne. Navíc působí velice uhlazeným dojmem a i přes delší rozvor se stále chlubí kompaktním tvarem. Nižší karosérie zlepšuje aerodynamiku vozu, což je v praxi znát zejména ve vyšších rychlostech na dálnici.
Relativně agresivně laděná karosérie s širokou základnou není sice ve standardním provedení kdovíjakým lákadlem, na druhou stranu bude působit moderně ještě pěknou řádku let. Pokud se chcete odlišit, Volkswagen nabízí několik verzí. My jsme zkoušeli variantu s příplatkovým Offroad paketem.
Ten má například upravené nárazníky umožňující lepší nájezdové úhly. Oproti standardní variantě byl zlepšen nájezdový úhel z 17,4 na 23,8 stupňů. Jejich vzhled také evokuje klasické terénní vozy. Novinkou je i ochranný kryt motoru a převodovky, který umožňuje jízdu po nezpevněných cestách s nízkým rizikem poškození vozu. Terénní paket se dále chlubí černými kryty vnějších zpětných zrcátek nebo střešním spoilerem. Dále jsou k dispozici střešní ližiny v černém provedení.
Interiér má řadu kvalitních materiálů a chlubí se moderním ztvárněním. Dominantou je rozměrný displej na středovém panelu. Lesklá obrazovka příplatkového systému Discover Pro se ovládá výhradně dotykově a nemá žádné hardwarové tlačítka. Zejména při jízdě to však poněkud komplikuje samotné ovládání multimediálního systému. Na druhou stranu musíme pochválit perfektní grafiku, která nemá příliš mnoho konkurentů. Menu je navíc přehledné a intuitivně nastavené.
Variantu s paketem Offroad odlišuje speciální čalounění komfortních sedadel, jež kombinuje látku s umělou kůží. Pedály jsou vyvedeny z broušené nerezové oceli a interiér dále zdobí řada chromovaných prvků, jako například ovladače vnějších zpětných zrcátek, oken nebo vnitřní kliky.
Za tuto výbavu zákazník zaplatí necelých 24 tisíc korun a získá odolnější vůz s lepší využitelností v náročnějších podmínkách. K dispozici je také paket Offroad+, který přidává černě lakovanou střechu, atraktivní černé čalounění stropu a v neposlední řadě také aktivní systém svícení. Tato výbava znamená příplatek 56 tisíc korun.
Pochvalu zaslouží prostorná kabina a skvěle tvarovaná sedadla. V případě námi testovaného vozu nechyběly prvky, jako například vyhřívání zadních sedadel či možnost nastavení teploty vzadu. Zavazadelník má objem 615 litrů avšak pouze v případě maximálního posunutí zadních sedadel vpřed. Právě variabilita zadních sedadel zaslouží velkou pochvalu. Testovaná varianta s Offroad paketem přináší vozu určitou míru jedinečnosti. Tento charakter se k modelu Tiguan hodí a příjemně oživuje jeho jinak konzervativní vzhled.
Dvoulitrové TDI s nejvyšším výkonem 110 kW je oblíbenou pohonnou jednotkou. Maximální hodnota točivého momentu 340 N.m vrcholí v rozmezí 1750 – 3000 ot/min. Motor nabízí solidní dynamiku při velmi rozumné spotřebě pohonných hmot. Oceňujeme také kultivovaný chod pohonné jednotky a dobré odhlučnění. Pohon všech kol 4Motion využívá elektronicky řízenou vícelamelovou spojku. Vyšší efektivity systém dosahuje díky částečnému odpojování zadní nápravy. Děje se tak především při brzdění nebo malém využití točivého momentu. To pochopitelně přispívá k úspoře pohonných hmot.
Systém 4Motion má několik jízdních režimů. Ty se ovládají otočným ovladačem na středové konzole. K dispozici jsou režimy Snow, Street, Offroad a Offroad Individual s možností vlastního nastavení. Nechybí však ani standardní volič jízdních režimů, který zase mění nastavení převodovky, posilovače řízení, podvozku, reakci plynového pedálu, apod. K dispozici jsou režimy Comfort, Normal, Eco, Sport a Individual.
Automatická sedmistupňová převodovka DSG si s motorem velmi dobře rozumí. Výhradu máme snad jen proti nepříliš plynulým reakcím, většinou při popojíždění. DSG je ale jinak velmi pohodlným společníkem a pochvalu zaslouží zejména za rychlou změnu převodových stupňů. Samozřejmostí je také sportovní režim a možnost manuálního řazení pomocí pádel pod volantem. Právě v tomto režimu dokáže reagovat na pokyny řidiče s minimální prodlevou. Na dálnici při 130 km/h udržuje převodovka otáčky pod hranicí 2000 ot/min., což přispívá k úsporné jízdě a vysokému jízdnímu komfortu.
Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje kolem 5,8 l/100 km. Ve městě a na dálnici počítejte se spotřebou lehce pod sedmilitrovou hranicí. To jsou příjemné hodnoty na SUV s pohonem všech kol a automatickou převodovou!
Přestože hlavním rajonem modelu Tiguan pochopitelně zůstávají silnice, testovaná varianta s výbavou Offroad má nejen terénní image, ale také schopnosti. Hlavním pomocníkem při jízdě po nezpevněných cestách je především pohon všech kol 4Motion včetně zmiňovaného systému 4Motion Active Control. Ten se ovládá prostřednictvím multifunkčního ovladače. Mimo zpevněné silnice se Volkswagen chlubí solidní trakcí a schopností vypořádat se i s povrchem se zhoršenou adhezí.
Právě v terénu jsme ocenili modifikované nájezdové úhly příplatkového paketu Offroad, které usnadňují přejezd větších nerovností. Ochranný kryt motoru a převodovky navíc poskytuje bezpečnou jízdu i v náročných podmínkách. Na silnici oceňujeme solidní stabilitu podvozku a to i přes částečný náklon karosérie při průjezdu zatáčkou. Podvozek perfektně žehlí nerovnosti našich silnic a nerozhodí ho ani přejezd příčných výmolů. Na dálnici navíc působí jistě i při velmi rychlé jízdě.
Volskwagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion s Offroad paketem je SUV do nepohody v tom pravém smyslu. Zmiňovaná výbava na přání nepřináší pouze odlišnou image od konvenčního provedení, ale především praktické atributy pro lepší průchodnost lehkým terénem. K tomu všemu navíc Volkswagen Tiguan skvěle jezdí i na normálních silnicích a s testovaným turbodieselem se může pochlubit příznivou spotřebou pohonných hmot. Samozřejmostí u koncernu Volkswagen jsou pak kvalitní interiér nebo moderní elektronický asistenti.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volkswagen |
Model: | Tiguan |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 TDI BMT 4Motion |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2019 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1968 ccm |
Nejvyšší výkon: | 110 / NA [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 340 / 1750 - 3000 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 200 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 9,5 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 5,9 / 4,9 / 5,3 l |
Velikost zav. prostoru: | 615 l |
Objem nádrže: | 60 l |
Pohotovostní hmotnost: | 1715 Kg |
Nosnost: | 605 Kg |
Základní cena: | 691 900 Kč (1.5 TSI ACT, Comfortline) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 955 900 Kč (2.0 TDI BMT 4Motion DSG, Comfortline) |