Nový Ford Puma má nepřehlédnutelný vzhled a bohatou výbavu

Novinky
21.02.2020

F T G

Nový Ford Puma má nepřehlédnutelný vzhled a bohatou výbavu

Malý crossover, který se chlubí prostorným zavazadelníkem a hlavně jedinečným stylem? To je nový Ford Puma odkazující na model z devadesátých let. Jeho základní varianta se u nás začíná prodávat za cenu 449 900 Kč.

Dřív to bylo malé kupé, dnes je to pohledné SUV do města. Časy se mění. Ford oprášil letitý malý model a přizpůsobil ho dnešní moderní době. Vznikl nový Ford Puma, který mimo jiné nabídne i hybridní pohon. Auto je odvozené od klasických hatchbacků této značky. Technický základ vychází především z Fordu Fiesta.

Dynamika a styl

Nová Puma svým vzhledem a atletickou karosérií působí velice dynamickým dojmem. Je zřejmé, že automobil osloví řidiče preferující jízdní zážitky za volantem. Zajímavé jsou rozměry karosérie této novinky v porovnání s Fordem Fiesta. Automobil je o 143 milimetrů delší a 54 milimetrů vyšší. Šířka karosérie narostla o 71 milimetrů. Rozvor náprav je pak delší o 95 milimetrů, což má přispět k většímu vnitřnímu prostoru. Celkově se tedy jedná o třídu větší automobil. Svoji velikostí se řadí mezi EcoSport a Kugu.

Charakteristickým prvkem exteriéru jsou vysoko umístěná rozměrná světla., která poměrně výrazně zasahují do kapoty. Právě tímto prvkem nový model připomíná původní kupé z roku 1997. Přední světla navíc svým provedením evokují i Ford GT. Svažující se střecha působí dynamickým dojmem stejně jako zužující se boční okna. Provedení ST line navíc přidává sportovně působící koncovku výfuku.

Praktický interiér, čtyři stupně výbavy a prozatím jen dva motory

Architektura interiéru stylově vychází z modelu Fiesta a Focus. Potěší však několik hodnotněji vypadajících materiálů. Palec nahoru zaslouží ergonomicky skvěle zpracovaná rozměrná přední sedadla. Ty můžete za příplatek vybavit masážní funkcí, což je u malého SUV nevídaný prvek výbavy. Samozřejmostí je digitální přístrojový štít a to i v základní výbavě.

Vnitřek vozu zaujme dostatečným prostorem a překvapí zejména prakticky řešený zavazadelník. Ten nabízí objem 456 litrů, což je rekordní hodnota v této třídě. Puma vybavená hybridním pohonem pak disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 402 litrů, což by vozu mohl kdejaký elektrifikovaný konkurent závidět. Pod podlážkou zavazadlového prostoru se totiž nachází plastový box o objemu 80 litrů, který lze zatížit až padesáti kilogramy nákladu. Box lze navíc jednoduše umýt vodou díky odtokovému ventilu. Součástí výbavy může být i bezdotykové otevírání pátých dveří. Bravo!    

Ford Puma se nabízí ve čtyřech úrovních výbavy. Základní provedení Titanium zahrnuje přední i zadní LED světlomety, sedmnáctipalcová litá kola nebo elektricky ovládané přední a zadní okna. Samozřejmostí jsou prvky jako například bezdrátové nabíjení telefonu, osmipalcový dotykový intotainment s navigací a Wi-Fi hotspotem.

Vyšší verze výbavy Titanium X má navíc osmnáctipalcová kola, praktické snímatelné potahy předních a zadních sedadel, automatickou klimatizaci nebo špičkový audiosystém Bang Olufsen. Za zmínku rovněž stojí dešťový senzor nebo vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmavením. Sportovnější variantou je ST-Line, která zaujme především tužším naladěním podvozku, sportovními nárazníky s černě lakovanými detaily a řadou dynamických prvků v interiéru. Samozřejmostí jsou například hliníkové pedály či sportovní volant atd. Velmi pěkně působí digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce.

Špičkové provedení pak reprezentuje výbava ST-Line X. Ta má navíc polokožené čalounění a nechybí ani sportovní prvky, jako u základní verze ST-Line. K dispozici je také audiosystém Bang Olufsen nebo další vymoženosti varianty Titanium X.

Zatím se Ford Puma nabízí s dvojicí litrových tříválců Ecoboost s funkcí vypínání jednoho válce. Slabší varianta má nejvyšší výkon 92 kW a silnější mild-hybridní verze pak disponuje nejvyšším výkonem 114 kW. Obě motorizace využívají šestistupňovou manuální převodovku, automat bude k dispozici až od června tohoto roku. Slabší litrový tříválec pořídíte v základní výbavě za cenu 449 tisíc korun. Alternativou je mildhybridní 1.0 EcoBoost za 484 900 Kč. V budoucnu má nabídku motorů ještě rozšířit naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue a nejslabší benzinový tříválec 1.0 EcoBoost. 

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -