Nový elektromobil Renault Zoe přijíždí na náš trh

Články
14.02.2020

F T G

Nový elektromobil Renault Zoe přijíždí na náš trh

Třetí generace oblíbeného modelu Zoe má navýšit tržní podíl značky Renault na trhu elektromobilů v Evropě.  Auto se chlubí širší základní výbavou a vyšším výkonem. Líbivý design a především prodloužený jízdní dosah jsou dalšími důležitými aspekty prezentované novinky.

Právě uvedení třetí generace nejvýraznějšího elektrického vozu od značky Renault na trh je hlavním krokem ve strategii skupiny pro rozvoj elektrických vozidel. Sedm let po uvedení první řady se tento model stal nejprodávanějším elektrickým autem v Evropě. Nový model má přinést revoluci ve kvalitě, technologii a široké paletě funkcí.

Zaměřeno na detail

Již na první pohled je design Renaultu Zoe výraznější, aniž by přišel o své charakteristické prvky. Auto dostalo novou přední masku a také nové tvarování kapoty, jejíž linie se sbíhají do zvětšeného a zvýrazněného loga. To je pro účely nabíjení vozu odklopitelné. Eleganci přináší nově tvarovaný nárazník s chromovými prvky na úrovni masky chladiče. Samozřejmostí jsou pak boční větrací otvory, které posilují aerodynamické kvality vozu.

Grafika předních světel přebírá světelný podpis ve tvaru písmene C, který je společný pro všechny nové vozy značky Renault. Moderně pak působí nové full LED světlomety. Rozměry karosérie zůstaly zachovány, avšak vůz působí výraznějším dojmem. Nulové emise evokuje charakteristické modré lemování na obrysu loga značky Renault.

Také interiér prošel významnou modernizací a nyní nabízí větší komfort a v neposlední řadě i kvalitu. Uvnitř zaujme desetipalcový přístrojový štít, který je součástí základní výbavy. Zobrazení integruje hlavní asistenční prvky řízení a všechny specifické parametry elektrické jízdy, včetně ekonometru, který dále podporuje ekologickou jízdu. U verzí vybavených navigací rovněž zobrazuje mapy GPS. Řidič si dle svého přání nastaví barevnost a rozvržení různých informací na obrazovce. 

Dotyková multimediální obrazovka o úhlopříčce 9,3 palce umožňuje přístup k celé řadě služeb spojených s navigací nebo zábavou. Multimediální systém Renault EASY LINK je rozšířen o specifické funkce elektrického vozidla jako je zobrazení zbývajícího času a kilometrů do nabití. Umožňuje propojení se smartphonem pomocí Apple CarPlay a Android Auto. Přístrojová deska z kvalitních materiálů pozitivně přispívá k výslednému vzhledu.

Součástí standardní výbavy je také automatická parkovací brzda. Mezi další moderní prvky bezesporu patří startovací tlačítko nebo třeba možnost bezdrátového dobíjení telefonu. Zajímavostí je také akustické přední sklo, které minimalizuje rušivé elementy uvnitř kabiny. Dalším vylepšením je silnější těsnění a odhlučnění dveří. Cestující vzadu si mohou užívat komfortu a to zejména díky minimálnímu středovému tunelu. Zavazadlový prostor má objem 338 litrů a chlubí se i sklopnými opěradly zadních sedadel. Právě tento atribut zvyšuje praktickou hodnotu vozu.

Dojezd až 395 kilometrů

Nový Renault Zoe byl vybaven baterií o kapacitě 52 kWh, která vozu zajišťuje dojezd 395 kilometrů v cyklu WLTP, a více možností v oblasti dobíjení, díky zavedení dobíjení stejnosměrným proudem (DC). Elektromobil současně přináší ještě lepší dynamiku a to díky výkonnější motorizaci. Zvětšení energetické kapacity není spojeno s žádnou změnou velikosti baterie, pohodlí vozidla je tak zachováno. 

Renault Zoe má zásuvku pro dobíjení ukrytou pod předním logem výrobce. Zde je nyní ukrytá trochu větší kombinovaná zásuvka (CCS Combo). Skládá se ze standardní evropské zásuvky Typ 2. Jedná se o Mennekes doplněný dvoukolíkovým konektorem pro dobíjení stejnosměrným proudem. Centrální umístění zásuvky umožňuje zapojení zejména u veřejných dobíjecích stanic, které mají svůj vlastní kabel.

Zásuvka typu 2 a nabíječka Caméléon vždy odpovídají každodennímu použití. Doma, v práci, na parkovišti obchodního centra nebo na veřejné silnici umožňují flexibilní dobíjení, protože pokrývají všechny dostupné možnosti od domácí zásuvky na 2,3 kW až po nejrychlejší dobíjecí stanici na 22 kW. Díky kombinované zásuvce je také možné Renault rychle nabíjet stejnosměrným proudem (DC) až do 50 kW. Aby jej bylo možné využít, stačí zapojit dobíjecí kabel do dvoukolíkového konektoru pod zásuvkou typu 2. Na terminálech DC se za 30 minut nahromadí energie k ujetí asi 150 kilometrů. Díky Wallboxu 11 kW je možné plné nabití akumulátoru za zhruba 5 hodin. Z běžné zásuvky pak uživatel získá za 8 hodin energii pro 300 kilometrů dojezdu.

Pro Renault Zoe jsou nyní v nabídce dvě motorizace. Slabší pohonná jednotka s nejvyšším výkonem 80 kW (R110) byla uvedena v předchozí generaci a představuje osvědčený základ pro pohon tohoto elektromobilu. Novinkou je pak silnější varianta pohonné jednotky s nejvyšším výkonem 100 kW.

Zde bylo využito nové baterie se zvýšenou kapacitou. Motor s označením R135 má největší točivý moment 245 Nm, jenž vozu zajišťuje zrychlení z 80 na 120 km/h za 7,1 sekund, což je o 2,2 sekund lepší hodnota v porovnání s pohonnou jednotkou R110. Nejvyšší rychlost silnější varianty Renaultu Zoe nyní činí 140 km/h.

K dispozici je nový volič jízdních režimů E-Shifter. Jedná se o elektronické zařízení, které se mimo jiné chlubí módem B. V něm vozidlo výrazněji zpomaluje po uvolnění pedálu plynu, čímž dochází k efektivnímu nabíjení akumulátorů prostřednictvím rekuperace. Standardní jízdní režim D je vhodný zejména ve fázích, kdy může řidič využít setrvačnost vozidla, například na rychlostních silnicích. 

Nový Reanult Zoe se nabízí ve třech stupních výbavy (Life, Zen, Intens) a akční cena základní varianty začíná na 695 tisíc Kč. Za model s výkonnějším motorem a výbavou Zen pak zákazník zaplatí 760 tisíc korun. Špičková verze Intens vyjde na 785 000 Kč v rámci akční ceny.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -