Subaru Legacy 3.0 R spec. B - skrytá síla (TEST)

Testy
06.01.2005

F T G

Subaru Legacy 3.0 R spec. B - skrytá síla (TEST)

Je to již více než třicet let, co se japonská automobilka Subaru začala věnovat vývoji automobilů s pohonem všech kol. Myšlenka postavit vůz s tímto systémem vznikla především z potřeby zlepšit jízdní vlastnosti i za zhoršených provozních podmínek. Nutno dodat, že právě značka Subaru se v tomto směru postupně stala skutečným mistrem.

Je to již více než třicet let, co se japonská automobilka Subaru začala věnovat vývoji automobilů s pohonem všech kol. Myšlenka postavit vůz s tímto systémem vznikla především z potřeby zlepšit jízdní vlastnosti i za zhoršených provozních podmínek. Nutno dodat, že právě značka Subaru se v tomto směru postupně stala skutečným mistrem.

 

Využili jsme nabídky českého zastoupení této značky vyzkoušet si špičkové Subaru Legacy spec. B. přímo v praxi. Právě tento model v provedení sedan lze totiž bez nadsázky klasifikovat jako reprezentativní manažerský vůz japonské produkce.

Na první pohled se nejsilnější model legacy od ostatních variant liší nejen koly z lehkých slitin o úctyhodném rozměru osmnáct palců, ale také efektními koncovkami dvou výfuků. Není se co divit, protože pod kapotu se nachází zážehový šestiválec s protilehlými válci o zdvihovém objemu 2999 cm3. Právě ten dělá z tohoto vozu skutečného dravce.

Subaru na sebe již řadu let upozorňuje tradičními atributy jako jsou například bezrámové dveře a v neposlední řadě i výborné dílenské zpracování. Nízká příď sedanu dobře vyvažuje odvážný trojrozměrný design zadního sloupku, který potvrzuje dynamický nádech celkového ztvárnění. Po usednutí za volant řidič ocení přehlednou a zároveň efektní palubní desku. Optitronové přístroje mají bílé podsvícení a jsou doplněny červenými ručičkami. Ve sportovním duchu se rovněž nesou pohodlná elektricky nastavitelná sedadla s výrazným bočním vedením.

Jejich optimální tvrdost poskytuje posádce dostatek pohodlí i při náročném cestování, kožené čalounění zároveň dodává jistou dávku elegance. Je jen škoda, že poměrně široký středový panel poněkud omezuje prostor pro nohy, kterého je jinak v ostatních směrech dostatek.

V bohaté výbavě nechybí ani multifunkční dotykový displej umístěný mezi středovými výdechy klimatizace. Součástí výbavy testovaného provedení jsou také kovové pedály včetně opěrky na nohu s hliníkovým obložením. Multifunkční tříramenný volant dobře padne do ruky díky silnému věnci a je doplněn atraktivním hliníkovým dekorem.

Třílitrový motor typu boxer přitahuje pozornost svým hrubším zvukem okamžitě po nastartování. Pohonná jednotka s nejvyšším výkonem 180 kW při 6000 ot./min. překypuje silou téměř v každém režimu jízdy. Zhruba od 3000 ot./min. vůz nekompromisně akceleruje až do zásahu omezovače otáček při 7200 ot./min. To vše probíhá díky atmosférickému šestiválci s plynulým nástupem výkonu bez nepříjemného turboefektu. Největší hodnota točivého momentu 297 N.m vrcholí při 4200 ot./min.

Výkon se na všechna čtyři kola přenáší prostřednictvím šestistupňové přímo řazené převodovky. Převodové ústrojí vychází z ryze sportovního modelu Subaru Impreza WRX STi. V našem případě však používá jiné zpřevodování a proběhly i další inovace v oblasti nových technických prvků. Verze specifikace B například standardně obsahuje stabilizační systém a samosvorný zadní diferenciál, který zlepšuje jízdní vlastnosti zejména na povrchu se sníženou adhezí. Na tvrdším charakteru podvozku se výrazně podílel německý úpravce Bilstein, který především nově aplikovanými vzpěrami s invertní strukturou přispěl ke stabilnímu jízdnímu charakteru.

Při jízdě jsme ocenili symetrický pohon všech kol a nízko položené těžiště motoru s protilehlými válci. Vůz výborně drží stopu a po překročení adhezních schopností projevuje své přísně neutrální chování.

Volantem lze vyvolat efektní přetáčivost, která však vyžaduje více řidičské zdatnosti. Průměrná spotřeba se při klidné jízdě pohybuje kolem 10 l na 100 kilometrů, časté využívání dynamického potenciálu hnací jednotky má však za následek zvýšení její hodnoty až na hodnotu kolem čtrnácti litrů.

Excelentní jízdní vlastnosti jsou doplněny skutečně silným a precizně ovladatelným agregátem. Tento kamarád do nepohody tak poskytuje díky solidnímu vnitřnímu prostoru téměř ideální kombinaci mezi reprezentativním sedanem a sportovním vozem.

Charismatické legacy může nabídnout nejen zábavu na závodním okruhu, ale také pohodlné cestování s rodinou.

Subaru Legacy patří díky důmyslnému systému pohonu všech kol a ostatním zajímavým řešením mezi zdařilé japonské alternativy. Při porovnání například s výkonnými německými automobily této kategorie nezůstává nijak pozadu, spíše naopak.

K tomu všemu lze ještě připočítat výraznou individualitu této značky. Potencionálního zájemce jistě také potěší možnost volby oblíbené varianty Outback, která umí nabídnout i dobrou průchodnost lehkým terénem.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Subaru Legacy 3.0 R spec. B

Motor

Zážehový šestiválec s protilehlými válci o zdvihovém objemu 2999 ccm. Nejvyšší výkon 180 kW při 6000/min. Největší točivý moment 297 Nm při 4400/min.

Převodné ústrojí

Symetrický pohon všech kol. Šestisupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná, čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 237 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 17,2/8,9/11,9 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 267 cm. Celkové vnější rozměry 463,5/173/147 cm. Palivová nádrž 64 l.

Cena testovaného vozu

1 378 800 Kč

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Subaru
Model:Legacy
Karosérie:Sedan
Motor:3.0 R
Palivo:benzín
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -